Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin stefan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Ei se työnä ole iso, mutta jos korjaamo joutuu tekemään tuollaisen työkalun vain sinun autoasi varten, niin tuskin ne sitä rustaa hyväntekeväisyydestä
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1495
      • Ilvola

      #32
      Eiks toi etupään pultti aukea E28:ssa kun laittaa avaimen putkijatkeella runkopalkkia vasten ja käynnistää?
      (No muissa malleissa ei varmaan noin voi menetellä?)
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        Aukeaa, muttei mee kiinni...
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • McSuti
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 47
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Cell View Post
          Aukeaa, muttei mee kiinni...
          "no meneehän se ku pyöräytät pakilla"
          E36 320iA sedan 8/92


          Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
          Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
          Ex. Honda Accord Coupe cb7

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1495
            • Ilvola

            #35
            Ostin semmosen ison kuusiokolon hylsyn ja momenttiavaimen runkoon laitoin 1,5m:n putkijatkon, pakkivaihde päälle ja käsijarru tiukalle/puskuri seinään - on se pysynny kiinni (518) eikä vaihteisto tai perä hajonneet kiristäessä - ei tehä näitä liian vaikeesti.

            Voimansiirtolinja kestää yli 400nmt. Momenttia en kiristäessä mitannut - tappiin vedin, mutta jos sutii moottorin päästä tai jarrut ei pidä niin kait voimansiirrtolinja on mitoitettu mahdollisten voimien mukaan?
            Last edited by tsbmw; 09-01-2010, 23:22.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Juggie
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 199
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #36
              Eihän tuo kuningaspultti ole vastakierteellä, eli aukeaa normaalisti vastapäivään?
              Ihan varalta, että ei väärään suuntaan ala kiskoa

              Comment

              • MAKELA
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 497
                • Kymenlaakso

                #37
                Originally posted by Juggie View Post
                Eihän tuo kuningaspultti ole vastakierteellä, eli aukeaa normaalisti vastapäivään?
                Ihan varalta, että ei väärään suuntaan ala kiskoa
                Ei ainenkaan mulla ollut e30:ssä. On muute kireällä, itellä kone lukittiin 8,5mm poranterällä, joka pistettiin vauhtiksen väliin, ja sit pitkän jatkon kans..

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16464
                  • Asikkala

                  #38
                  Originally posted by Juggie View Post
                  Eihän tuo kuningaspultti ole vastakierteellä, eli aukeaa normaalisti vastapäivään?
                  Ihan varalta, että ei väärään suuntaan ala kiskoa
                  Originally posted by MAKELA View Post
                  Ei ainenkaan mulla ollut e30:ssä. On muute kireällä, itellä kone lukittiin 8,5mm poranterällä, joka pistettiin vauhtiksen väliin, ja sit pitkän jatkon kans..
                  Oikeakätinen kierre ja momentti 420 Nm. Siis tiukassa on, pahimmillaan sai 80 kg ukko seisoa reilun metrin varren päässä = + 800 Nm... Kone oli tosin silloin lattialla ja kampurasta ote etupäästä siihen tehdyllä työkalulla jossa myös reilu metri vartta, kuiva kierre ja vähän ruostetta pultin ja rikan välissä, ääni oli... mielenkiintoinen.

                  Comment

                  • Juggie
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 199
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Oikeakätinen kierre ja momentti 420 Nm. Siis tiukassa on, pahimmillaan sai 80 kg ukko seisoa reilun metrin varren päässä = + 800 Nm... Kone oli tosin silloin lattialla ja kampurasta ote etupäästä siihen tehdyllä työkalulla jossa myös reilu metri vartta, kuiva kierre ja vähän ruostetta pultin ja rikan välissä, ääni oli... mielenkiintoinen.
                    Kiitos tiedosta
                    Pitää alkaa loppuviikosta katsomaan aukeaako. (Onneksi on toista sataa kiloa oma massaa )

                    Comment

                    • Nikode
                      Newbiemmer
                      • Jan 2012
                      • 13
                      • Pieksämäki

                      #40
                      tänään vein aamulla enne töihin menoa auton korjaamolle, että töistä tullessa käyn hakemassa pois. olihan se auto valmis, mutta vanha stefa edelleen paikallaan oli metrisellä jatkolla vääntäny niin kovaa, et kytkin oli luistanu? eikä irronnu silti. sano vain, et pakko oli antaa periks vaikka oli lämpöjä annellu, ei silti auennu pultti. 80€ olis ottanu vaihosta stefoineen, no vaihto sit kolmeenkymppiin tulpat ja laturin+veipumpun hihnan + tietenkin sen uuden stefan viellä anto mukaan. mitä vaurioita tuollasesta operaatiosta voi tulla, jos on noin kovaa vääntäny, eikä silti aukee?

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16464
                        • Asikkala

                        #41
                        Originally posted by Nikode View Post
                        tänään vein aamulla enne töihin menoa auton korjaamolle, että töistä tullessa käyn hakemassa pois. olihan se auto valmis, mutta vanha stefa edelleen paikallaan oli metrisellä jatkolla vääntäny niin kovaa, et kytkin oli luistanu? eikä irronnu silti. sano vain, et pakko oli antaa periks vaikka oli lämpöjä annellu, ei silti auennu pultti. 80€ olis ottanu vaihosta stefoineen, no vaihto sit kolmeenkymppiin tulpat ja laturin+veipumpun hihnan + tietenkin sen uuden stefan viellä anto mukaan. mitä vaurioita tuollasesta operaatiosta voi tulla, jos on noin kovaa vääntäny, eikä silti aukee?
                        Ei siitä mitään vaurioita tule. Kytkin luistanut ? Eli ei ole lukittu kampuraa vaan laatikko eli vaihde ja kässäri päällä. Amatöörin puuhastelulta kuulostaa...

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14448
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ei siitä mitään vaurioita tule. Kytkin luistanut ? Eli ei ole lukittu kampuraa vaan laatikko eli vaihde ja kässäri päällä. Amatöörin puuhastelulta kuulostaa...
                          Eipä kyllä tosiaan tuollain saa varmastikkaan auki. Hihnapyörä/värinän vaimenninhan voi ottaa itseensä jos sitä on kunnolla lämmitelty (riippuen tietysti mikä auto/moottori kyseessä).
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Nikode
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 13
                            • Pieksämäki

                            #43
                            Originally posted by zener View Post
                            Eipä kyllä tosiaan tuollain saa varmastikkaan auki. Hihnapyörä/värinän vaimenninhan voi ottaa itseensä jos sitä on kunnolla lämmitelty (riippuen tietysti mikä auto/moottori kyseessä).
                            e34 535, oli vissiin kuumailmapuhaltimella antanu lämpöjä, et pehmenis kierreliima. pitää vissiin ite rueta autotallissa väkertämään kiinni.

                            Comment

                            • 525TurboIC
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 663
                              • Pomarkku

                              #44
                              Koneistin tossa pari noita kampiakselin päähän sopivaa laippaa tuon aikaisemmassa postauksessa olevan kuvan mittojen mukaan. Voin myydä niitä vaikka 25e/kpl plus postikulut. Voin hitsata myös jonkinlaisen varren kiinni laippaan tarvittaessa. Nyt jäi vaan hieman epäselväksi että oliko se kuva m20 vai m50 koneesta... vai sopiiko sama molempiin?
                              Last edited by 525TurboIC; 23-02-2012, 17:07. Reason: tarkennusta

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16464
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by 525TurboIC View Post
                                Koneistin tossa pari noita kampiakselin päähän sopivaa laippaa tuon aikaisemmassa postauksessa olevan kuvan mittojen mukaan. Voin myydä niitä vaikka 25e/kpl plus postikulut. Voin hitsata myös jonkinlaisen varren kiinni laippaan tarvittaessa. Nyt jäi vaan hieman epäselväksi että oliko se kuva m20 vai m50 koneesta... vai sopiiko sama molempiin?
                                Ostin joltakin forumilaiselta tuollaisen varrellisen mallin, oli m50:een tehty mutta käy m20 myös just eikä melkein.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎