Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä m10 koneen virittämiseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.Kaulaote
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1579
    • Woikkaalla

    #16
    Originally posted by turboix View Post
    Ja on varmaan halpaa lystiä. Voisin väittää et tulee halvemmaks ostaa uus nokka. Akselin hiominen maksaa isommat epäkeskot maksaa ja sit viä toi akselin karkaseminen maksaa. Jos ynnää yhteen noi kaikki ni ei sitä hiottua akselia varmaan halvemmalla saa.
    No kallista ja kallista jos 60egeä maksaa ni....
    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
    -Mitsubishi "runkkari"

    Comment

    • turboix
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 581
      • p-laidun

      #17
      Originally posted by S.Kaulaote View Post
      No kallista ja kallista jos 60egeä maksaa ni....
      No eipä se si ihan hullun hintanen oo.
      BMW E46 330dA touring -00
      BMW e30 325tbo -86
      BMW e30 323ia cabriolet -83
      BMW e30 318i touring -89

      Comment

      • S.Kaulaote
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1579
        • Woikkaalla

        #18
        Mistähän muuten sais niitä isompia epäkeskoja?? M-Sport ei ainakaa pysty toimittaan...
        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
        -Mitsubishi "runkkari"

        Comment

        • ahtaja
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 437
          • Raisio

          #19
          Laita ne lash-capit venttiileille maksaa noin 3e 8kpl ja siihen hiottu nokka toi 60e niin ei ole paha hinta.TOIMII!

          Comment

          • S.Kaulaote
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1579
            • Woikkaalla

            #20
            Originally posted by ahtaja View Post
            Laita ne lash-capit venttiileille maksaa noin 3e 8kpl ja siihen hiottu nokka toi 60e niin ei ole paha hinta.TOIMII!
            60egeä oli se Bodycoten Nitroc käsittely! Pelkkää Nokan Hionnan nykyhintaa en tiiä.
            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
            -Mitsubishi "runkkari"

            Comment

            • turboix
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 581
              • p-laidun

              #21
              Originally posted by S.Kaulaote View Post
              60egeä oli se Bodycoten Nitroc käsittely! Pelkkää Nokan Hionnan nykyhintaa en tiiä.
              Olis sellanen muistikuva et markka aikaan nokan hionta oli 500-700mk, luultavasti nykyään jossain 100-150€ paikkeilla.
              BMW E46 330dA touring -00
              BMW e30 325tbo -86
              BMW e30 323ia cabriolet -83
              BMW e30 318i touring -89

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Taisi olla 300mk m10 nokan hionta aikanaan. Epäkeskot 150mk. Mun mielestä siinä oli joku pinnoite jotta se kestää paremmin, ainakin mulla kesti n.75tkm eikä mitään robleemaa.

                Comment

                • bme535
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 105
                  • Jkl

                  #23
                  Mulla oli kans tuo hiottu nokka, joka oli nitrattu ja kesti ainaki 200tkm, sit vaihoin autoa.. Mutta sanoivat, että nitrattu nokka joko kestää tai sitten ei kestä.
                  Aina ei onnistu.
                  E34 535 tic

                  Ex:
                  E34 525 tds Touring
                  E30 320i Touring
                  E34 535i
                  E30 325i
                  E12 518
                  E30 316 -> 318i

                  Comment

                  • ahtaja
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 437
                    • Raisio

                    #24
                    Rintakarilla 80e hiominen+fosfotointi.Kestosta ei tietoa,kun kone ei käy vielä,mutta jälki on hyvää.

                    Comment

                    • bmwm5e28
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 474
                      • suomusjärvi

                      #25
                      Kylmäkosken erikoismoottorissa m42b18 nokka-akseleiden hionta+fosfatointi 220e.
                      Gentlemen prefer Blondes

                      Dodge Challenger R/T 1970


                      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                      Comment

                      • Freak
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2539
                        • .

                        #26
                        Originally posted by ahtaja View Post
                        Rintakarilla 80e hiominen+fosfotointi.Kestosta ei tietoa,kun kone ei käy vielä,mutta jälki on hyvää.
                        No hyvä ja hyvää? Mitä nyt välillä nokkakulmissa eroja nokkien välillä, mutta ilmeisesti muuten ihan asiallisen oloisia.
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • Freak
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2539
                          • .

                          #27
                          Originally posted by bmwm5e28 View Post
                          Kylmäkosken erikoismoottorissa m42b18 nokka-akseleiden hionta+fosfatointi 220e.
                          Millaiset nokat tuli? Laadukkaat?
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • bmwm5e28
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 474
                            • suomusjärvi

                            #28
                            Originally posted by Freak View Post
                            Millaiset nokat tuli? Laadukkaat?
                            Kyllä ne ainakin viimeiset 2000km on kestäny/toiminu.

                            Ja mun mielestä laadukkaat.
                            Last edited by bmwm5e28; 01-02-2007, 17:46.
                            Gentlemen prefer Blondes

                            Dodge Challenger R/T 1970


                            ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                            315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                            Comment

                            • Freak
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2539
                              • .

                              #29
                              Originally posted by bmwm5e28 View Post
                              Kyllä ne ainakin viimeiset 2000km on kestäny/toiminu.
                              Jaahas. No, millaiset ne on? Asteet ja nostot?
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • teemu272
                                Newbiemmer
                                • Sep 2006
                                • 11

                                #30
                                nokka hommat on hanskassa ja sen asemaan tuli cat camssin 306 asteinen kepakko. nyt pitäis alkaa pruuvamaan sitä säätöihin. minkälaisia sytkähommia on patentoitu tuommosiin jos yritettäis saaha vaikka sen 140-150 kaakkia irti siitä? eli paljon kokonais ennakko ja mistä jouset soppelit. juu ja oishan se vielä kaasarin säätöki vielä mutta se ei varmaan ole ongelma ko on llambda ja hakee repullisen suuttimia! nii ja sitten mites menee ne johot kärjettömässä sytkässä ku siinä on kolme johtoa vielä hakemassa paikkaansa! eli sininen, keltanen ja ruskeea(ruskea siihen "diagnoosi pistokeeseen??) nin että palaakohan tuo poksi jos niitä johtoja menee räpeltään miten sattuu? tarvii varmaan virran ja maaton ja keltanen ja sinen on varmaan niitä, mutta kummin päin? tai sattuuko joku muistaan miten ne johot meni?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎