Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä m10 koneen virittämiseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #31
    Originally posted by teemu272 View Post
    nokka hommat on hanskassa ja sen asemaan tuli cat camssin 306 asteinen kepakko. nyt pitäis alkaa pruuvamaan sitä säätöihin. minkälaisia sytkähommia on patentoitu tuommosiin jos yritettäis saaha vaikka sen 140-150 kaakkia irti siitä? eli paljon kokonais ennakko ja mistä jouset soppelit. juu ja oishan se vielä kaasarin säätöki vielä mutta se ei varmaan ole ongelma ko on llambda ja hakee repullisen suuttimia! nii ja sitten mites menee ne johot kärjettömässä sytkässä ku siinä on kolme johtoa vielä hakemassa paikkaansa! eli sininen, keltanen ja ruskeea(ruskea siihen "diagnoosi pistokeeseen??) nin että palaakohan tuo poksi jos niitä johtoja menee räpeltään miten sattuu? tarvii varmaan virran ja maaton ja keltanen ja sinen on varmaan niitä, mutta kummin päin? tai sattuuko joku muistaan miten ne johot meni?
    Jos nuo 3 johtoa ovat siitä sytkäboksin perseestä lähteviä, niin laita ruskea maihin, jätä sininen irralleen ja keltaisen voit vetää vaikka kierroslukumittarin signaalinapaan, jos autossa on orkkis kiekkamittari niin tuo johto pitää vetää sopivaan liittimeen.
    Olli.

    Comment

    • teemu272
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 11

      #32
      Originally posted by Rocla View Post
      Jos nuo 3 johtoa ovat siitä sytkäboksin perseestä lähteviä, niin laita ruskea maihin, jätä sininen irralleen ja keltaisen voit vetää vaikka kierroslukumittarin signaalinapaan, jos autossa on orkkis kiekkamittari niin tuo johto pitää vetää sopivaan liittimeen.
      mutta mistä se sitten saa virtaa sinne ku ei sais puolallekkaan vetää plussaa kuulemma?kato siitä sytkäpoksista lähtee yhteensä 7 johtoa, vihreä(puola+) musta (puola -) sitten pari menee virranjakajaan ja ja sitten vielä sininen keltanen ja ruskea. niin pakkohan sinne on jompaan kumpaan tulla virta!!?? ja kyseessä on siemenssin poksi ja vissiinki bosshhhin jakaja??!

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #33
        Originally posted by teemu272 View Post
        mutta mistä se sitten saa virtaa sinne ku ei sais puolallekkaan vetää plussaa kuulemma?kato siitä sytkäpoksista lähtee yhteensä 7 johtoa, vihreä(puola+) musta (puola -) sitten pari menee virranjakajaan ja ja sitten vielä sininen keltanen ja ruskea. niin pakkohan sinne on jompaan kumpaan tulla virta!!?? ja kyseessä on siemenssin poksi ja vissiinki bosshhhin jakaja??!
        No minnekkäs se sitten se plussa vedetään jos ei puolan + napaan? eli boksin vihreän ja moottoritilan liittimeltä tulevan vihreän pitää mennä samaan paikkaan ja siitä johdosta pitää olla yhteys puolan + napaan, muuten ei kyllä kipinöi.

        Ja tosiaan, jakajia valmistaa vain bosch, yksiköitä bosch(harvinainen m10 moottorissa) ja siemens.

        Tarkemmat ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=85536
        Olli.

        Comment

        • teemu272
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 11

          #34
          Originally posted by Rocla View Post
          No minnekkäs se sitten se plussa vedetään jos ei puolan + napaan? eli boksin vihreän ja moottoritilan liittimeltä tulevan vihreän pitää mennä samaan paikkaan ja siitä johdosta pitää olla yhteys puolan + napaan, muuten ei kyllä kipinöi.

          Ja tosiaan, jakajia valmistaa vain bosch, yksiköitä bosch(harvinainen m10 moottorissa) ja siemens.

          Tarkemmat ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=85536
          noooh, perjantaina kokeilen miten toimii onko kellään myydä poksia laittelenpa varsin lauantaina postia että kuin monta poksia paloi!!!

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #35
            Originally posted by teemu272 View Post
            noooh, perjantaina kokeilen miten toimii onko kellään myydä poksia laittelenpa varsin lauantaina postia että kuin monta poksia paloi!!!
            Noh, itse olen useamman asentanut, eikä ole yhtää palanut, onpa noita vielä myydäkkin jos tinka tulee.
            Olli.

            Comment

            • teemu272
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 11

              #36
              Originally posted by Rocla View Post
              Noh, itse olen useamman asentanut, eikä ole yhtää palanut, onpa noita vielä myydäkkin jos tinka tulee.
              juu, mie kokeilen noin. kiitos neuvoista!!

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #37
                Originally posted by teemu272 View Post
                nokka hommat on hanskassa ja sen asemaan tuli cat camssin 306 asteinen kepakko. nyt pitäis alkaa pruuvamaan sitä säätöihin. minkälaisia sytkähommia on patentoitu tuommosiin jos yritettäis saaha vaikka sen 140-150 kaakkia irti siitä? eli paljon kokonais ennakko ja mistä jouset soppelit. juu ja oishan se vielä kaasarin säätöki vielä mutta se ei varmaan ole ongelma ko on llambda ja hakee repullisen suuttimia! nii ja sitten mites menee ne johot kärjettömässä sytkässä ku siinä on kolme johtoa vielä hakemassa paikkaansa! eli sininen, keltanen ja ruskeea(ruskea siihen "diagnoosi pistokeeseen??) nin että palaakohan tuo poksi jos niitä johtoja menee räpeltään miten sattuu? tarvii varmaan virran ja maaton ja keltanen ja sinen on varmaan niitä, mutta kummin päin? tai sattuuko joku muistaan miten ne johot meni?
                Aika rajun nokan oot menny keksimään meinaatko käyttää iha siviili ajossa? Nii tosta ku luin tätä läpi nii sulla ei oo tuplia vaa holleyn kaasari? Tiesitkö tuota nokkaa ostaessa että yli 300 asteisille nokille suositelllaan tuplakaasuttimia. Kyllä kai tuokin yhdistelmä toimii mutta voi olla että oisit saanut saman lopputuloksen loivemmallakin nokalla sillä toi 306 ei oo mikää nautinto ajaa, mahdollisesti tiesitkin sen jo mutta sanoinpas silti Itsellä on 299 cat cams ja sekin on vähän siinä ja siinä Ootko suunnitellu muute vaihtavas noita venojen jousia jäykempiin tai tuplajousiin? Toi 140 - 150 on ihan reallinen tavoite mielestäni. Itellä meni penkitys tänää hänex kiitos pakkasen ja 5 v vanhan akun onko sulla peltisatsia tossa?
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • teemu272
                  Newbiemmer
                  • Sep 2006
                  • 11

                  #38
                  Originally posted by Martti.Kaij View Post
                  Aika rajun nokan oot menny keksimään meinaatko käyttää iha siviili ajossa? Nii tosta ku luin tätä läpi nii sulla ei oo tuplia vaa holleyn kaasari? Tiesitkö tuota nokkaa ostaessa että yli 300 asteisille nokille suositelllaan tuplakaasuttimia. Kyllä kai tuokin yhdistelmä toimii mutta voi olla että oisit saanut saman lopputuloksen loivemmallakin nokalla sillä toi 306 ei oo mikää nautinto ajaa, mahdollisesti tiesitkin sen jo mutta sanoinpas silti Itsellä on 299 cat cams ja sekin on vähän siinä ja siinä Ootko suunnitellu muute vaihtavas noita venojen jousia jäykempiin tai tuplajousiin? Toi 140 - 150 on ihan reallinen tavoite mielestäni. Itellä meni penkitys tänää hänex kiitos pakkasen ja 5 v vanhan akun onko sulla peltisatsia tossa?
                  juu ei tule siviili ajoon. jääradalle pitäis vielä keretä ajamaan. kyllä tuo varmaan riittää tuo holley, uskoisin ainaki 38/38 eikä ole vaiheittain aukeava. pitäis alkaa nyt viikonloppuna taikomaan seoksia ja virranjakajaa kohilleen. juu on peltisatsi ja laittelin vähän isompaa putkea. tarkotus olis laittaa tuplat tai sitten ruisku, jos vain joskus taloudellinen tilanne sallii ei ole vielä jäykempiä jousia mutta on suht uuet alkuperäiset, niillä pitäis pärjätä jos ei jostain löydä edullisesti noita jousia. ja sitten kytkimelle pitäis tehä kans jotain mutta se katotaan sitten ko on vanha poltettu ja samalla vauhtipyörästä siivua pois.

                  Comment

                  • keksa23
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 100
                    • Lapijoki central

                    #39
                    Roaarrrrrrrrr...

                    Jään mielenkiinnolla odottamaan..... joskos venttiili/mäntäremppaa
                    tiedossa.... kunhan parkasee tuonne 8000 paremmalle puolelle,
                    ellei sitä ennen tule kanki kattoon et kuka mua heiluttaa

                    EI HERNEITÄ....

                    Comment

                    • Martti.Kaij
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 356
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by teemu272 View Post
                      juu ei tule siviili ajoon. jääradalle pitäis vielä keretä ajamaan. kyllä tuo varmaan riittää tuo holley, uskoisin ainaki 38/38 eikä ole vaiheittain aukeava. pitäis alkaa nyt viikonloppuna taikomaan seoksia ja virranjakajaa kohilleen. juu on peltisatsi ja laittelin vähän isompaa putkea. tarkotus olis laittaa tuplat tai sitten ruisku, jos vain joskus taloudellinen tilanne sallii ei ole vielä jäykempiä jousia mutta on suht uuet alkuperäiset, niillä pitäis pärjätä jos ei jostain löydä edullisesti noita jousia. ja sitten kytkimelle pitäis tehä kans jotain mutta se katotaan sitten ko on vanha poltettu ja samalla vauhtipyörästä siivua pois.
                      Joo no mää jo aattelinki Tietääkseni noi vakio jouset o iha toimivaa tavaraa näissä moteissa. onko kantta muotoiltu mitenkää? Ja sit myöhemmin laitat tuplat nii muuttuu äänetki kunnollisiksi, et kuulostaaki joltaki
                      E46 328i

                      REDLINE OILS
                      UUC Motorwerks

                      Comment

                      • ufo777
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 371
                        • Pohjanmaa

                        #41
                        Originally posted by Martti.Kaij View Post
                        Joo no mää jo aattelinki Tietääkseni noi vakio jouset o iha toimivaa tavaraa näissä moteissa. onko kantta muotoiltu mitenkää? Ja sit myöhemmin laitat tuplat nii muuttuu äänetki kunnollisiksi, et kuulostaaki joltaki


                        Siinä on vinkki jos haluaa vaihtaa ne jouset järkevään hintaan.
                        Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                        Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                        Comment

                        • teemu272
                          Newbiemmer
                          • Sep 2006
                          • 11

                          #42
                          Originally posted by keksa23 View Post
                          Jään mielenkiinnolla odottamaan..... joskos venttiili/mäntäremppaa
                          tiedossa.... kunhan parkasee tuonne 8000 paremmalle puolelle,
                          ellei sitä ennen tule kanki kattoon et kuka mua heiluttaa

                          EI HERNEITÄ....
                          juu ja kiekan rajoitin tulee 7000rpm! ettei tarvis taas alkaa nostajia laitteleen! ja enpä usko että venttiilit ja männät tekee lähempää tuttavuutta, mutta eihän sitä koskaan tiä!!

                          Comment

                          • bmwm5e28
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 474
                            • suomusjärvi

                            #43
                            Originally posted by Freak View Post
                            Jaahas. No, millaiset ne on? Asteet ja nostot?
                            Nostoa 1mm enemmän kuin vakiossa nokassa ja asteita en muista.
                            Gentlemen prefer Blondes

                            Dodge Challenger R/T 1970


                            ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                            315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                            Comment

                            • teemu272
                              Newbiemmer
                              • Sep 2006
                              • 11

                              #44
                              kipuna hukassa!!!

                              :think eli ei tule nyt sitten enään kipinää ko vaihoin kärjellisestä kärjettömään. eli puola toimii jakaja toimii ja poksi toimii. eli ilmeisesti johdot on väärin päin. laittelin poksin johdot niin että: vihreä->puolanplussa ja siihen virta kaveriksi, musta-> puolan miinus, ruskea-> maa, keltainen ja sininen lojuu irti. eli jos noin ei mee johdot niin miten ne sitten menee? eikös "rocla" neuvonut noin? ku ei tule puolalta es kipinää! ja virta tulee puolan plussaan! sytkä on kohallaa ja virranjakaja, puola ja poksi on otettu toimivasta autosta! eli nyt pikaisesti uutta sähkökaaviota peliin, kiiitooos!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎