Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B34 keinuvipu ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    noni.. kone kasassa.. mutta jako sekasin.. ampu putkeen niin ku perkele, koitin sitte hakee jakoo takas kohdalleen.. ei apua meni niin paljo pieleen ettei kone pyöri ku ottaa venttiili mäntään.. eli MISTÄ LÖYDÄN AJOTUSMERKIT?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #17
      Originally posted by Tepijr View Post
      Oisko yleisin syy liian iso välys ja kenkiminen...
      Ja ne on alumiinisia et se kertoo jo jotain kestävyydestä....:think
      Kylmänä kun kenkii niin melkovarmasti poikkasee keinun.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #18
        Originally posted by peto2 View Post
        noni.. kone kasassa.. mutta jako sekasin.. ampu putkeen niin ku perkele, koitin sitte hakee jakoo takas kohdalleen.. ei apua meni niin paljo pieleen ettei kone pyöri ku ottaa venttiili mäntään.. eli MISTÄ LÖYDÄN AJOTUSMERKIT?
        Jaa, sitä on ruvettu moottoriremppaan ilman mitään perustietoutta, ehkäpä sitten kantapään kautta onnistuu... Kiristysmomentit taisi jo sentään löytyä ja ajoitusmerkkit M30:iin löytyy HAULLA ja E34 FAQ:sta paristakin eri aapisesta.

        Ohjeet TEKNIIKKA/ONGELMAT osioon kirjoittamiselle: Kokeile ensin haulla löytyykö kysymykseesi vastausta, monia asioita on käsitelty jo aiemminkin.
        Ei herneitä...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          olihan ne siellä lohkossa kyllä mutta oli niin hienos paikas etten meinannu löytää ja sentin paskakerros ei helpottanu yhtään.. kampuran päässä oli aivan olematon merkki minkä löysin sattumalta ja nokkapyörästä en löytäny ollenkaan vaan jouduin nokkien asennoista päätteleen.. no nyt kone käy mutta nokat rallattaa pirusti.. kun säädin foorumilta löytyneellä ohjeella 0.30 kaikkiin tappeihin kertokaa ny että pitääkö se paikkansa vai säädänkö jollain toisella arvolla uusiks?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Mystinen
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1206
            • Kehä3

            #20
            Tulee kallista silppua ku on ajotukset päin peetä Kirjastostahan saa manuaalia lainaan jos ei sitä satu olemaan. Itelle pitäs tehhä sama operaatio, mut uus nokka tulee saksasta reipan viikon päästä..
            Taitaa toi 200tuhatta olla kriittinen vaihe millon pitää tehhä koneremppa ja alustaremppa :think

            Vaparien virittäminen on säälittävää
            350hp/480Nm@0,666bar
            xxxhp/670Nm@1,6bar
            - Mystinen.Fi -
            -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #21
              Originally posted by Mystinen View Post
              Tulee kallista silppua ku on ajotukset päin peetä Kirjastostahan saa manuaalia lainaan jos ei sitä satu olemaan. Itelle pitäs tehhä sama operaatio, mut uus nokka tulee saksasta reipan viikon päästä..
              Taitaa toi 200tuhatta olla kriittinen vaihe millon pitää tehhä koneremppa ja alustaremppa :think

              Ja multa voi ostaa 5-satkuun Haynesin tai Alfamerin oppaan tai molemmat 30e:llä

              peto2, no jos rallattaa 0,30 säädöillä niin astetta kireemmälle, 0,25 ja jos rallattaa vieläkin niin varmaan on jo nostajat/nokka nähneet parhaat aikansa. 0,20 on jo melko tiukka ehjille kamoille, 0,15 on helvetin tiukka.
              Joka (bmw)motissa mistä oon venat säätäny (muista kun en ole edes) niin miltei joka kerta on joutunut pistämään 0,05 kireemmälle. Uusilla osilla ei ole koskaan tullut kasattua niin en osaa sanoa päteekö silloin 100% nuo ohjearvot.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                ok, kiitoksia paljon.. nyt varmaan saa koneiston hiljasemmaks.. missä lämpötilassa ne pitäis säätää kun tästäkin on tullu ristiriitasta tietoo.. kaveri puhuu että käyntilämpösenä ja toinen että kylmänä?.. keinuissa on kyllä näkyvää kulumaa.. täytyis varmaan kesälomalla ottaa projektiks ja vaihtaa loputkin nokissa ei kynnellä koittaessa ollu ku sen verran kulumaa että sen just huomas..
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #23
                  Originally posted by peto2 View Post
                  ok, kiitoksia paljon.. nyt varmaan saa koneiston hiljasemmaks.. missä lämpötilassa ne pitäis säätää kun tästäkin on tullu ristiriitasta tietoo.. kaveri puhuu että käyntilämpösenä ja toinen että kylmänä?..
                  Venttiilit säädetään aina moottorin ollessa KYLMÄ. Muita vaihtoehtoja ei ole, piste.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #24
                    Originally posted by T3 View Post
                    Venttiilit säädetään aina moottorin ollessa KYLMÄ. Muita vaihtoehtoja ei ole, piste.
                    Amen.

                    Ja tuommoiselta nokka näyttää siinä vaiheessa kun sillä voi heittää kuikkaa:

                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #25
                      Originally posted by Leka View Post
                      Amen.

                      Ja tuommoiselta nokka näyttää siinä vaiheessa kun sillä voi heittää kuikkaa:
                      Ja tuntee sen myös melko selkeesti sormiinsakkin.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        joo ei ne noin pahat ollu.. mutta tosiaan.. säädin välyksen 0.25:teen ja hiljeni huomattavasti mutta rapisi edelleen vähän ja aattelin että ei tuo häiritse. ajoin jotain 100km tommosta pätkä ajoo 15-30km pätkiä ja koko ajan tuntu että koneisto hiljenee.. tänään kun tulin kotiin nii koneisto oli hiljentyny täysin elikkä nyt käy kuin uusi.. onko tämmönen normaalia että "osat asettuu paikoilleen pienellä ajolla" vai mistä johtuu?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎