Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbon käyttökelpovuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piru
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 194
    • Tammisaari

    Turbon käyttökelpovuus

    Sain netistä tietoa mun turbosta että sen maksimisyöttö on 0.60-0.65 Kg/cm2.. Että kuinka paljon heppoja tulis jos laittaisin sitä m10b18:iin? Riittääkö 200hpeen?
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by piru View Post
    Sain netistä tietoa mun turbosta että sen maksimisyöttö on 0.60-0.65 Kg/cm2.. Että kuinka paljon heppoja tulis jos laittaisin sitä m10b18:iin? Riittääkö 200hpeen?
    Esim. googlettamalla olisi selvinnyt että 1 kg/cm2 = 0,98 bar. Ei kerro sitten yhtään mitään ko. turbosta. Eli turbosi tuottaa ~0,6 bar, vaan millä ilmamäärällä?

    Rautalangasta: oletetaan, että koneen hengityksessä ei ole ongelmia. Ylipainetta on koneissa a ja b sama 0,6 bar samalla kierrosluvulla. Ilmamäärässä on kuitenkin melkoinen ero, jos a:n iskutilavuus on 1,8L ja b:n 9,0L

    Eli jospa kertoisit suoraan turbon mallin tai etsisit kompressorikartan. Mikäli kyseessä on uudehko Garrett, niin valmistajan sivuilla noita löytyy jonkin verran. Katsellaan sitten lisää..
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • piru
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 194
      • Tammisaari

      #3
      Turbon malli on IHI RHB6, netistä ei saa paljon tietoa, mutta se näytää ihan keskikokolta, mutta olis harmi laittaa sitä autoon jos ei hevosvoimia tulis ..

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Mittaappa kompressorin imu- ja turbiinin jättöaukkojen halkaisijat.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • piru
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 194
          • Tammisaari

          #5
          kuvia
          Last edited by piru; 20-02-2007, 16:58.

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            Kuvista päätellen molemmat luokkaa 53mm. Olettaen että sulla on pohjana about vakio E30 316 pannu niin tuon turbon varmaan saa välttävästi toimimaan, mutta turhan iso se on noille tehotavotteille.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • piru
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 194
              • Tammisaari

              #7
              Se tuli kaupan päälle ku kaveri osti auton, ostin sitä sitten 60€ eurolla ku se vaatii pieni remontti. Tarvitsen vielä painekellon ja ic sekä Dumpvalve..

              Voiko muuten pistä sitä vakio pakosarjaan jos ei ole hirveesti painetta (0,2bar?) ??

              Projekti on -> 280-290asteinen nokka, porattu kansi, l-jetronic ruisku m30 ilmanmäärämittarilla sekä suuttimella, vakiot kansitiiviste+männät. Jos kone ei kestää nii siihen sitten vaan mahlen männät 9:1, tasapainoa, ja painetta lisää

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                #8
                Originally posted by muuris View Post
                Kuvista päätellen molemmat luokkaa 53mm. Olettaen että sulla on pohjana about vakio E30 316 pannu niin tuon turbon varmaan saa välttävästi toimimaan, mutta turhan iso se on noille tehotavotteille.
                Siis tuosta kuvasta päätellen toi kompura on jotaa 35-40mm!? :think Ei mun mielestä tommosella tee mitään näissä Bemarin virityksissä..
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by S.Kaulaote View Post
                  Siis tuosta kuvasta päätellen toi kompura on jotaa 35-40mm!? :think Ei mun mielestä tommosella tee mitään näissä Bemarin virityksissä..
                  Jos tarkoitat tota kuvaa, jossa pesä on irti, näyttäs ainakin omaan silmään ettei mittanauhan toinen pää ole siiven päässä asti... ja ekassa kuvassa taatusti yli 50mm tuo imuaukko.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • piru
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 194
                    • Tammisaari

                    #10
                    imupuoli on mun mielestäkin aika pieni.. pitäis varmaan porata ja fixata.

                    Comment

                    • Muumi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1702
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by piru View Post
                      pitäis varmaan porata ja fixata.
                      E24 635csi

                      Comment

                      • S.Kaulaote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1579
                        • Woikkaalla

                        #12
                        Originally posted by Muumi View Post
                        Niinpä! Mutta jos sijottas kuitenki kunnon ahtimeen...
                        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                        -Mitsubishi "runkkari"

                        Comment

                        • timpa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 257
                          • Akaa

                          #13
                          osta siihen kunnon ahdin ni ei tartte tapella sen kans
                          speed limits are for pussies

                          Comment

                          • piru
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 194
                            • Tammisaari

                            #14
                            Originally posted by timpa View Post
                            osta siihen kunnon ahdin ni ei tartte tapella sen kans
                            kalliita ovat.. auto maksoi 400€ että en halua siihen laittaa niin paljon rahaa. Kun ei muutenkaan tulee nii paljon turbopainetta siihen (0,2-0,5bar max). En jaksais vaihtaa kaikki jarrut ja kaikki ihan heti kun on työautoni

                            Comment

                            • Oldtimer
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 350
                              • Ähtäri

                              #15
                              Halpaa, hyvää ja toimivaa turbotusta ei olekkaan. Joko panostat siihen rahaa ja teet kunnolla tai sitten kannattaa unohtaa koko projekti.
                              ----: Fuck The Fuel Economy :----

                              Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎