M5 Kannenpultit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pek-si
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 36

    M5 Kannenpultit

    E34 M5 3.8 nyt tarvitsisi tietoa sellaisilta ketkä ovat tehneet konepokan kyseiseen keksintöön eli oletteko käyttäneet vanhoja kannen pultteja vai uusineet remontin yhteydessä, eikä mitään tis tai autodata höpötyksiä vaan tosielämän kokemuksia, meinaan sen verran kallis remontti että ei viitsis toiseen kertaan tehdä.
    but surely a Volvo should not be able to keep up with an M5 in a straight line?!
  • HanVat
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 294
    • Lahti

    #2
    Eikös siinä yhteydessä kannattas laittaa ihan varmuudeksi ja omaksi mielenrauhaksi uudet kannen pultit?
    -------------------------
    E39 523i
    E36 Cabi `96 m-sport
    E30 320i
    W126.022 280SE kesäautona 1985
    VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
    MB E200 CDI 2002
    *************************
    Polaris OutLaw 500cc `06
    Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
    SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

    MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1257
      • Pori

      #3
      Juu kyllä kannenpultit kannattaa joka kerta vaihtaa kun ne vanhat on venyneet
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • Pek-si
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 36

        #4
        Originally posted by Juspa View Post
        Juu kyllä kannenpultit kannattaa joka kerta vaihtaa kun ne vanhat on venyneet
        Yksi 3.6l kone kasattiin vanhoilla pulteilla kansipokan jälkeen ja hyvin on näyttänyt toimivan, mutta asiaan uudet pultit paikallisessa merkkipuljussa maksaa 103€ ja siitä 10% ale niin eipä tässä konkurssissa enää summa tunnu missään joten uutta tilalle (eipähän mene tämän takia yö unet) Tietääkö kunkaan onko pultit ns. venyvää mallia vai ei?
        but surely a Volvo should not be able to keep up with an M5 in a straight line?!

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          #5
          Originally posted by Pek-si View Post
          Yksi 3.6l kone kasattiin vanhoilla pulteilla kansipokan jälkeen ja hyvin on näyttänyt toimivan, mutta asiaan uudet pultit paikallisessa merkkipuljussa maksaa 103€ ja siitä 10% ale niin eipä tässä konkurssissa enää summa tunnu missään joten uutta tilalle (eipähän mene tämän takia yö unet) Tietääkö kunkaan onko pultit ns. venyvää mallia vai ei?
          Käsittääkseni on venyvät pultit, koska jälkikiristys on käytännössä mahdoton (ilman suurta purkuoperaatiota). Eli vaihtoon vaan, jos varman päälle pelaa.

          Comment

          • Kiree äMMä
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 309
            • Jyväskylä

            #6
            Kaivellaas tämmönen ylös...Onkohan kenelläkään varmaa tietoa tästä aiheesta? Ainakaan tehtaan korjausopas ei puhu pulteista mitään, vaikka yleensä on mainittu, jos jokin palikka ehdottomasti pitää vaihtaa...
            Ja nyt ei tarvita tietoa kannattaako pultit vaihtaa vai ei, vaan onko ne ehdottomasti pakko vaihtaa.

            Comment

            • kalle7876
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 493

              #7
              tehtaan ohje on et vaihtoon joka kerta
              oon kyl kerran kasannu vanhoilla kun ei saanu uusia kireellä aikataululla
              www.kkdmotorsport.com
              www.pirkanmaanturbo.fi

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Kiree äMMä View Post
                Kaivellaas tämmönen ylös...Onkohan kenelläkään varmaa tietoa tästä aiheesta? Ainakaan tehtaan korjausopas ei puhu pulteista mitään, vaikka yleensä on mainittu, jos jokin palikka ehdottomasti pitää vaihtaa...
                Ja nyt ei tarvita tietoa kannattaako pultit vaihtaa vai ei, vaan onko ne ehdottomasti pakko vaihtaa.
                Vai ei puhuta...

                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Kiree äMMä
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 309
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Kiitos! Tätä olin vailla. Taisin lukea ohjetta väärältä sivulta.Tästä on hyvä jatkaa.

                  Comment

                  • MikkoV
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 631
                    • Sastamala

                    #10
                    Itse en viime kesänä vaihtanut pultteja kun kannen käytin auki paniikkiaikataululla...

                    Virtalan Risto antoi sellaisen vinkin että vääntää viimeistelykierretapilla kansipultinjengat lohkon pohjaan saakka ja volkkarin dieselin venyvät pultit, volkkarin momenteilla, kuulemma hyväksi havaittu kikka.
                    E70 3.0SD -08
                    .................................................. ................................
                    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                    Comment

                    Working...
                    X