Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i turbon kauhea savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Stalker-
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 46

    520i turbon kauhea savutus

    Terve!

    Mikäs vois olla tuossa autossa vikana, kun alkoi savuttamaan yhtä"äkkiä aivan älyttömästi. Siis semmoinen savupilvi niinkuin ois monella autolla poltettu kumia yhtäaikaa. Lämmöt eivät nousseet korkealle ja kun auto sammutettiin, niin pakoputki pössötti savua jonkin aikaa, myös konepellin alta taisi tulla pikkasen savua. Kone siis ei jumissa eikä muutakaan, vesi ja öljy puhdasta. Auto kävi ihan normaalisti kun sitä käynnistelin, mutta tuo kauhea savutus...
    Huomasin että turboon menevä ohut letku oli katkennu(ei se öljyletku). Se "painevahdille(ko?) menevä letku. Voisiko tuo selittää hirveän savutuksen? Autosta poistettiin myös termostaatti hakureissulla, koska oli tukossa...
    Ahtimen kunnon tarkistin ja ihan hyvältä vaikutti, ei pitkittäis välystä, aivan pientä poikittaista. Paitsi että öljyä oli jonkiverran siellä, kuuluisikos sen olla ihan kuiva? Venttiilinnostimet naputtavat jonkun verran ja öljyä valuu maahan ajossa enemmän kuin seisonnassa.
    Missäs siis voisi olla vika?
    Koitelkaas autella ensimmäisen bemarini kanssa:think
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Originally posted by -Stalker- View Post
    Ahtimen kunnon tarkistin ja ihan hyvältä vaikutti, ei pitkittäis välystä, aivan pientä poikittaista. Paitsi että öljyä oli jonkiverran siellä, kuuluisikos sen olla ihan kuiva?
    Kuivaa pitäisi olla juu. Mitenkähän mahtaa öljyn paluu olla toteutettuna?
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • -Stalker-
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 46

      #3
      Originally posted by Tzeimi View Post
      Kuivaa pitäisi olla juu. Mitenkähän mahtaa öljyn paluu olla toteutettuna?
      Mistäköhän sitä öljyä sinne vois sitten päästä, kun tosiaan tuntu olevan ihan ok?

      Comment

      • keksa23
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 100
        • Lapijoki central

        #4
        Savutus...

        No...:think

        Onhan siellä turbossa se painepuolen "stefa" joka varmaankin korkannut.

        Comment

        • -Stalker-
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 46

          #5
          Originally posted by keksa23 View Post
          No...:think

          Onhan siellä turbossa se painepuolen "stefa" joka varmaankin korkannut.
          Kiitoksia. Pitää ottaa tuo turbo tänään irti, onko tuo ihan ite vaihettavissa, vai kannattaako viedä suosiolla johonkin laitettavaksi?

          Comment

          • Vaiski_Dsm
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 133

            #6
            Originally posted by keksa23 View Post
            No...:think

            Onhan siellä turbossa se painepuolen "stefa" joka varmaankin korkannut.
            Minkälainen se semmoinen painepuolen "stefa" oikein on?

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by -Stalker- View Post
              Kiitoksia. Pitää ottaa tuo turbo tänään irti, onko tuo ihan ite vaihettavissa, vai kannattaako viedä suosiolla johonkin laitettavaksi?
              Viet suosiolla jonnekin firmaan laitettavaksi (jos haluat että pysyy punteissa). Mutta jos vika on ahdistavassa öljyn paluulinjassa, niin homma ei korjaannu sillä kuin hetkellisesti.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Vaiski_Dsm View Post
                Minkälainen se semmoinen painepuolen "stefa" oikein on?
                Eri valmistajilla on erilaisia rakenteellisia menetelmiä estää öljyn lentäminen akselin jommasta kummasta päästä kompu/turbiinikoteloon -> "stefa" ( ei ole kyllä stefaa nähnytkään mutta kumminkin).
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • -Stalker-
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 46

                  #9
                  Jep. Eli ilmeisesti nyt on kansipahvikin mennyt... Tuossa nyt on tuo turbo niin, riittääkö ihan normaali kansipahvi, vai pitääkö olla joku vahvempi. Mistäs noita saisi järkevimpään hintaan tilattua?

                  Comment

                  • Zeik88
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 300
                    • Suonenjoki

                    #10
                    virtalaracing myy cometicin kannnen tiivisteitä. Käyttää vaan lohkon irti ja sisuskalut pois ku se lohkon pinta pitää plaanata.
                    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                    Comment

                    • Panu.K
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 824
                      • Salo

                      #11
                      Onkos sulla siinä ahtopaine mittaria. Jos sulla kerran on ollut "turbon kellolle" menevä letku poikki, niin on luultavasti voinut ottaa aika isot ahdot jossain vaiheessa ja korkata kannen tiivisteen. Osta kunnon kannen tiiviste ja tarkistuta pintojen suoruus.
                      Kulkuvälineet:
                      Etsintä käynnissä
                      ex BMW:t
                      e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                      ex muun merkkiset:
                      Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                      Comment

                      • -Stalker-
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 46

                        #12
                        Originally posted by Panu.K View Post
                        Onkos sulla siinä ahtopaine mittaria. Jos sulla kerran on ollut "turbon kellolle" menevä letku poikki, niin on luultavasti voinut ottaa aika isot ahdot jossain vaiheessa ja korkata kannen tiivisteen. Osta kunnon kannen tiiviste ja tarkistuta pintojen suoruus.
                        Sepä se kun ei ollut sitä ja epätietoinen kaverini, joka ajoi tuon pois sieltä mistä kävin ostamassa, vaan kiihdytteli innoissaan, kun tuntu lähtevän niin perkeleesti
                        Uskon että ihan normikannen tiiviste kyllä kestää, kun ei ole tarkoituksena hirveitä tehoja repiä. Ja on se aiemminkin tässä monta vuotta kestänyt... Tuntuu olevan niin tyyriitä nuo "metalliset".
                        Last edited by -Stalker-; 01-04-2007, 09:42.

                        Comment

                        • -Stalker-
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 46

                          #13
                          Originally posted by Zeik88 View Post
                          virtalaracing myy cometicin kannnen tiivisteitä. Käyttää vaan lohkon irti ja sisuskalut pois ku se lohkon pinta pitää plaanata.
                          Lohkon pinta plaanata? Kuulostaa pahalta, onko ihan välttämätöntä?

                          Comment

                          • turboix
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 581
                            • p-laidun

                            #14
                            Originally posted by -Stalker- View Post
                            Lohkon pinta plaanata? Kuulostaa pahalta, onko ihan välttämätöntä?
                            On välttämätöntä jos meinaat saada cometicillä pysyyn kaikki nesteet omissa paikoissaan ja paineet siä missä pitäskin. Minä kyllä uskaltasin väittää että se vakio pahvikin kestää siellä jos et nosta paineita yli kiloon.
                            BMW E46 330dA touring -00
                            BMW e30 325tbo -86
                            BMW e30 323ia cabriolet -83
                            BMW e30 318i touring -89

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2067
                              • Banshee - Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by turboix View Post
                              On välttämätöntä jos meinaat saada cometicillä pysyyn kaikki nesteet omissa paikoissaan ja paineet siä missä pitäskin. Minä kyllä uskaltasin väittää että se vakio pahvikin kestää siellä jos et nosta paineita yli kiloon.
                              Minulla on toiminut Cometecin nahka M10-lohkossa hienosti ilman lohkon koneistusta (ahtoja 1.9 bar). Kannesta oli pakko ajaa n. 0.15 siivu että sai kynsitiivisteen jäljen pois.
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎