Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin stefan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bicaver
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 2

    #16
    Kampuran stefaaa

    Originally posted by reddewil View Post
    Osaan 6? Takapäässä hinkkaa suoraan kampuraan ainakin vajaamoottorissa missä saman kokoinen stefa.
    Hep! Ollakko 2,5 l 20 moottorissa sama kampuran stefa kun pienemmässä?
    Motonetin varaosa ei nääs tunne tuota 525 stefaa...

    Comment

    • McSuti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 47
      • Oulu

      #17
      Noniin eli tossa kovilla pakkasilla alko 320:nen tiputtamaan rutkasti öljyä. Tolpassa oli joka päivä mutta yksi käynnistys oli pirun vaikea. Läks käyntiin mutta meinas sammua pari kertaa ja kävi kiekat tosi matalalla muutaman kerran ja koko vehje täris ennen ku löysi tyhjäkäynnin.

      Nyt on koko pohja öljyssä ja aina kun pysähdyn esim liikennevaloihin niin sisällä alkaa haisemaan outo palanut paska. En oo kerinny vielä käydä pesemässä ja kattomassa mistä tarkkaan tiputtaa mutta muutaman kuvan otin joissa näkyy öljyä pirusti. Tuossa yhdessä kuvassa näkyy kuinka myös toi kampiakselin stefan vuoto olisi aika varmaa, koska sehän silloin vuotaisi tuolta pyörän takaa jossa on vuotojälkiä eikä se sinne nyt ajossakaan kyllä pääse roiskumaan. Myös venakopan tiiviste oli pakosarjan päältä helvetin märkä eli joku mennyt tukkoon ja lyönyt sitten jokapaikasta ne öljyt pihalle?

      Vaikka noi kuvat onkin ahtassa tilassa otettuja paskoja niin oisko niiden perusteella jollain tarkkasilmäsellä muitakin ehdotuksia kun tuo stefa ja venakoppa? Ja kun itse en ole mikään a-luokan rasvanahka niin voisko joku kertoa kädestä pitäen ton stefan vaihdosta? Tiedän kyllä mikä kampiakselin tarkoitus on ja ilmeisesti kampiakselissa oleva "veivi" on kiinni tuossa tuossa rattaassa jota urahihna pyörittää? Miksi tuossa pyörässä on hampaat, eli mitä se niillä pyörittää? Löytyykö jostain kunnon räjäytyskuvaa jossa näkyisi tuo stefa ja 410nm pultti, sekä tuo kohta josta porukka on ottanut sen vastaväännön? Kellään oulun seudulla lainata tuota työkalua/löytyykö ketään innokasta naureskelemaan mulle kun räpellän? Mitä muuta tossa vaihdossa on otettava huomioon? Nopeasti kyllä opin ja kaiken aina itse tehnyt mutta olishan se mukava saada kunnon ohjeet niin sujuu homma helpommin Ja kärsiikö autolla ajella normaalisti vaikka vuotaakin? Otin kyllä anopin auton ja jätin nuhapumpun seisomaan katokseen. KIITOS
      Attached Files
      E36 320iA sedan 8/92


      Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
      Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
      Ex. Honda Accord Coupe cb7

      Comment

      • McSuti
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 47
        • Oulu

        #18
        Oonko niin hukassa ettei kukaan osaa jelppiä
        E36 320iA sedan 8/92


        Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
        Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
        Ex. Honda Accord Coupe cb7

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #19
          Originally posted by McSuti View Post
          Oonko niin hukassa ettei kukaan osaa jelppiä
          Kyllä se siltä näytää että kampiakselin tiiviste edessä vuotaa, molemmille kyljille näyttää menevän öljyä.

          Ei kannata ajaa jos paljon vuotaa, mutta tietysti voi ajaa sen matkaa kun öljyn pinta koneessa pysyy annettujen rajojen sisällä.
          EDET: Niin ja ongelman aiheuttajalta vaikuttaa jäätynyt huohotin + se ylhäältä pakosarjaan tippuva öljy on se joka haisee sisälle saakka. Eli ei voi ajaa ennen kuin huohotin on avattu.
          Last edited by JD; 05-01-2010, 16:19.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • McSuti
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 47
            • Oulu

            #20
            No miten se menee ton huohotinputken kanssa että onko se jotain yleismallin huohotinletkua vai myydäänkö jossain valmiiksi passeleita? En oo tonne pakkaseen viittiny mennä edes jäätyneitä lukkoja rasittamaan eikä tuoreena penaristina ole oikein muistikuvaakaan ko letkusta. Ja jos joku ihmettelee niin aion siis vaihtaa ne letkut enkä vain putsata niitä. JA STEFAN VAIHDOSSA TARVITTAVAA TYÖKALUA KAIPAILLAAN EDELLEEN.
            E36 320iA sedan 8/92


            Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
            Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
            Ex. Honda Accord Coupe cb7

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #21
              Originally posted by McSuti View Post
              No miten se menee ton huohotinputken kanssa että onko se jotain yleismallin huohotinletkua vai myydäänkö jossain valmiiksi passeleita? En oo tonne pakkaseen viittiny mennä edes jäätyneitä lukkoja rasittamaan eikä tuoreena penaristina ole oikein muistikuvaakaan ko letkusta. Ja jos joku ihmettelee niin aion siis vaihtaa ne letkut enkä vain putsata niitä. JA STEFAN VAIHDOSSA TARVITTAVAA TYÖKALUA KAIPAILLAAN EDELLEEN.
              Bemarikaupasta kannatta hakea, täältä näkee osat ja suuntaa antavat hinnat (lisää 30% niin menee lähelle):
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14448
                • Oulu

                #22
                Eikö tuo kampiakselin kuningaspultti oo venyvä ja pitää vaihtaa aina ku aukasee.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Originally posted by zener View Post
                  Eikö tuo kampiakselin kuningaspultti oo venyvä ja pitää vaihtaa aina ku aukasee.
                  Riippuu koneesta. Jos kiristetään asteina niin se on venyvä.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • bmwcruiser
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 412
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Korjausoppaan mukaan tuo "kuningaspultti" tulisi vaihtaa uuteen aina avattaessa. Tosin, korjausoppaan mukaan lähes koko kone tulisi aina avattaessa vaihtaa uuteen, joten....
                    E30

                    Comment

                    • Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

                      #25
                      Originally posted by JD View Post
                      Bemarikaupasta kannatta hakea, täältä näkee osat ja suuntaa antavat hinnat (lisää 30% niin menee lähelle):
                      http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...browse/engine/
                      Itse juuri yli 1000e koneremontin osat tilanneena voin todeta ,että kun tohon bmwfans:n hintaan laittaa 40-50% lisää ollaan lähellä totuutta ainakin Vaasan käyttöautolla (alennusten kanssa).

                      Esim:
                      M62B35 imusarjan tiiviste:
                      BMWFANS 15,50e

                      +40% 21,70e

                      Käyttöauto Vaasa 22e (alennuksella), ilman alennusta 24e
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #26
                        Originally posted by McSuti View Post
                        No miten se menee ton huohotinputken kanssa että onko se jotain yleismallin huohotinletkua vai myydäänkö jossain valmiiksi passeleita? En oo tonne pakkaseen viittiny mennä edes jäätyneitä lukkoja rasittamaan eikä tuoreena penaristina ole oikein muistikuvaakaan ko letkusta. Ja jos joku ihmettelee niin aion siis vaihtaa ne letkut enkä vain putsata niitä.
                        Itse laitoin emännän 325:n uudet huohotinletkut ihan tavallisesta polttoaineletkusta. Se isompi oli muistaakseni noin 10mm sisäreiällä. Se pienempi ehkä noin 5mm, muistaakseni. Ne vanhat olikin aivan pilalla, kumi oli mennyt ihan taikinaksi.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Marmorilta 8e ja 3e nuo huohotinletkut ilman aleja, lappu just nenän edessä edellispäivän tilauksesta. Ei tartte miettiä pituuksia eikä laatuja kun tuolta hakee, mutta toki metritavarastakin voi tehdä. Usein vaan ainakin paikallisessa nuo öljynkestävät letkut ovat olleet todella paksuseinämäisiä ja siten asennellessa hieman ikäviä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • McSuti
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2009
                            • 47
                            • Oulu

                            #28
                            Nakatkaa tohon 410nm pulttiin mulle jotain vinkkiä että mitä mä sen kanssa teen. Saan lauantaista lähtien lämpimän tallin viikoksi käyttöön ja sielä olis tarkotus laittaa biimeri kuntoon ja kaikki osat on jo ostettu venakopantiivisteestä öljyfiluun mutta toi vastaväännin tosiaan uupuu kun ei sitä kellään näytä olevan lainaksi.

                            Korjaamolle en tota työtä vie ja maksa itseäni kipeäksi mutta oisko siinä mitään järkeä että ajasin viereiselle korjaamolle ja sanoisin että löysää sen sielä parilla markalla ja hinaan auton sitten talliin? jepl mej!!
                            E36 320iA sedan 8/92


                            Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
                            Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
                            Ex. Honda Accord Coupe cb7

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Ilman kiinnipitotyökalua ei kannata edes yrittää. Löysääminen on vielä ilman sitä jopa mahdollista jos on iso pulttipyssy, mutta kiristys ei onnistu ikinä.

                              edit: toisinsanoen, jos se stefa ei ole pullahtanut pois tai vuoda oikeasti litratolkulla, anna olla.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • McSuti
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2009
                                • 47
                                • Oulu

                                #30
                                No on se nyt saatana. Mitähän mahtaa maksaa tollasen vaihto jos vie ite stefan :think Tossa mitä khundit kehuskellu että pariin tuntiin ovat omassa tallissa laittaneet niin todennäkösesti korjaamolla siihen humahtaa se 5tuntia ja hinta on sitte vaihteeksi 500äyriä

                                Edit: Työtä tarjotaan: Vaihtakaa joku mulle se niin sovitaan hinta
                                E36 320iA sedan 8/92


                                Ex. Audi A6 C4 2.5 TDI
                                Ex. Mercedes Benz 190 Sportline Avantgarde Azzurro
                                Ex. Honda Accord Coupe cb7

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎