Originally posted by T3
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B20 KONEEN VIRITYS
Collapse
X
-
BMW Rennsport Racing Motorsport ClubBMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!sigpic
-
-
Originally posted by t-raceJa mikäli oikein muistan, niin ABS:itkin pitäs olla. En kyllä ihan satavarma ole tuosta. Mutta jos näin on, niin tiedossa on kaiken muun hyvän lisäksi jarruputkien vaihto ja "jonkin verran" sähkötöitä.
jarruputkia ei tartte vaihtaa
mut sähkötöitä on tiedos mut niistähän me kaikki pidämme
Comment
-
-
Ot!!!
heh.. =D itsellänikin kävi joskus mielessä tuon m20b20 viritys, no joo.. tulin tulokseen kun on kaasari peli, laitetaa isompi kaasari ja lasketaan kantta,, riitti tuohon ihan hyväksi viritykseksi.. vähän vääntö kasvoi mutta muuta ei tapahtunutkaan. =) noh, jossain vaiheessa pitää vaihtaa m30b3* kone ja tarvittava tekniikka.
T3 onko e12 penaria ollut m30b30/32/35 koneella? ei tartteis ruveta alustaa e28:sta vääntämään..puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
itse tein t3:n mainitseman m20b20 koneesta m20b23:en ja kaikkiin tarvikkeisiin,osiin ja hiluihin meni noin 2700e ja paukkuja pitäs olla noin 200hv luokkaa. että se siitä halvasta virityksestä-Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
-Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
-Official Member of BTCF-saunateam-
-Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
-ex e30 320i -85-
-ex e36 325i sedan-91-
-ex e34 525tds touring-94-
-ajossa e30 320ia-90-
Comment
-
-
Suosittelen tuota turbotusta Ei helppoa eikä halpaa jos hyvän haluaa, mutta kannattaa kuunnella herra T3 neuvoja tosissaan, ei mikään turha jannu puhumaan.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by SoiledSuosittelen tuota turbotusta Ei helppoa eikä halpaa jos hyvän haluaa, mutta kannattaa kuunnella herra T3 neuvoja tosissaan, ei mikään turha jannu puhumaan.
sulla on menossa vissiin tuo kyseinen turbo projekti vai joko on kone nipussa?-Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
-Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
-Official Member of BTCF-saunateam-
-Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
-ex e30 320i -85-
-ex e36 325i sedan-91-
-ex e34 525tds touring-94-
-ajossa e30 320ia-90-
Comment
-
-
Originally posted by siforspaukkuja pitäs olla noin 200hv luokkaa. että se siitä halvasta virityksestä325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by CellHäh?! Mitä siis oikeastaan teit sille koneelle, tuohan on saman verran kuin m3:n yhdessä mallissa oli eikä tuollaisia ole taiottu kuin 2,7 moteista . Menikö legendan puolelle?-Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
-Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
-Official Member of BTCF-saunateam-
-Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
-ex e30 320i -85-
-ex e36 325i sedan-91-
-ex e34 525tds touring-94-
-ajossa e30 320ia-90-
Comment
-
-
Tein taannoin M20b20/23 hybridin M20 lohkoon. Korkeapuristeinen projektialakerta 350ekee, siihen renkaat, laakerit ja tiivisteet, kytkin, jakopää, vesipumppu yms. ja loppulasku oli alakerran suhteen muistaakseni joku 700ekee, osat saan suoraan tukkurilta. Kansi mulla oli tehdasuusi jo valmiina. Jos kanteen joutuu tekemään täysrempan tulee hintaa tuplaten.
Lopputuloksena erittäin vääntävä, miellyttävä ja iloisesti kiertävä vakiomoottori.
xxxtkm ajettua koneeseen halvin viritys on huolellinen perusremontti että saa edes ne vakiopollet sieltä ulos. Sen jälkeen voi alkaa miettiä tehon laskemista järjettömillä nokkaakseleilla ja muilla sopimattomilla osilla.
Comment
-
-
Originally posted by siforsitse asiassa ei edes mennyt. m20b23 kampiakseli ja männät,koneistettu kansi,motronikin ruiskut volvo t4:n suuttimilla ja lastulla kierrokset 6900rpm,peltipakosarja tee se itse menetelmällä rakennettu tuplaputkisto alusta loppuun,crane 272 asteinen nokka 11 ja 10,5 nostolla. siinä tarinaa näin aluksi.....325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by siforssulla on menossa vissiin tuo kyseinen turbo projekti vai joko on kone nipussa?Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Eikö se alkuperäinen tavoite tässä topikissa ollut 150hp ? heti ollaan huutamassa 2.7 ja kompuroita ja vastaavaa
kokeile jotain tällaista.
-peltisarja + putket (martellius tai vast. löytyy varmaan käytettynä kun etsii)
-lievä nokka, 264ast tai ainakin alle 280 (turha laittaa sellaista joka antaa huipputehot 1000rpm rajoittjan jälkeen!!)
-nosta bensapaineet ~0,5 ja säädä ilmamittaria 1-3 pykälää jäykemmäks! (pysyy seokset järkevinä matalemmila kieroksilla ja rikastuu vasta korkeilla, silloin kun tarvitaan. tällä tavalla ei vie älyttömästi bensaa normaali ajossa.)
-vapaavirtaus filtteri (mielellään vakioboxiin, että saa raitista ilmaa.)
jos kone on muuten hyvässä kunnossa niin näillä tempuilla toimii ihan kivasti, mulla ainakin meni 0-100 ~8,5sek ja kelas mittarin pohjaan (220)!
mutta tämä edelyttää että ei pilaa autoa jollain älyttömillä 25kg 18" blingbling vanteilla vaan pysyy esim kevyeissä 15" (bmw orig BBS) ja jotain 205/50 renkaat, jotta välitykset ei mene pilalle!
HUOM! tämäkään ei ole ihan ilmaista, jos ei oo varaa niin säästää, lukee sillä aikaa foorumeita ja rakentaa koneen ensin paperille ja hankkii palikat vähitellen, (putki->peltisarja->filteri->nokka) aina välissä säätöä, kellota esim 80-120 aikoja kolmosella niin näkee menikö oikeaan suuntaan, eikä startit pääse pilaamaan ajanottoa.
Muista päivittää alustaa myös! katsastusmies ei välttämättä vittuile jos väittää että on iskari loppu! ne sattaa vanhassa autossa olla ja silloin ei ole kiva ajella lujaa..
kun nää on tehty, ja siihen menee jotain 2-15V niin sitten turboa kehiin, siihen muuten menee vielä enemmän rahaaLast edited by mr.b; 26-02-2006, 18:55.BMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
Comment