Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 KONEEN VIRITYS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • t-race
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 722
    • North from Nurmijärvi

    #31
    Originally posted by T3
    Eikös tuossa sun ekassa viestissä lukenut: Pitäis saada mahdollisimman halvalla. Sit sä oot jo ostamassa AVK:lta mällättyä 325i:tä, josta joudut vaihtamaan myös sen levyjarrullisen taka-akseliston jne jne.
    Ja mikäli oikein muistan, niin ABS:itkin pitäs olla. En kyllä ihan satavarma ole tuosta. Mutta jos näin on, niin tiedossa on kaiken muun hyvän lisäksi jarruputkien vaihto ja "jonkin verran" sähkötöitä.
    BMW Rennsport Racing Motorsport Club
    BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
    Ach so, je mehr, desto besser!
    sigpic

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #32
      Originally posted by t-race
      Ja mikäli oikein muistan, niin ABS:itkin pitäs olla. En kyllä ihan satavarma ole tuosta. Mutta jos näin on, niin tiedossa on kaiken muun hyvän lisäksi jarruputkien vaihto ja "jonkin verran" sähkötöitä.
      -86 vai 87 eteenpäi pitää olla ABS:t ja vähäpäästöinen muistaakseni -90 ei välttämättä pidä iha paikkaasa
      jarruputkia ei tartte vaihtaa
      mut sähkötöitä on tiedos mut niistähän me kaikki pidämme
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #33
        Originally posted by '[pmp
        vapaavirtaus suodatin löytyy..
        Tuosta se LÄHTEE

        Tästä tulee mulle noottia, mutta minkäs teen
        Last edited by nullzwei; 26-02-2006, 05:20.

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3230
          • Joensuu

          #34
          Ot!!!

          heh.. =D itsellänikin kävi joskus mielessä tuon m20b20 viritys, no joo.. tulin tulokseen kun on kaasari peli, laitetaa isompi kaasari ja lasketaan kantta,, riitti tuohon ihan hyväksi viritykseksi.. vähän vääntö kasvoi mutta muuta ei tapahtunutkaan. =) noh, jossain vaiheessa pitää vaihtaa m30b3* kone ja tarvittava tekniikka.

          T3 onko e12 penaria ollut m30b30/32/35 koneella? ei tartteis ruveta alustaa e28:sta vääntämään..
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • sifors
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 319
            • kajjjaani

            #35
            itse tein t3:n mainitseman m20b20 koneesta m20b23:en ja kaikkiin tarvikkeisiin,osiin ja hiluihin meni noin 2700e ja paukkuja pitäs olla noin 200hv luokkaa. että se siitä halvasta virityksestä
            -Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
            -Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Official Member of BTCF-saunateam-
            -Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
            -ex e30 320i -85-
            -ex e36 325i sedan-91-
            -ex e34 525tds touring-94-
            -ajossa e30 320ia-90-

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3217
              • Mystinen Kuopio

              #36
              Suosittelen tuota turbotusta Ei helppoa eikä halpaa jos hyvän haluaa, mutta kannattaa kuunnella herra T3 neuvoja tosissaan, ei mikään turha jannu puhumaan.
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • sifors
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 319
                • kajjjaani

                #37
                Originally posted by Soiled
                Suosittelen tuota turbotusta Ei helppoa eikä halpaa jos hyvän haluaa, mutta kannattaa kuunnella herra T3 neuvoja tosissaan, ei mikään turha jannu puhumaan.
                ei tosiaankaan siinä on mies paikallaan jos kysytään bemarista jotain. tietää varmasti kaiken

                sulla on menossa vissiin tuo kyseinen turbo projekti vai joko on kone nipussa?
                -Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
                -Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Official Member of BTCF-saunateam-
                -Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
                -ex e30 320i -85-
                -ex e36 325i sedan-91-
                -ex e34 525tds touring-94-
                -ajossa e30 320ia-90-

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #38
                  Originally posted by sifors
                  paukkuja pitäs olla noin 200hv luokkaa. että se siitä halvasta virityksestä
                  Häh?! Mitä siis oikeastaan teit sille koneelle, tuohan on saman verran kuin m3:n yhdessä mallissa oli eikä tuollaisia ole taiottu kuin 2,7 moteista . Menikö legendan puolelle?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • sifors
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 319
                    • kajjjaani

                    #39
                    Originally posted by Cell
                    Häh?! Mitä siis oikeastaan teit sille koneelle, tuohan on saman verran kuin m3:n yhdessä mallissa oli eikä tuollaisia ole taiottu kuin 2,7 moteista . Menikö legendan puolelle?
                    itse asiassa ei edes mennyt. m20b23 kampiakseli ja männät,koneistettu kansi,motronikin ruiskut volvo t4:n suuttimilla ja lastulla kierrokset 6900rpm,peltipakosarja tee se itse menetelmällä rakennettu tuplaputkisto alusta loppuun,crane 272 asteinen nokka 11 ja 10,5 nostolla. siinä tarinaa näin aluksi.....
                    -Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
                    -Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
                    -Official Member of BTCF-saunateam-
                    -Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
                    -ex e30 320i -85-
                    -ex e36 325i sedan-91-
                    -ex e34 525tds touring-94-
                    -ajossa e30 320ia-90-

                    Comment

                    • razorass
                      Newbiemmer
                      • Apr 2005
                      • 12
                      • Everwood, Raisio

                      #40
                      Tein taannoin M20b20/23 hybridin M20 lohkoon. Korkeapuristeinen projektialakerta 350ekee, siihen renkaat, laakerit ja tiivisteet, kytkin, jakopää, vesipumppu yms. ja loppulasku oli alakerran suhteen muistaakseni joku 700ekee, osat saan suoraan tukkurilta. Kansi mulla oli tehdasuusi jo valmiina. Jos kanteen joutuu tekemään täysrempan tulee hintaa tuplaten.

                      Lopputuloksena erittäin vääntävä, miellyttävä ja iloisesti kiertävä vakiomoottori.

                      xxxtkm ajettua koneeseen halvin viritys on huolellinen perusremontti että saa edes ne vakiopollet sieltä ulos. Sen jälkeen voi alkaa miettiä tehon laskemista järjettömillä nokkaakseleilla ja muilla sopimattomilla osilla.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #41
                        Originally posted by sifors
                        itse asiassa ei edes mennyt. m20b23 kampiakseli ja männät,koneistettu kansi,motronikin ruiskut volvo t4:n suuttimilla ja lastulla kierrokset 6900rpm,peltipakosarja tee se itse menetelmällä rakennettu tuplaputkisto alusta loppuun,crane 272 asteinen nokka 11 ja 10,5 nostolla. siinä tarinaa näin aluksi.....
                        Jaa että tuolla reseptillä 200hp. En malta odottaa dynolappua . Kyllä se BMW Motorsport meni vikaan kun teki S14 koneen, mieto katunokka olis riittäny m20b23:een.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Soiled
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3217
                          • Mystinen Kuopio

                          #42
                          Originally posted by sifors
                          sulla on menossa vissiin tuo kyseinen turbo projekti vai joko on kone nipussa?
                          Tuossahan se on menossa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=26414&page=10 . Kone nipussa, mutta uutta palikkaa pitää vaihdella taas kesän aikaan
                          Mystinen.Fi @ FB
                          IG @tarmohanninen
                          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                          Comment

                          • Pite^
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 465
                            • Haapavesi

                            #43
                            No tehoja saa kyllä m20b20 koneeseen ihan kivasti kun poraa sen 2.3l sitten kannen työstää, 290 nokka, teho-putkisto, vapari, isommat suuttimet, bensapaineet kattoon... ja remmiahdin vikisemään sinne..
                            Team Ryyppymäki

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #44
                              .....
                              Last edited by T3; 08-01-2007, 16:38.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • mr.b
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 169
                                • pietarsaari

                                #45
                                Eikö se alkuperäinen tavoite tässä topikissa ollut 150hp ? heti ollaan huutamassa 2.7 ja kompuroita ja vastaavaa

                                kokeile jotain tällaista.


                                -peltisarja + putket (martellius tai vast. löytyy varmaan käytettynä kun etsii)

                                -lievä nokka, 264ast tai ainakin alle 280 (turha laittaa sellaista joka antaa huipputehot 1000rpm rajoittjan jälkeen!!)

                                -nosta bensapaineet ~0,5 ja säädä ilmamittaria 1-3 pykälää jäykemmäks! (pysyy seokset järkevinä matalemmila kieroksilla ja rikastuu vasta korkeilla, silloin kun tarvitaan. tällä tavalla ei vie älyttömästi bensaa normaali ajossa.)

                                -vapaavirtaus filtteri (mielellään vakioboxiin, että saa raitista ilmaa.)

                                jos kone on muuten hyvässä kunnossa niin näillä tempuilla toimii ihan kivasti, mulla ainakin meni 0-100 ~8,5sek ja kelas mittarin pohjaan (220)!

                                mutta tämä edelyttää että ei pilaa autoa jollain älyttömillä 25kg 18" blingbling vanteilla vaan pysyy esim kevyeissä 15" (bmw orig BBS) ja jotain 205/50 renkaat, jotta välitykset ei mene pilalle!

                                HUOM! tämäkään ei ole ihan ilmaista, jos ei oo varaa niin säästää, lukee sillä aikaa foorumeita ja rakentaa koneen ensin paperille ja hankkii palikat vähitellen, (putki->peltisarja->filteri->nokka) aina välissä säätöä, kellota esim 80-120 aikoja kolmosella niin näkee menikö oikeaan suuntaan, eikä startit pääse pilaamaan ajanottoa.

                                Muista päivittää alustaa myös! katsastusmies ei välttämättä vittuile jos väittää että on iskari loppu! ne sattaa vanhassa autossa olla ja silloin ei ole kiva ajella lujaa..

                                kun nää on tehty, ja siihen menee jotain 2-15V niin sitten turboa kehiin, siihen muuten menee vielä enemmän rahaa
                                Last edited by mr.b; 26-02-2006, 18:55.
                                BMW 320iA Touring -95
                                Porsche 944 -86
                                Buell xb9r -03
                                Marin san rafael ~89
                                Jalat -70

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎