Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 tyhjäkäynti = ei käy.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #16
    Originally posted by Dualfun
    Linkki ei toimi :(
    Löytyy tuolta.
    Ainakin E34:ssa joutuu näköjään tekemään vähän muutakin kun laittamaan check engine polttimon paikoilleen: http://www.autopower.se/mekartips/me...s.asp?dokid=88
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17844
      • PKS

      #17
      Kiitokset Leka!

      Nyt odotellaan vaan autoa laitosta ja vian uusiutumista. Laitan taas infoa kun ollaan päästy pidemmälle, tolla ainakin selviää jos on esim. lambdassa vikaa.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17844
        • PKS

        #18
        Jatketaanpa juttua.

        Eilen olisi ollut mahdollisuus päästä katsomaan vikakoodit Bayernin testilaitteella. En kuitenkaan ehtinyt ja niinpä illalla kokeilin tuota Leka:n linkissä esitettyä keinoa: Viisi kertaa kaasu pohjaa virtojen ollessa käynnissä asennossa.

        No eipä tuiki mikään Check-valo mittaristossa, päässä vaan alkaa taas napsua :lol: Mikä kumma se tämä "CHECK ENGINE"-valo oikein on? Ei varmaankaan normaali mittariston Check-valo :?

        Totally lost here.

        edit: Joo on siellä E34sessa tuollainen valo, mut :?: :roll:
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17844
          • PKS

          #19
          Ahaaaa, eli "CHECK ENGINE" on E30sessä sama kuin "Service Indicator Light" eli siis ne huoltovalot :idea:

          Pelican Parts has more than 10000 pages of Technical Content and information created just for you and your Porsche!


          Ton ohjeen mukaan se toimenpide ei välttämättä onnistu joka kerta vaan pitää löytää "tatsi" siihen kaasupolkimen painamiseen.

          Jatketaan...
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • petteriu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1164
            • Pori

            #20
            Ymmärtääkseni tuo Check Engine valo on oma erillinen "Check" teksti keskellä E30:sen mittaristoa, eikä systeemillä ole juuri tekemistä noiden Service Indicator ledien kanssa. Mutta tämä "mutua", joten tutkin noita linkkejä vielä tarkemmin.

            På många E34 så är inte CheckEngine-lampan inkopplad trots att platsen finns i instrumentet.
            På USA-varianten var de dock inkopplade. Anledningen till att man inte kopplade in dem på Europavarianten var enligt vissa rykten att lampan tändes lite för lätt och kunde också blinka till.
            Blinka till, kyllä kyllä - tuota E30M50 projektiauton mittaristo tekee, mutta en ole asiaa vielä tutkinut.

            Petteri
            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

            Comment

            • Japi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 276
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Tom1s
              Kannattaa vielä testata se kaasuläpänasentotunnistin yleismittarilla.
              Muistaakseni pitäisi keskimmäisen ja toisen reunimmaisen väliltä löytyä yhteys kun kaasuläppä kiinni.Ja sitten kun lisää kaasua niin kontakti häviää.

              Samoin ilmaventtiili pitäisi löytyä sama resistanssi keskeltä sivuille.
              Muistaakseni jotain 40ohmia tms.
              Ja kun mittailet, mittaa samaan syssyyn lämpötila-anturikin, joka kertoo boksille pannun lämpötilan. Tee mittaus kylmänä ja normaalilämpöisenä.
              Hassuja lukuja kertova anturi aiheuttaa juurikin tuollaisia oireita.
              Vastusarvoja en osaa kertoa, löytynee esim. Haynesin manuskasta / TISusta.
              "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
              -Tuntematon
              ex-E30 318i -87
              droF Mondeo STW (eka ja vika...)

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17844
                • PKS

                #22
                Jaahas, nyt selvisi :!:

                Tuo CHECK ENGINE valo löytyy ainoastaan jenkkimalleista :( Soitin kaverille, jolla on jenkki E30 Cabrio ja siellähän sellainen valo oli.

                Kiitos Euroopalle taas, miksi on pitänyt jättää tälläinen hyödyllinen valo pois
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  #23
                  Originally posted by Dualfun
                  Jaahas, nyt selvisi :!:

                  Tuo CHECK ENGINE valo löytyy ainoastaan jenkkimalleista :( Soitin kaverille, jolla on jenkki E30 Cabrio ja siellähän sellainen valo oli.
                  Joskus kokeilin tuota piruuttani ja kyllä tuli meinaan paljon polettua eikä tapahtunut sitten mitään. :oops:
                  No hyvä että sekin selvis
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    #24
                    Kirjoitetaanpas update tähän ongelmaan. Eli vika on ilmeisesti löytynyt, sillä nyt toimii taas kuin unelma ja on toiminut jo yli 1000km!

                    Katsottiin kaverin kanssa vikakoodit autosta, ei löytynyt mitään. Testeri näytti, että lambda toimii, kaikki lämpöanturit näyttävät sitä mitä pitääkin, kaasuläpän asentotunnistin toimii yms... Pakko olla siis lisäilmaluisti.

                    Otin lisäilmaluistin pois. Huuhtelin bensalla sen syöttöaukon kunnolla ja valutin liat pois. Kevyt öljyäminen ohuella öljyllä ja kiinni. Vielä akunkenkä kertaalleen irti ja motronic nollille.

                    Ensimmäistä kertaa tyhjäkäynti ei seilaa _yhtään_ missään tilanteessa! Kylmällä koneella tyhjäkäyntikierroksia on enemmän ja niiden säätö toimii loogisesti.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • nemesis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 617
                      • kymenlaakso

                      #25
                      Originally posted by Dualfun
                      Kirjoitetaanpas update tähän ongelmaan. Eli vika on ilmeisesti löytynyt, sillä nyt toimii taas kuin unelma ja on toiminut jo yli 1000km!

                      Katsottiin kaverin kanssa vikakoodit autosta, ei löytynyt mitään. Testeri näytti, että lambda toimii, kaikki lämpöanturit näyttävät sitä mitä pitääkin, kaasuläpän asentotunnistin toimii yms... Pakko olla siis lisäilmaluisti.

                      Otin lisäilmaluistin pois. Huuhtelin bensalla sen syöttöaukon kunnolla ja valutin liat pois. Kevyt öljyäminen ohuella öljyllä ja kiinni. Vielä akunkenkä kertaalleen irti ja motronic nollille.

                      Ensimmäistä kertaa tyhjäkäynti ei seilaa _yhtään_ missään tilanteessa! Kylmällä koneella tyhjäkäyntikierroksia on enemmän ja niiden säätö toimii loogisesti.
                      noniin, eli ainakun kun sä "nollaat" ton motronic boxin, nini tapahtuu seuraavaa, eli boxi menee ns. tehtaan oletus arvo tilaan, jollloin se ajaa konetta aika rikkaalla bensaseoksella ja ja se on sellainen "kotiin nilkutus" ohjelma, eli voi toimiakkin aika hyvin.

                      Mutta sitten kun auto on ollut käynnisä kymmenen tia parikymmentä minuuuttia, tai jonkun muun tarkemmin tietämättömäni ajan, se palaa normaaliin tilaan ja alkaa toimia kaikkien ominaisuuksien voimin.

                      no tässä vaiheessa sulla näyttäs alkavan tapahtua niitä kummia....

                      ootkos tarkastanut pakoputken ja pakosarjan laipan tiivistepinnana ja pulttien kireyden, koska vaikka lamdasi toimii oikein kaiketi (onneksi olkoon siitä) niin jos tuosta saumasta putkisto vuotaa niin se valehtelee sun lamdalle vääriä arvoja ja sitten kun koneesi on lämmin ja se reagoi tuohon lamdan signaaliin niin se käy miten sattuu (siis tarkemmin kun lamdasi on lämmennyt)?

                      kaikki muut paikathan te jo tarkistittekin ja ne toimii 100% varmuudella ?

                      olis varmaan aikasta kova sana viedä toi auto pakokaasutesteriin silloin kun se käy miten sattuu?

                      ootkos katellu millon viimeks virranjakajan kannen kunnon ja pyörijän sekä tulpanjohdot?? entäs mitannut puolan vastusarvot?

                      ittellä loppu kikkailu omassa leikkikalussa kun se oli seisonut pitkän aikaa niin virranjakaja kansi pois ja pyörijä myös, perusteellinen paskanpoisto operaatio ja taas mennään kuin enkeli...
                      ennen tuota toimenpidettä se auto kävi aika "mässysti" oli kuin "TA-TA-TA-TAMmmm" kun antoi kierrosta/kaasua, nyt ottaa nätisti eikä paukuta/jytkä tai muutakaan... ennen se jopa huoju.....

                      just my 2 cents...
                      toivottavasti korjaantuu pysyvästi edes jollain konstilla
                      E30 kesä-autona

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4328
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Leka
                        Originally posted by Dualfun
                        Linkki ei toimi :(
                        Löytyy tuolta.
                        Ainakin E34:ssa joutuu näköjään tekemään vähän muutakin kun laittamaan check engine polttimon paikoilleen: http://www.autopower.se/mekartips/me...s.asp?dokid=88
                        Höh, ei taida 520:ssä toimia tuokaan niksi, vai onko joku saanut toimimaan?

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #27
                          Willeee.. stekkaa lamdan esilämmityksen rele.

                          Omassa tyyrerissä särkipoikkiirtipaski, eli koneen ollessa kylmä seilaa ja veivaa ja vatkaa. Tapun kanssa testerissä katteltiin ja lamda pelaa mutta kun pisti testerin napsuttamaan tuota ko. relettä ei tapahtunut mitään, naputteli & koputteli niin rupesti napsumaan ja taas lopetti. Lämpösenä ei ongelmaa koska eihän lamda tällöin tarvi mitään esilämmitystä kun lämpöisessä putkessa majailee.
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • /PETE/
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 430
                            • Seutula City / Vantaa

                            #28
                            Originally posted by Dualfun
                            Jaahas, nyt selvisi :!:

                            Tuo CHECK ENGINE valo löytyy ainoastaan jenkkimalleista :( Soitin kaverille, jolla on jenkki E30 Cabrio ja siellähän sellainen valo oli.

                            Kiitos Euroopalle taas, miksi on pitänyt jättää tälläinen hyödyllinen valo pois
                            Itse myös taistellut tyhjäkäynnin kanssa ja etsinyt tuota CHECK ENGINE toimintoa/valoa..
                            En oo kokeillu toimiiko :arrow: motronic 1.3:ssa on pinni nimeltä CHECK ENGINE nro.15 riippumatta siitä onko jenkki vai euro. Tarttis kokeilla tulisko siit noit koodei... :roll:
                            E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                            EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                            Comment

                            • bemari320mies
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 788
                              • Suodenniemi

                              #29
                              Missä tuo lisäilmaluisti sijaitsee? Pitäisikö L-jeteissä olla tyhjäkäyntimoottori vai onko se vain motroniceissa? Mulla on L-jetissä sellainen alipainekalvorasia hässäkkä.
                              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                              EX: BMW E34 525i -90
                              EX: BMW E28 528iA -85
                              EX: BMW 320i Taxi -86

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                #30
                                Originally posted by muggo
                                Willeee.. stekkaa lamdan esilämmityksen rele.

                                Omassa tyyrerissä särkipoikkiirtipaski, eli koneen ollessa kylmä seilaa ja veivaa ja vatkaa. Tapun kanssa testerissä katteltiin ja lamda pelaa mutta kun pisti testerin napsuttamaan tuota ko. relettä ei tapahtunut mitään, naputteli & koputteli niin rupesti napsumaan ja taas lopetti. Lämpösenä ei ongelmaa koska eihän lamda tällöin tarvi mitään esilämmitystä kun lämpöisessä putkessa majailee.
                                Ja tähän auttoi vastaavan releen hakeminen motonetistä hintaan 4,9e Hyvästi seilaaminen kylmänä
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎