Onko kukaan muu laittanut (esim. 1k ohmi) vastusta sarjaan imuilman lämpötila anturin kanssa? Mun mielestä toi auttoi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M43 moottoriin tehoja lisää yhdellä vastuksella
Collapse
X
-
Eli mikä olisi toimintaperiaatteena? Moottorinohjaus luulee imuilmaa todellista kylmemmäksi ja lisää sytkäennakkoa tai rikastaa seosta?
Jos ei jaksa dynoon mennä niin muutama kiihdytysveto (ennen ja jälkeen) sekuntikellon kanssa voi antaa osviittaa mahdollisesta parannuksesta, kun räplää eri läppäkoteloiden tai suodinten ilmamäärämittarimuutosten kanssa. Ei ne aina ole +-0 tuloksia...2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Se rikastaa ainakin seosta pidentämällä suutinten aukioloaikaa.
Moottorihan antaa parhaan tehonsa hieman rikkaammalla seoksella mutta kulutus on sitten suurempi. Sarjavalmisteisissa autoissa seos on hieman laihempi jotta kulutus pienenisi. Samalla myös tehot tippuvat hieman.
Se, onko sillä mitään merkistystä käytössä, onkin sitten jokaisen oma asia...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOliko mittalaiteena äärimmäisen tarkka persedyno vai onko tästä oikein faktaa?
ECU lambdan perusteella korjaa taasen seosta takaisin optimaaliseksi, mutta ihan kuin tästä olisi kuitenkin ollut hyötyä. (Halpahan tota on muidenkin kokeilla.)
Comment
-
Comment