Visko pysähtyy kädellä koskettaessa jos auto on tyhjäkäynnillä. Mites rintapellissä oleva siirtopumppu toimiiko. Itellä ainakin nosti lämpöjä kun oli jumissa. Otin pois kokonaan. Auttoi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m10b18 lämpenee
Collapse
X
-
No juu.. jos en oo tästäki jo tarpeeks itkeny ni tos omassa Kävi lämpösenä kone, ei ihan punaselle alueelle mut lähelle. Joskus kun napautti mittaria ni putos puoleenväliin. Sitten öljy kävi vaahtoomaan, ni oli kansiremppa edessä viime kesänä...
Vieläki näytti lämpenevän joten seuraavaksi vaihdoin termostaatin (80astetta) ja ilmattiin keula pystyssä ja huolella.
Vieläki näytti lämpenevän, joten seuraavaks vaihdoin anturin, joka näytti vähän hapettuneelta (ilmaa?)
Tää autto vähän aikaa, ja nyt taas nostelee tonne 2/3 tienoille.
Ja tyhjäkäynnillä nostaa, eikä ohjaamoon tuu lämmintä. Kun polkee kierroksia, kone jäähtyy ja kokpitti lämpenee, oisko seuraava vaihettava osa sitte syyläri =S tuskin sentää vesipumppu ??
Niin ja flekti pyörii, visko on jumissa sillee että pyörii koko ajan...
Näihinki jos osattais vastailla ni oisin kiitollinen =)
perkeles, sytytys vaihettu jo melkeen kokonaan, yläkerta rempattu, kori kunnostettu, uus apurunko, loota vaihettu.. ei näy loppua =DLast edited by maverick999; 04-04-2007, 15:19.Respect your elders
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostNo juu.. jos en oo tästäki jo tarpeeks itkeny ni tos omassa Kävi lämpösenä kone, ei ihan punaselle alueelle mut lähelle. Joskus kun napautti mittaria ni putos puoleenväliin. Sitten öljy kävi vaahtoomaan, ni oli kansiremppa edessä viime kesänä...
Vieläki näytti lämpenevän joten seuraavaksi vaihdoin termostaatin (80astetta) ja ilmattiin keula pystyssä ja huolella.
Vieläki näytti lämpenevän, joten seuraavaks vaihdoin anturin, joka näytti vähän hapettuneelta (ilmaa?)
Tää autto vähän aikaa, ja nyt taas nostelee tonne 2/3 tienoille.
Ja tyhjäkäynnillä nostaa, eikä ohjaamoon tuu lämmintä. Kun polkee kierroksia, kone jäähtyy ja kokpitti lämpenee, oisko seuraava vaihettava osa sitte syyläri =S tuskin sentää vesipumppu ??
Niin ja flekti pyörii, visko on jumissa sillee että pyörii koko ajan...
Näihinki jos osattais vastailla ni oisin kiitollinen =)
perkeles, sytytys vaihettu jo melkeen kokonaan, yläkerta rempattu, kori kunnostettu, uus apurunko, loota vaihettu.. ei näy loppua =D
Comment
-
-
Veljellä oli joskus -84 mallinen 1.8 bemu ja siinä oli just samat ongelmat.
Se korjaantu sillä että siihen laitettiin juurikin tuo siirtopumppu. En muista kokeiltiinko ensin vaihtaa moottorin oma vesipumppu, mutta siirtopumpun lisääminen vasta korjasi ongelman.
Pumpun myyjä tais sanoo, että faceliftin yhteydessä tullu vakioksi tuo siirtopumppu. En tiedä varmaksi kun ei ole noista facelifteistä omaa kokemusta.
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostVeljellä oli joskus -84 mallinen 1.8 bemu ja siinä oli just samat ongelmat.
Se korjaantu sillä että siihen laitettiin juurikin tuo siirtopumppu. En muista kokeiltiinko ensin vaihtaa moottorin oma vesipumppu, mutta siirtopumpun lisääminen vasta korjasi ongelman.
Pumpun myyjä tais sanoo, että faceliftin yhteydessä tullu vakioksi tuo siirtopumppu. En tiedä varmaksi kun ei ole noista facelifteistä omaa kokemusta.
Comment
-
-
Kyllä pitäs toimia ilman sitä "siirtopumppua" eli kiertovesipumppua. Ilmalukko ongelmalta haiskahtas tai sit visco on liian löysä. Vaikka se visco pyöriikin nii jos se ihan köykäsesti pysähtyy nii viallinen on. Itellä pysyy lämmöt keskellä kokoajan vaikka kiertovesipumppu on korvattu putken pätkällä.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostKyllä pitäs toimia ilman sitä "siirtopumppua" eli kiertovesipumppua. Ilmalukko ongelmalta haiskahtas tai sit visco on liian löysä. Vaikka se visco pyöriikin nii jos se ihan köykäsesti pysähtyy nii viallinen on. Itellä pysyy lämmöt keskellä kokoajan vaikka kiertovesipumppu on korvattu putken pätkällä.
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostMites tämä siirtopumpun asennus tapahtuu sitte? alkaa kiinnostaa ittee myös..
Lelu: "315" -83 "THE RACER"
EX: Astra 2.0 sport -00
EX: 320i Touring -89"Emma"
EX: 528i -84 "IGOR"
EX:Vectra -93 "IKE"
EX: 518i -87 "WanhaHerra"
EX:316 -88 "ruttureplica"
EX:316 -86
-MME connection-
-BTCF absolutistit team-
Comment
-
-
Joo kyllähän se ehkä auttais mutta ei mitään järkeä flekti pitää ärsyttävää huminaa moottorin kierrosten mukaan jos on ihan jumissa. Hommaat jostain vaikka käytetyn viscon joka toimii. Visco on sama ainakin seuraavissa malleissa: e28 e30 e34 e36 e39 että lähes mistä tahansa bemusta otettu on vastaava. Sitten vaan keula pulisen metriä perää ylemmäs ja syylärinkorkki auki ilmat vielä varmasti pois. Jos sitten on vielä ongelmia niin on jotain oikeesti rikki.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
Comment