Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10b18 lämpenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #31
    Originally posted by [biohazard] View Post
    mikähän mahtaa olla vikana kun alavesi letku on kylmä ajon jälkeen??
    oliskohan termostaatti paskana...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • [biohazard]
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 255
      • kiuruvesi

      #32
      Originally posted by GOOFY View Post
      oliskohan termostaatti paskana...
      jeps.. pitääpä täää tarkistaa ja vaikka porata näin kesäks reikän siihen lautaseen.??

      Comment

      • turisti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 447
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by [biohazard] View Post
        jeps.. pitääpä täää tarkistaa ja vaikka porata näin kesäks reikän siihen lautaseen.??
        Joo eli luultavasti termari rikki mut älä nyt mee mitään reikää sinne porailemaan.
        Voithan sä tietty testata sen termarin toimivuuden esim keittämällä sen-->aukeaako vai ei.
        Uutta termaria vaan paikoilleen niin toimii niinkuin sen on suunniteltukin toimivan.
        Itellä aikanaan lämpöongelmia remontin jälkeen ja syy: lämppärin kennolle menevät letkut väärinpäin ja vesi ei kiertäny, letkut oikeinpäin ja rupes pelittään..
        sigpic
        - Vanha Liitto Powered by M10 -

        Comment

        • [biohazard]
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 255
          • kiuruvesi

          #34
          joo elikkä,tehtiin autoon kansiremppa vaihdettiin ,kannentiiviste,venttiilinvarrenkumit,öljysuodatin ,bensasuodatin,uudet öljyt, ja sitten vielä tekee tämän eli nostattaa lämpöjä ja alavesiletku ajon jälkeen kylmä,testattiin tänään kattilassa niin termari toimii.missä vika??

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #35
            Originally posted by [biohazard] View Post
            joo elikkä,tehtiin autoon kansiremppa vaihdettiin ,kannentiiviste,venttiilinvarrenkumit,öljysuodatin ,bensasuodatin,uudet öljyt, ja sitten vielä tekee tämän eli nostattaa lämpöjä ja alavesiletku ajon jälkeen kylmä,testattiin tänään kattilassa niin termari toimii.missä vika??
            En jaksa koko juttua lukea läpi,mutta mites vesipumpun kunto?
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              #36
              Originally posted by [biohazard] View Post
              no kyllä se minunkin pitäisi toimia ilman mitään kiertovesipumppua kerta se tuollaisena on joskus tehtaalta lähtenytkin tuskin ne viallisena sitä on maailmalle laittanut menemään . flektin saa pysäytettyä tosiaan sormella. auttasko jos hitsaisin sen että se flekti pyörii väkisin??
              Jaahas,eikös tos oo visko paskana jos saa kädellä pysäytettyä?
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • [biohazard]
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 255
                • kiuruvesi

                #37
                Originally posted by arska84 View Post
                Jaahas,eikös tos oo visko paskana jos saa kädellä pysäytettyä?
                hitsattii visko "jumiin" tähä hätää

                Comment

                • [biohazard]
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 255
                  • kiuruvesi

                  #38
                  mutta edelleen sama vika,sanokaa nyt joku viisaampi jotain.. voiko olla että se termari toimii mutta se alavesletku on vain kylmä tai jotain..olisihan se keittänyt jo jos termari ei toimisi?

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1356
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Originally posted by [biohazard] View Post
                    mutta edelleen sama vika,sanokaa nyt joku viisaampi jotain.. voiko olla että se termari toimii mutta se alavesletku on vain kylmä tai jotain..olisihan se keittänyt jo jos termari ei toimisi?

                    Niin et vastannu tuohon että mites vesipumpun kunto?
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • Janssoni
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 371
                      • Helsinki

                      #40
                      Kaksi vaihtoehtoa:
                      *vesipumppu susi
                      *ilmaa järjestelmässä
                      Mikään muu ei oikeestaan oo edes vaihtoehto, sillä löysä visko toimii tyhjäkäynnillä aivan yhtä hyvin kuin täysin uusi. Kulunut visko ei vaan vastaa niin nopeasti kierrosten nostoon
                      .



                      sigpic

                      Comment

                      • [biohazard]
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 255
                        • kiuruvesi

                        #41
                        Originally posted by arska84 View Post
                        Niin et vastannu tuohon että mites vesipumpun kunto?
                        vesipumppu kunnossa

                        Comment

                        • [biohazard]
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 255
                          • kiuruvesi

                          #42
                          Originally posted by Janssoni View Post
                          Kaksi vaihtoehtoa:
                          *vesipumppu susi
                          *ilmaa järjestelmässä
                          Mikään muu ei oikeestaan oo edes vaihtoehto, sillä löysä visko toimii tyhjäkäynnillä aivan yhtä hyvin kuin täysin uusi. Kulunut visko ei vaan vastaa niin nopeasti kierrosten nostoon
                          ok pitääpä katella

                          Comment

                          • insp
                            BTCF Member
                            • Sep 2002
                            • 826
                            • Iittala

                            #43
                            Originally posted by Janssoni View Post
                            Kaksi vaihtoehtoa:
                            Kulunut visko ei vaan vastaa niin nopeasti kierrosten nostoon
                            Mä en ole tuosta ihan samaa mieltä.. mun mielestä jos visko on "kulunut" eli öljyt vai mitäs siellä nyt sisällä olikaan on loppu/vähissä, niin visko ei nappaa ollenkaan kiinni ts. ei pyöri ikinä maximi teholla. Se vaan pyörii, mutta ei oikeastaan auta mitään. Myöskään viskolla ei ole merkitystä ajossa, tietenkin vähän jos on erittäin kuuma ja ajetaan lappu lattiassa.
                            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              #44
                              Mulla oli juuri lämpöjen kanssa ongelmia tämmösen kanssa.

                              Ei puhaltanut sisälle lämmintä ja nosti hieman lämpöjä, sitten kesken ajon rupesi silloin tällöin puhaltamaan sisään lämmintä ja moottorin lämmöt rupes laskemaan ja sit taas kun lämmön tulo sisään loppui rupes moottori nostaa lämpöjä.

                              Noh vaihdoin termostaatin, ei mitään apua. Vaihdoin sitten vesipumpun ja lähdin testiajolle ja rupes keittämään ja vaikka kuinka ilmailin niin aina vaan keitti, kunnes huomasin että läppärin ylä letku oli ihan kylmä ja otin sen irti ja siellä ei kiertäny vesi ollenkaan eli vesiventtiili on jumannu kiinni eikä täten saa vesipumpun vaihdon jälkeen ilmattua tota. Jotenka vedin suoraan letkut lämppärin ohi ja sit rupes moottorin lämmöt pelaamaan.
                              Joten seuraavaksi vaan vesiventtiili tutkintaan että sen saa auki ja sitten saisi sisällekkin lämmintä.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • [biohazard]
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 255
                                • kiuruvesi

                                #45
                                joo eli vielä tätä samaa vikaa jatkuu. nyt ostin uuden vesipumpun+kaikki vesipuolen härpäkkeet pitäs olla uusia/kunnossa niin miksi meinaa keittää??? ilmattu kunnolla keula ilmassa.. missä vika?? niin ja vielä varmistin ettei lämppärin kenno vit**le niin laitoin putken kennon ohi.voiko olla että siirtopumpussa on jotain häikkää??
                                vastatkaa kaikki nimittäin toivo menee kohta olen tapellut tuon kanssa kohta vuoden

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎