minkähän verran mahtaa olla asteita/nostoa m20b25 nokka-akselissa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20 nokka-akseleista
Collapse
X
-
m20 nokka-akseleista
pitäs uusia tohon m20b25:seen nokka, kuluneisuuden takia.
nyt tässä samalla tullu mietittyä että olisko järkevää laittaa kerralla kireempinokka.
tietääkö joku pystyykö vakionokasta tekemään kireämpää missään päin suomea? mitähän kustantaa? vai kannattaisko hiotuttaa vain naarmut pois?
vai kannattaisko ostaa suoraan "tehdasvirinokka", kaveri tuohon pisti jo linkinkin mitä se suositteli. http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_w...roducts_id=305
jos joku viitsii kertoa enemmänkin noiden asteiden, ja nostojen, overlap:in merkityksiä nii saa kirjottaa mitkä kävis tuohon vakio autoon. itse en ole niin perehtynytNykyisin mennään X3 E83
Comment
-
-
Originally posted by jare ///M3 View Postpitäs uusia tohon m20b25:seen nokka, kuluneisuuden takia.
nyt tässä samalla tullu mietittyä että olisko järkevää laittaa kerralla kireempinokka.
tietääkö joku pystyykö vakionokasta tekemään kireämpää missään päin suomea? mitähän kustantaa? vai kannattaisko hiotuttaa vain naarmut pois?
vai kannattaisko ostaa suoraan "tehdasvirinokka", kaveri tuohon pisti jo linkinkin mitä se suositteli. http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_w...roducts_id=305
jos joku viitsii kertoa enemmänkin noiden asteiden, ja nostojen, overlap:in merkityksiä nii saa kirjottaa mitkä kävis tuohon vakio autoon. itse en ole niin perehtynyt
Tällä foorumillakin moisia luulisi olevan/olleen käytössä, kokemuksia vaan peliin.
Comment
-
-
Jos saat jostain hyvin tehdyn kireän nokan ja haluat hieman lisätehoja alatehojen kustannuksella, ota vaan MUTTA konettasi pitää hieman säätää. Jos siula on motronicci tai muu ruisku, homma on astetta hankalampi. "Vanhassa" jakajallisessa moottorissa säädöt on helppoja tehdä.
Tässä lyhyesti säätötoimenpiteet että tehoja ei katoa ja päästötkin pysyy vielä kasassa:
- Tyhjäkäyntiseosta pitää rikastuttaa jotta se palaa kunnolla (muuten epätasainen tyhjäkäynti ja päästöarvot nousevat)
- Virranjakajan (tai boksin) säätämää moottorin KESKIPAKOENNAKKOA pitää säätää pienemmäksi: tiukempi nokka vaatii pienemmän KOKONAISENNAKON. Alipaine-ennakkoakin voi joutua säätämään muttei välttämättä
- Kokonaisennakkoa joutuu muuttamaan alakierroksilla suuremmaksi jotta seos ehtii palaa kunnolla ja yläkierroksilla pienemmäksi koska täytös paranee (palaa paremmin)
- Moottorin seosta pitää rikastuttaa korkeilla kierroksilla (missä tehotkin kasvavat) ettei mene laihalle (verrattuna vakionokkaan).
Jos omaat virranjakajallisen mallin, voit mitata penkissä moottorin tehot eri ennakoilla ja muodostaa näiden perusteella virranjakajaan yksilöllisen ennakon virranjakajan testauspenkissä
Jos autossa on ruisku joka säätää sekä seosta että sytytystä elektronisesti, se pitää ohjelmoida uudelleen.
Kireällä nokalla suurin muutoskohde on kokonaisennakko joka muodostuu perusennakosta, keskipakoennakosta ja alipaine-ennakosta.
Jos haluat koko kasasta hyvin toimivan, säätö maksaa.
Comment
-
-
en suosittelis laittamaan hiottua nokkaa tuollaiseen käyttömoottoriin joka tunnetusti kuluttaa nokka-akselia. Kyllähän hiomallakin saa hyvän mutta kestävyys kärsii sillä pinnasta vähenee se kova pinnoite joka estää sitä kulumista. Muutenkin katukäyttöön on aika turhaa laittaa virinokkaa kun kuitenkin ajellaan alavääntöä käyttäen joka tulee kireällä nenällä vähenemään.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
m20b25 nokka-akseleita on vakiona kahta. 260 ja 264 asteisia. toinen on kat mallin nokka ja toinen tietenkin ei kat vehkeeseen. en nyt muista kumminpäin mutta olen tämän kirjoittanut ennenkin tänne joten searchilla luulis löytyvän.
Näitä kahta nyt voisi vielä käyttikseen harkita mut ei mitään hiottua virinokkaa, siis käyttikseen.
Comment
-
-
Tuo linkistä löytyvä keppi on luultavasti Enemin? Ja ainakin enemin sivuilta katsottuna kepin käyttöalue 2500-6500rpm. Eli eiköhän tuo aika loistava virinokka ole käyttökinneriin. Mutta tietenkin penkissä pitää säätää niinkuin edellä on mainittu. Itsellä on joku grane camssin (nyk.cat cams) olikohan jopa päälle 280 ast. muita speksejä en muista koska nokkakortti ei ole tallessa. Ja kyllä se hyvin normiajossa pelaa. Kulutuskin on jopa pienempi kuin kuin vakiona. Tosin koneelle on muutakin tehty kuin se keppi vaihdettu.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
Comment