Nyt odotellaan vaan autoa laitosta ja vian uusiutumista. Laitan taas infoa kun ollaan päästy pidemmälle, tolla ainakin selviää jos on esim. lambdassa vikaa.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Eilen olisi ollut mahdollisuus päästä katsomaan vikakoodit Bayernin testilaitteella. En kuitenkaan ehtinyt ja niinpä illalla kokeilin tuota Leka:n linkissä esitettyä keinoa: Viisi kertaa kaasu pohjaa virtojen ollessa käynnissä asennossa.
No eipä tuiki mikään Check-valo mittaristossa, päässä vaan alkaa taas napsua :lol: Mikä kumma se tämä "CHECK ENGINE"-valo oikein on? Ei varmaankaan normaali mittariston Check-valo :?
Totally lost here.
edit: Joo on siellä E34sessa tuollainen valo, mut :?: :roll:
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Ymmärtääkseni tuo Check Engine valo on oma erillinen "Check" teksti keskellä E30:sen mittaristoa, eikä systeemillä ole juuri tekemistä noiden Service Indicator ledien kanssa. Mutta tämä "mutua", joten tutkin noita linkkejä vielä tarkemmin.
På många E34 så är inte CheckEngine-lampan inkopplad trots att platsen finns i instrumentet.
På USA-varianten var de dock inkopplade. Anledningen till att man inte kopplade in dem på Europavarianten var enligt vissa rykten att lampan tändes lite för lätt och kunde också blinka till.
Blinka till, kyllä kyllä - tuota E30M50 projektiauton mittaristo tekee, mutta en ole asiaa vielä tutkinut.
Kannattaa vielä testata se kaasuläpänasentotunnistin yleismittarilla.
Muistaakseni pitäisi keskimmäisen ja toisen reunimmaisen väliltä löytyä yhteys kun kaasuläppä kiinni.Ja sitten kun lisää kaasua niin kontakti häviää.
Samoin ilmaventtiili pitäisi löytyä sama resistanssi keskeltä sivuille.
Muistaakseni jotain 40ohmia tms.
Ja kun mittailet, mittaa samaan syssyyn lämpötila-anturikin, joka kertoo boksille pannun lämpötilan. Tee mittaus kylmänä ja normaalilämpöisenä.
Hassuja lukuja kertova anturi aiheuttaa juurikin tuollaisia oireita.
Vastusarvoja en osaa kertoa, löytynee esim. Haynesin manuskasta / TISusta.
"Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
-Tuntematon
ex-E30 318i -87
droF Mondeo STW (eka ja vika...)
Kirjoitetaanpas update tähän ongelmaan. Eli vika on ilmeisesti löytynyt, sillä nyt toimii taas kuin unelma ja on toiminut jo yli 1000km!
Katsottiin kaverin kanssa vikakoodit autosta, ei löytynyt mitään. Testeri näytti, että lambda toimii, kaikki lämpöanturit näyttävät sitä mitä pitääkin, kaasuläpän asentotunnistin toimii yms... Pakko olla siis lisäilmaluisti.
Otin lisäilmaluistin pois. Huuhtelin bensalla sen syöttöaukon kunnolla ja valutin liat pois. Kevyt öljyäminen ohuella öljyllä ja kiinni. Vielä akunkenkä kertaalleen irti ja motronic nollille.
Ensimmäistä kertaa tyhjäkäynti ei seilaa _yhtään_ missään tilanteessa! Kylmällä koneella tyhjäkäyntikierroksia on enemmän ja niiden säätö toimii loogisesti.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Kirjoitetaanpas update tähän ongelmaan. Eli vika on ilmeisesti löytynyt, sillä nyt toimii taas kuin unelma ja on toiminut jo yli 1000km!
Katsottiin kaverin kanssa vikakoodit autosta, ei löytynyt mitään. Testeri näytti, että lambda toimii, kaikki lämpöanturit näyttävät sitä mitä pitääkin, kaasuläpän asentotunnistin toimii yms... Pakko olla siis lisäilmaluisti.
Otin lisäilmaluistin pois. Huuhtelin bensalla sen syöttöaukon kunnolla ja valutin liat pois. Kevyt öljyäminen ohuella öljyllä ja kiinni. Vielä akunkenkä kertaalleen irti ja motronic nollille.
Ensimmäistä kertaa tyhjäkäynti ei seilaa _yhtään_ missään tilanteessa! Kylmällä koneella tyhjäkäyntikierroksia on enemmän ja niiden säätö toimii loogisesti.
noniin, eli ainakun kun sä "nollaat" ton motronic boxin, nini tapahtuu seuraavaa, eli boxi menee ns. tehtaan oletus arvo tilaan, jollloin se ajaa konetta aika rikkaalla bensaseoksella ja ja se on sellainen "kotiin nilkutus" ohjelma, eli voi toimiakkin aika hyvin.
Mutta sitten kun auto on ollut käynnisä kymmenen tia parikymmentä minuuuttia, tai jonkun muun tarkemmin tietämättömäni ajan, se palaa normaaliin tilaan ja alkaa toimia kaikkien ominaisuuksien voimin.
no tässä vaiheessa sulla näyttäs alkavan tapahtua niitä kummia....
ootkos tarkastanut pakoputken ja pakosarjan laipan tiivistepinnana ja pulttien kireyden, koska vaikka lamdasi toimii oikein kaiketi (onneksi olkoon siitä) niin jos tuosta saumasta putkisto vuotaa niin se valehtelee sun lamdalle vääriä arvoja ja sitten kun koneesi on lämmin ja se reagoi tuohon lamdan signaaliin niin se käy miten sattuu (siis tarkemmin kun lamdasi on lämmennyt)?
kaikki muut paikathan te jo tarkistittekin ja ne toimii 100% varmuudella ?
olis varmaan aikasta kova sana viedä toi auto pakokaasutesteriin silloin kun se käy miten sattuu?
ootkos katellu millon viimeks virranjakajan kannen kunnon ja pyörijän sekä tulpanjohdot?? entäs mitannut puolan vastusarvot?
ittellä loppu kikkailu omassa leikkikalussa kun se oli seisonut pitkän aikaa niin virranjakaja kansi pois ja pyörijä myös, perusteellinen paskanpoisto operaatio ja taas mennään kuin enkeli...
ennen tuota toimenpidettä se auto kävi aika "mässysti" oli kuin "TA-TA-TA-TAMmmm" kun antoi kierrosta/kaasua, nyt ottaa nätisti eikä paukuta/jytkä tai muutakaan... ennen se jopa huoju.....
just my 2 cents...
toivottavasti korjaantuu pysyvästi edes jollain konstilla
Omassa tyyrerissä särkipoikkiirtipaski, eli koneen ollessa kylmä seilaa ja veivaa ja vatkaa. Tapun kanssa testerissä katteltiin ja lamda pelaa mutta kun pisti testerin napsuttamaan tuota ko. relettä ei tapahtunut mitään, naputteli & koputteli niin rupesti napsumaan ja taas lopetti. Lämpösenä ei ongelmaa koska eihän lamda tällöin tarvi mitään esilämmitystä kun lämpöisessä putkessa majailee.
Tuo CHECK ENGINE valo löytyy ainoastaan jenkkimalleista :( Soitin kaverille, jolla on jenkki E30 Cabrio ja siellähän sellainen valo oli.
Kiitos Euroopalle taas, miksi on pitänyt jättää tälläinen hyödyllinen valo pois
Itse myös taistellut tyhjäkäynnin kanssa ja etsinyt tuota CHECK ENGINE toimintoa/valoa..
En oo kokeillu toimiiko :arrow: motronic 1.3:ssa on pinni nimeltä CHECK ENGINE nro.15 riippumatta siitä onko jenkki vai euro. Tarttis kokeilla tulisko siit noit koodei... :roll:
E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91
Missä tuo lisäilmaluisti sijaitsee? Pitäisikö L-jeteissä olla tyhjäkäyntimoottori vai onko se vain motroniceissa? Mulla on L-jetissä sellainen alipainekalvorasia hässäkkä.
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Omassa tyyrerissä särkipoikkiirtipaski, eli koneen ollessa kylmä seilaa ja veivaa ja vatkaa. Tapun kanssa testerissä katteltiin ja lamda pelaa mutta kun pisti testerin napsuttamaan tuota ko. relettä ei tapahtunut mitään, naputteli & koputteli niin rupesti napsumaan ja taas lopetti. Lämpösenä ei ongelmaa koska eihän lamda tällöin tarvi mitään esilämmitystä kun lämpöisessä putkessa majailee.
Ja tähän auttoi vastaavan releen hakeminen motonetistä hintaan 4,9e Hyvästi seilaaminen kylmänä
Comment