Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko eroja Gt2260v väleillä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by beemer dreemer View Post
    Kyllä e39 530d:n ahtimessa on erilaiset ahtopaineletkujen lähdöt mitä 3.0d x5:ssa. X5 on laipalla ja e39 klemmarikiinnityksellä. Tämmöisen käsityksen ainakin itse sain ebayn myynti-ilmoitusten perusteella.
    Nostellaan vanhaa ketjua ku tuli hyväkuntoinen GT2260V varsin edullisesti löydettyä. Eli siis miten paljon tämä ahdin eroaa ulkomitoiltaan GT2556V malliin verrattuna. Ja mitä muita eroja siinä nyt sitten on? Onko tuo imupesän ulostulo vain erilainen? Eli pienemmässä on letkuliitäntä ja isommassa laippa... Tarviiko tuohon 2260:aan tehä muuta kuin pieni laippa välille jossa sopiva letkuliitäntä? Meneekö e39 orkkis pakoputken downpipe paikoilleen? Tuossa tuli mukana jotain öljyputken pätkää, öljyletkua ja tiivisteitä... Pitääpä laittaa kuvaa tänne jos joku osaa sanoa että sopiiko ne tohon e39:iin..?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #17
      Ok, ilmeisesti tuo siis on lähes plug and play... mitä nyt tuolta Rahami00nin juttuja lueskelin mutta kovin kattavasti tuosta imuputkesta ei siltikään ollut. Myöskään öljynkierron modaamisesta en löytänyt tarkkaa infoa... Lisäksi tuolla oli käytetty tämän mallista GT2260V:tä kääntyvällä ulostulolla:




      Samanlaista ahdinta on näköjään käyttänyt myös janihannula:




      ...ja samaten -Tapi:




      Noh, oma GT2260V on suoralla kaulalla, eli tällainen:



      Jos tota nyt vertaa GT2556V ahtimeen jossa on myös suora kaula niin tohon mun 2260:aan ei varmaankaan tarvi kuin sorvata sellainen suora ja lyhyt laippaholkki tohon imukaulan paikalle johon saa sit alkuperäisen putken kiinni? Tuo imupuolen sisääntulo taitaa olla saman kokoinen kuin 2556 ahtimessa? Ja oletan nyt että orkkis pakosarja istuu paikoilleen..?

      GT2556V



      Mukana ahdinkaupassa tuli tosiaan tollaset öljyputket. Eli voinko hyödyntää noita tässä e39:ssä? Yritän siis tehdä kaikki valmiiksi(bolt on) ennen varsinaista asennusrumbaa koska omia tiloja ei oo niin pitää asennus saada heti kerralla valmiiksi. Ettei tarvi asennuksen yhteydessä ruveta soveltamaan osia.




      Edit.

      Kattelin vielä tuolta realOEMin puolelta noista ahtimista tietoa niin näyttää että suorakaulainen 2260 on E60:in malli ja vinokaulainen on X5:sen. Ja tuolta kun katsoo niin näyttää nuo öljyputket(7 ja 10) olevan juuri e39 malliset. Paluuputken tarran osanumerosta näkyi vielä 916 loppu... Hyvä homma, noiden putkien mukaantulosta ei meinaa ollu mitään infoa kaupantekohetkellä, yllätti että tuli tollaset mukaan paketissa.

      On näköjään toi imusisääntulon kokokin sama, ainakin osa nro.7 on sama e39:ssä ja e60:ssä. Pitäis näköjään aina ensin tutkia eikä kysellä täällä tyhmiä...
      Last edited by Thuppu; 16-09-2009, 11:55.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #18
        Onkohan toi osa 1 kuinka joustavaa materiaalia? Orkkisturbon lähdön halkaisija on 50mm, jos sorvaa hieman suuremman holkin tähän 2260:aan(jossa lähdön sisäreikä on hieman suurempi kuin 2556:ssa) niin miten suuren?
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          #19
          Ei taida mieli rauhoittua ennenkuin saa hommattua ton gt2260v ahtimen omaan e39:iin niin arvelin kysellä raadilta että mitkä tai mikä varaosanumero on se käypänen kun katselin realoemia niin näyttää useampaa numeroa?

          Esim tässä on kaksi eri numeroa:



          Mikä on ero tolla S169A = yes tai no

          Sitten tuolla ebayssa ei olisi minusta pahan hintaisia ahtimia jos jokin noista olisi käypänen, lista on ainakin pitkä. Käsittääkseni ovat vielä uusia, osaatteko kertoa onko listassa varmasti käypästä ahdinta.

          Kaksi eri ahdinta jo suomesta olisin ostanut kesän mittaan mutta aina selvisi että kyseessä olisikin se (kait?) M57N2 koneen ahdin mikä on jo eri kiinnityksillä.

          Tässä ebayn linkki:
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #20
            Originally posted by OneAndOnly View Post
            Mikä on ero tolla S169A = yes tai no
            Arvataan:
            S169A =yes = autossa hiukkassuodatin...
            Olisko turbon pakoputken laippa erilainen?

            Ebayn linkki viittaa 730d:n turboon ja ei käyne tuohon suoraan...
            Last edited by MajorDrake; 05-08-2010, 18:58.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • OneAndOnly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 441
              • Nurmes

              #21
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ebayn linkki viittaa 730d:n turboon ja ei käyne tuohon suoraan...

              Kuvassa näkyvä ahdin ei varmaankaan käy mutta siellä oli listaa alempana, mutta.... onko näin että tällä numerolla oleva ei käy: 11657789083 ja
              tällä numerolla käy: 11657790308


              Voi jee, illan selaillu ja pyöritellyt näitä numeroita niin on jo ihan sekaisin itsekkin... :think

              Tuossa olisi vissiin käypänen ahtin...
              http://cgi.ebay.de/BMW-E53-E60-E61-T...item35ab2e3640
              Last edited by OneAndOnly; 05-08-2010, 19:27.
              näillä mennään:
              Bmw e46 320d
              Suzuki Hayabusa 1300R

              Ex:
              Volvo XC70 D5 AWD -10
              Volvo V70 D5 -02
              Volvo V70 T5 -98
              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
              -----------------------------

              Comment

              • hempp2_
                Newbiemmer
                • May 2011
                • 20
                • Pirkanmaa

                #22
                Päivitetääs vähän tietoutta, mistä kannattaa hankkia ja missä hinnoissa noi ahtimet nykyään on?

                Ainakin osa tässä ja muissa threadeissa löytyvistä turbojen myyjistä on muuttanut osoitettaan ja google haulla löytyvät firmat ei aina sivujensa puolesta vakuuta...


                Huomasin että ebayssä suurin osa kaupattavista ahtimista on huollettuja, tuntuu vaan hieman hintavalta ostaa no-name osilla huollettua ahdistinta yhteensä 600€ hintaan jos joskus on saanut 850€llä uuden...

                Comment

                • Anz0r
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 142
                  • Nääsville

                  #23
                  Originally posted by hempp2_ View Post
                  Päivitetääs vähän tietoutta, mistä kannattaa hankkia ja missä hinnoissa noi ahtimet nykyään on?

                  Ainakin osa tässä ja muissa threadeissa löytyvistä turbojen myyjistä on muuttanut osoitettaan ja google haulla löytyvät firmat ei aina sivujensa puolesta vakuuta...


                  Huomasin että ebayssä suurin osa kaupattavista ahtimista on huollettuja, tuntuu vaan hieman hintavalta ostaa no-name osilla huollettua ahdistinta yhteensä 600€ hintaan jos joskus on saanut 850€llä uuden...
                  Täsmälleen sama kiinnostaisi itseänikin...
                  BMW E46 330D

                  Comment

                  • intfreak
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 2966
                    • Uusikaupunni

                    #24
                    Tällä viikolla kysyttyä turbolader.netistä

                    As per your request we have enclosed a price for a genuine brand new turbocharger:
                    OE-Nr.: 11657789083
                    Part-Nr.: 725364-5021S

                    Manufacturer: BMW
                    Vehicle Type: 530 d
                    Year: 01.06.2002 - 01.12.2005
                    Engine: M57N 6 Zyl.
                    Capacity cubic: 2993
                    Engine power: 160 KW / 218 PS

                    Price: 789,00 EURO
                    Tax/Vat: 149,91 EURO
                    ------------------------
                    Total: 938,91 EURO


                    Ja sitten vielä e39 GT2556V
                    As per your request we have enclosed a price for a genuine brand new turbocharger:

                    OE-Nr.: 11652248906
                    Part-Nr.: 454191-5017S

                    Manufacturer: BMW
                    Vehicle Type: 530 d
                    Year: 8/98-3/05
                    Engine: M57 D30 6 Zyl.
                    Capacity cubic: 2926
                    Engine power: 135 & 142 KW / 184 & 193 PS

                    Price: 699,00 EURO
                    Tax/Vat: 132,81 EURO
                    ------------------------
                    Total: 831,81 EURO
                    N62 Money Spender Club

                    Comment

                    • hetfield
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 330
                      • pirkkala

                      #25
                      Onko kukaan vielä uskaltautunut koittamaan http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOCHARG...item2c6df88e4c

                      Hinta on ainakin houkutteleva :think
                      - E65 730d 2003

                      Comment

                      • Skunkki^
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 688
                        • Espoo

                        #26
                        Tai kenties kokonaisena? http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Tu...item3f31da4f0e 399,00€

                        Servolla olevat 450,00€, miksi näin halvalla :think
                        Vielä kun 535d suuttimet löytyisi halvalla, ei olisi pahakaan budjetti.
                        Last edited by Skunkki^; 14-03-2014, 08:22.
                        KIA Optima PHEV

                        Exät:
                        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                        Comment

                        • hempp2_
                          Newbiemmer
                          • May 2011
                          • 20
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Taitaa molemmat esimerkit olla ihan suoraan huollosta tulleita, ei uusia.

                          Comment

                          • hempp2_
                            Newbiemmer
                            • May 2011
                            • 20
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Kukas sen servo-ohjauttuun turboon tarkoitetun johtosarjan olikaan suunnitellut?

                            Luin jossain topikissa että olis tulossa myös fiksumpikin ohjaus.

                            Mietin sitä että olisiko mahdollista että tekis siihen fiksumpaan ohjaukseen samanlaisen toiminnon kuin monissa teollisuuden älykkäillä ohjauksilla toteutettuun venttiileissä on tehty; sillointällöin siivistö ohjataan ääriasennosta ääriasentoon... Esim ahtimen siivet käytetään täysin auki startin aikana, tai silloin kun järjestelmään kytketään virta.

                            Comment

                            • Jarsse
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1520
                              • Kymenlaakso

                              #29
                              Nostetaas vanhaa topikkia, onko gt2260v välillä keskiöissä muka eroa onko se 3srj:sta vai 5srj:sta?
                              E91 325xi vm07
                              E60 530xd vm06 stage X

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎