Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10b18 lämpenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zipper
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 10

    #16
    Visko pysähtyy kädellä koskettaessa jos auto on tyhjäkäynnillä. Mites rintapellissä oleva siirtopumppu toimiiko. Itellä ainakin nosti lämpöjä kun oli jumissa. Otin pois kokonaan. Auttoi

    Comment

    • [biohazard]
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 255
      • kiuruvesi

      #17
      Originally posted by zipper View Post
      Visko pysähtyy kädellä koskettaessa jos auto on tyhjäkäynnillä. Mites rintapellissä oleva siirtopumppu toimiiko. Itellä ainakin nosti lämpöjä kun oli jumissa. Otin pois kokonaan. Auttoi
      siis mikä siirtopumppu?

      Comment

      • maverick999
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 919
        • Rauma

        #18
        No juu.. jos en oo tästäki jo tarpeeks itkeny ni tos omassa Kävi lämpösenä kone, ei ihan punaselle alueelle mut lähelle. Joskus kun napautti mittaria ni putos puoleenväliin. Sitten öljy kävi vaahtoomaan, ni oli kansiremppa edessä viime kesänä...
        Vieläki näytti lämpenevän joten seuraavaksi vaihdoin termostaatin (80astetta) ja ilmattiin keula pystyssä ja huolella.
        Vieläki näytti lämpenevän, joten seuraavaks vaihdoin anturin, joka näytti vähän hapettuneelta (ilmaa?)
        Tää autto vähän aikaa, ja nyt taas nostelee tonne 2/3 tienoille.

        Ja tyhjäkäynnillä nostaa, eikä ohjaamoon tuu lämmintä. Kun polkee kierroksia, kone jäähtyy ja kokpitti lämpenee, oisko seuraava vaihettava osa sitte syyläri =S tuskin sentää vesipumppu ??
        Niin ja flekti pyörii, visko on jumissa sillee että pyörii koko ajan...

        Näihinki jos osattais vastailla ni oisin kiitollinen =)

        perkeles, sytytys vaihettu jo melkeen kokonaan, yläkerta rempattu, kori kunnostettu, uus apurunko, loota vaihettu.. ei näy loppua =D
        Last edited by maverick999; 04-04-2007, 15:19.
        Respect your elders

        Comment

        • zipper
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 10

          #19
          Originally posted by [biohazard] View Post
          siis mikä siirtopumppu?
          Itsellä ainakin oli pieni sähköpumppu joka oli rintapellissä kennolle menevän letkun välissä. Voihan se olla että on jo viskattu mäkeen.

          Comment

          • B-Tuning
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 69
            • lappeenranta

            #20
            Originally posted by [biohazard] View Post
            siis mikä siirtopumppu?
            itelläni ei ainakaan sellaista ole ollutkaan

            Comment

            • [biohazard]
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 255
              • kiuruvesi

              #21
              Originally posted by maverick999 View Post
              No juu.. jos en oo tästäki jo tarpeeks itkeny ni tos omassa Kävi lämpösenä kone, ei ihan punaselle alueelle mut lähelle. Joskus kun napautti mittaria ni putos puoleenväliin. Sitten öljy kävi vaahtoomaan, ni oli kansiremppa edessä viime kesänä...
              Vieläki näytti lämpenevän joten seuraavaksi vaihdoin termostaatin (80astetta) ja ilmattiin keula pystyssä ja huolella.
              Vieläki näytti lämpenevän, joten seuraavaks vaihdoin anturin, joka näytti vähän hapettuneelta (ilmaa?)
              Tää autto vähän aikaa, ja nyt taas nostelee tonne 2/3 tienoille.

              Ja tyhjäkäynnillä nostaa, eikä ohjaamoon tuu lämmintä. Kun polkee kierroksia, kone jäähtyy ja kokpitti lämpenee, oisko seuraava vaihettava osa sitte syyläri =S tuskin sentää vesipumppu ??
              Niin ja flekti pyörii, visko on jumissa sillee että pyörii koko ajan...

              Näihinki jos osattais vastailla ni oisin kiitollinen =)

              perkeles, sytytys vaihettu jo melkeen kokonaan, yläkerta rempattu, kori kunnostettu, uus apurunko, loota vaihettu.. ei näy loppua =D
              on kuule just samanlaiset oireet ku mulla :think

              Comment

              • Neppo
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 721
                • Laihia

                #22
                Veljellä oli joskus -84 mallinen 1.8 bemu ja siinä oli just samat ongelmat.

                Se korjaantu sillä että siihen laitettiin juurikin tuo siirtopumppu. En muista kokeiltiinko ensin vaihtaa moottorin oma vesipumppu, mutta siirtopumpun lisääminen vasta korjasi ongelman.

                Pumpun myyjä tais sanoo, että faceliftin yhteydessä tullu vakioksi tuo siirtopumppu. En tiedä varmaksi kun ei ole noista facelifteistä omaa kokemusta.

                Comment

                • [biohazard]
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 255
                  • kiuruvesi

                  #23
                  Originally posted by Neppo View Post
                  Veljellä oli joskus -84 mallinen 1.8 bemu ja siinä oli just samat ongelmat.

                  Se korjaantu sillä että siihen laitettiin juurikin tuo siirtopumppu. En muista kokeiltiinko ensin vaihtaa moottorin oma vesipumppu, mutta siirtopumpun lisääminen vasta korjasi ongelman.

                  Pumpun myyjä tais sanoo, että faceliftin yhteydessä tullu vakioksi tuo siirtopumppu. En tiedä varmaksi kun ei ole noista facelifteistä omaa kokemusta.
                  niin mutta luulisi kait tuon ongelman saada korjattua jollain muullakin tapaa?

                  Comment

                  • timpa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 257
                    • Akaa

                    #24
                    Laita siihen siihen vaan se siirtopumppu suosiolla ni ongelmat hävii.Faceliftissä se on jo tosiaan vakiona.Ja rintapellissä kiinni.Ja muistaakseni tai olla jo 87:ssa m10 vakionakin...
                    speed limits are for pussies

                    Comment

                    • maverick999
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 919
                      • Rauma

                      #25
                      Mites tämä siirtopumpun asennus tapahtuu sitte? alkaa kiinnostaa ittee myös..
                      Respect your elders

                      Comment

                      • Tuiske
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1441
                        • Lempäälä

                        #26
                        Kyllä pitäs toimia ilman sitä "siirtopumppua" eli kiertovesipumppua. Ilmalukko ongelmalta haiskahtas tai sit visco on liian löysä. Vaikka se visco pyöriikin nii jos se ihan köykäsesti pysähtyy nii viallinen on. Itellä pysyy lämmöt keskellä kokoajan vaikka kiertovesipumppu on korvattu putken pätkällä.
                        Corvette C4 LT4 TURBO
                        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                        Comment

                        • [biohazard]
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 255
                          • kiuruvesi

                          #27
                          Originally posted by Tuiske View Post
                          Kyllä pitäs toimia ilman sitä "siirtopumppua" eli kiertovesipumppua. Ilmalukko ongelmalta haiskahtas tai sit visco on liian löysä. Vaikka se visco pyöriikin nii jos se ihan köykäsesti pysähtyy nii viallinen on. Itellä pysyy lämmöt keskellä kokoajan vaikka kiertovesipumppu on korvattu putken pätkällä.
                          no kyllä se minunkin pitäisi toimia ilman mitään kiertovesipumppua kerta se tuollaisena on joskus tehtaalta lähtenytkin tuskin ne viallisena sitä on maailmalle laittanut menemään . flektin saa pysäytettyä tosiaan sormella. auttasko jos hitsaisin sen että se flekti pyörii väkisin??

                          Comment

                          • Pode
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 437
                            • Muurame

                            #28
                            Originally posted by maverick999 View Post
                            Mites tämä siirtopumpun asennus tapahtuu sitte? alkaa kiinnostaa ittee myös..
                            Otappas muhun yhteyttä jos kiinnostaa se siirtopumppu! Mulla nimittäin oli se punasessa ! Eikä noussu lämmöt kuin puoliväliin! Soittele tai jotai!

                            Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                            EX: Astra 2.0 sport -00
                            EX: 320i Touring -89"Emma"
                            EX: 528i -84 "IGOR"
                            EX:Vectra -93 "IKE"
                            EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                            EX:316 -88 "ruttureplica"
                            EX:316 -86


                            -MME connection-

                            -BTCF absolutistit team-

                            Comment

                            • Tuiske
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 1441
                              • Lempäälä

                              #29
                              Joo kyllähän se ehkä auttais mutta ei mitään järkeä flekti pitää ärsyttävää huminaa moottorin kierrosten mukaan jos on ihan jumissa. Hommaat jostain vaikka käytetyn viscon joka toimii. Visco on sama ainakin seuraavissa malleissa: e28 e30 e34 e36 e39 että lähes mistä tahansa bemusta otettu on vastaava. Sitten vaan keula pulisen metriä perää ylemmäs ja syylärinkorkki auki ilmat vielä varmasti pois. Jos sitten on vielä ongelmia niin on jotain oikeesti rikki.
                              Corvette C4 LT4 TURBO
                              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                              Comment

                              • [biohazard]
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 255
                                • kiuruvesi

                                #30
                                mikähän mahtaa olla vikana kun alavesi letku on kylmä ajon jälkeen??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎