Eiks toi etupään pultti aukea E28:ssa kun laittaa avaimen putkijatkeella runkopalkkia vasten ja käynnistää?
(No muissa malleissa ei varmaan noin voi menetellä?)
- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Ostin semmosen ison kuusiokolon hylsyn ja momenttiavaimen runkoon laitoin 1,5m:n putkijatkon, pakkivaihde päälle ja käsijarru tiukalle/puskuri seinään - on se pysynny kiinni (518) eikä vaihteisto tai perä hajonneet kiristäessä - ei tehä näitä liian vaikeesti.
Voimansiirtolinja kestää yli 400nmt. Momenttia en kiristäessä mitannut - tappiin vedin, mutta jos sutii moottorin päästä tai jarrut ei pidä niin kait voimansiirrtolinja on mitoitettu mahdollisten voimien mukaan?
Eihän tuo kuningaspultti ole vastakierteellä, eli aukeaa normaalisti vastapäivään?
Ihan varalta, että ei väärään suuntaan ala kiskoa
Ei ainenkaan mulla ollut e30:ssä. On muute kireällä, itellä kone lukittiin 8,5mm poranterällä, joka pistettiin vauhtiksen väliin, ja sit pitkän jatkon kans..
Ei ainenkaan mulla ollut e30:ssä. On muute kireällä, itellä kone lukittiin 8,5mm poranterällä, joka pistettiin vauhtiksen väliin, ja sit pitkän jatkon kans..
Oikeakätinen kierre ja momentti 420 Nm. Siis tiukassa on, pahimmillaan sai 80 kg ukko seisoa reilun metrin varren päässä = + 800 Nm... Kone oli tosin silloin lattialla ja kampurasta ote etupäästä siihen tehdyllä työkalulla jossa myös reilu metri vartta, kuiva kierre ja vähän ruostetta pultin ja rikan välissä, ääni oli... mielenkiintoinen.
Oikeakätinen kierre ja momentti 420 Nm. Siis tiukassa on, pahimmillaan sai 80 kg ukko seisoa reilun metrin varren päässä = + 800 Nm... Kone oli tosin silloin lattialla ja kampurasta ote etupäästä siihen tehdyllä työkalulla jossa myös reilu metri vartta, kuiva kierre ja vähän ruostetta pultin ja rikan välissä, ääni oli... mielenkiintoinen.
Kiitos tiedosta
Pitää alkaa loppuviikosta katsomaan aukeaako. (Onneksi on toista sataa kiloa oma massaa )
tänään vein aamulla enne töihin menoa auton korjaamolle, että töistä tullessa käyn hakemassa pois. olihan se auto valmis, mutta vanha stefa edelleen paikallaan oli metrisellä jatkolla vääntäny niin kovaa, et kytkin oli luistanu? eikä irronnu silti. sano vain, et pakko oli antaa periks vaikka oli lämpöjä annellu, ei silti auennu pultti. 80€ olis ottanu vaihosta stefoineen, no vaihto sit kolmeenkymppiin tulpat ja laturin+veipumpun hihnan + tietenkin sen uuden stefan viellä anto mukaan. mitä vaurioita tuollasesta operaatiosta voi tulla, jos on noin kovaa vääntäny, eikä silti aukee?
tänään vein aamulla enne töihin menoa auton korjaamolle, että töistä tullessa käyn hakemassa pois. olihan se auto valmis, mutta vanha stefa edelleen paikallaan oli metrisellä jatkolla vääntäny niin kovaa, et kytkin oli luistanu? eikä irronnu silti. sano vain, et pakko oli antaa periks vaikka oli lämpöjä annellu, ei silti auennu pultti. 80€ olis ottanu vaihosta stefoineen, no vaihto sit kolmeenkymppiin tulpat ja laturin+veipumpun hihnan + tietenkin sen uuden stefan viellä anto mukaan. mitä vaurioita tuollasesta operaatiosta voi tulla, jos on noin kovaa vääntäny, eikä silti aukee?
Ei siitä mitään vaurioita tule. Kytkin luistanut ? Eli ei ole lukittu kampuraa vaan laatikko eli vaihde ja kässäri päällä. Amatöörin puuhastelulta kuulostaa...
Ei siitä mitään vaurioita tule. Kytkin luistanut ? Eli ei ole lukittu kampuraa vaan laatikko eli vaihde ja kässäri päällä. Amatöörin puuhastelulta kuulostaa...
Eipä kyllä tosiaan tuollain saa varmastikkaan auki. Hihnapyörä/värinän vaimenninhan voi ottaa itseensä jos sitä on kunnolla lämmitelty (riippuen tietysti mikä auto/moottori kyseessä).
Eipä kyllä tosiaan tuollain saa varmastikkaan auki. Hihnapyörä/värinän vaimenninhan voi ottaa itseensä jos sitä on kunnolla lämmitelty (riippuen tietysti mikä auto/moottori kyseessä).
e34 535, oli vissiin kuumailmapuhaltimella antanu lämpöjä, et pehmenis kierreliima. pitää vissiin ite rueta autotallissa väkertämään kiinni.
Koneistin tossa pari noita kampiakselin päähän sopivaa laippaa tuon aikaisemmassa postauksessa olevan kuvan mittojen mukaan. Voin myydä niitä vaikka 25e/kpl plus postikulut. Voin hitsata myös jonkinlaisen varren kiinni laippaan tarvittaessa. Nyt jäi vaan hieman epäselväksi että oliko se kuva m20 vai m50 koneesta... vai sopiiko sama molempiin?
Last edited by 525TurboIC; 23-02-2012, 17:07.
Reason: tarkennusta
Koneistin tossa pari noita kampiakselin päähän sopivaa laippaa tuon aikaisemmassa postauksessa olevan kuvan mittojen mukaan. Voin myydä niitä vaikka 25e/kpl plus postikulut. Voin hitsata myös jonkinlaisen varren kiinni laippaan tarvittaessa. Nyt jäi vaan hieman epäselväksi että oliko se kuva m20 vai m50 koneesta... vai sopiiko sama molempiin?
Ostin joltakin forumilaiselta tuollaisen varrellisen mallin, oli m50:een tehty mutta käy m20 myös just eikä melkein.
Comment