Sitten varsinaiseen asiaan: Sulla on M20B20, ilmeisesti Motronicilla, kun katsoo autosi kuvaa tuossa sivussa (muovipuskurit)
Kone pöydälle, kampiakseli ja männät vaihtoon ja tilalle M20B23:n kampiakseli ja männät. Samalla uusit laakerit, hoonaat sylinterit ja uusit männänrenkaat. Tietysti myös KAIKKI tiivisteet jne jne.
Muuta et tarvitse. Et tarvitse viritysnokkkaa, peltisarjaa, tai jotain turhanpäiväistä vapaavirtaussuodinta. Koneessasi on operaation jälkeen tukevat 150-155hv. HUOMATTAVASTI enemmän vääntöä ja yleistä käyttömukavuutta. Eikä viritystyö näy päällepäin, kun sen tekee alkuperäiseen 2-litraiseen lohkoon.
Maksaa: Kaikki osat n.600-650euroa.
Tämä ehdotus kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Omassa M20B20 Motronicissa on kilsoja kohtapuoliin 300t, eikä autoon ole edes kantta koskaan tehty. Pitää ainakin mielessä alkaa pikkuhiljaa varautumaan koneremppaan, vaikka tällä hetkellä ainoat oireet ovatkin käynnistäessä pieni öljynpölläytys ja öljynkulutus n. 1,5 l/10 000 km.
Eikö tuossa M20B20 + b23:sen kampiakseli ja männät konstruktiossa tarvitse ruiskuun koskea, eli pärjääkö vakio M20B20 Motronic tehtävässä?
Mä en nyt ymmärrä minkä takia tämä vaihtoehto sivuutettiin olankohautuksella. Tästä ei remontti enää simppelimmäksi mene vai HÄ!!
Ei menekään. Mopopojan mopopenariviritys mahdollisimman luotettavasti ja --- halavalla. Tällaisen teen itsekin --- ensi syksynä. Tulee E28 520i:stä 523i Ilman mitään vapaavirtaushuijauksia. Samalla pääsen eroon --- Motronicista.
Originally posted by sifors
itse tein t3:n mainitseman m20b20 koneesta m20b23:en ja kaikkiin tarvikkeisiin,osiin ja hiluihin meni noin 2700e ja paukkuja pitäs olla noin 200hv luokkaa. että se siitä halvasta virityksestä
itse tein t3:n mainitseman m20b20 koneesta m20b23:en ja kaikkiin tarvikkeisiin,osiin ja hiluihin meni noin 2700e ja paukkuja pitäs olla noin 200hv luokkaa. että se siitä halvasta virityksestä
tolla summallahan sä oisit saanu sinne b23 hilut+fööniä kylkeen, ja ois ollu 'pikkasen' enemmän kaakkeja, eikä mikrometrin tarkkaa säätämist...
tolla summallahan sä oisit saanu sinne b23 hilut+fööniä kylkeen, ja ois ollu 'pikkasen' enemmän kaakkeja, eikä mikrometrin tarkkaa säätämist...
kaikki kävi koneistamolla mutkan ja kaikki osat ostettiin uusina. KAIKKI hilut rupee rahaa palamaan
-Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
-Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
-Official Member of BTCF-saunateam-
-Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
-ex e30 320i -85-
-ex e36 325i sedan-91-
-ex e34 525tds touring-94-
-ajossa e30 320ia-90-
osaisko joku kertoa remmiahtimesta, ja miten se toimis tossa, ja hintaa, ja en todellakaan oo semmosta laittamassa, kiinnostais vaan, ehkä joskus tulevaisuudessa (?)
F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
osaisko joku kertoa remmiahtimesta, ja miten se toimis tossa, ja hintaa, ja en todellakaan oo semmosta laittamassa, kiinnostais vaan, ehkä joskus tulevaisuudessa (?)
Olipa kerran remmiahdin.
Toimii hyvin jos asentaa hyvin.
Kallis.
Muista päästää kissa pihalle.
osaisko joku kertoa remmiahtimesta, ja miten se toimis tossa, ja hintaa, ja en todellakaan oo semmosta laittamassa, kiinnostais vaan, ehkä joskus tulevaisuudessa (?)
no jospa nyt eka ostaisit sen koneen josta puhuin sulle joskus aikasemmin, eiköhän toi ruoska 170hv:lla liiku sulle ihan tarpeeksi...mutta asiaan...
remmiahdin on kyllä kallis ja asennus vittumainen mutta kannattaa
nykyisessä rojektissa sellainen ja aivan mahtava
rupeaako burnis vittuilemaan?! toi "äänen"sävy on vähän sellanen, sulla ei kyllä taida olla siihen mitään varaa ja mua ei edelleenkään kiinnosta toi sun tekniikkas
F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
rupeaako burnis vittuilemaan?! toi "äänen"sävy on vähän sellanen, sulla ei kyllä taida olla siihen mitään varaa ja mua ei edelleenkään kiinnosta toi sun tekniikkas
no jospa nyt eka ostaisit sen koneen josta puhuin sulle joskus aikasemmin, eiköhän toi ruoska 170hv:lla liiku sulle ihan tarpeeksi...mutta asiaan...
remmiahdin on kyllä kallis ja asennus vittumainen mutta kannattaa
nykyisessä rojektissa sellainen ja aivan mahtava
mistäs tekniikasta on kyse ? täältä löytyy kiinnostusta..
Nojoo siinä tapauksessa ymmärrän. No eihän tossa muuta vikaa oo ku tuo hinta, ei tarvi ainakaan pelätä mikä osa hajoo seuraavaks jne.
niinpä ei tarvii ja silti on kone ilman kantta mutta kohta taas ehommassa kunnossa
-Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
-Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
-Official Member of BTCF-saunateam-
-Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
-ex e30 320i -85-
-ex e36 325i sedan-91-
-ex e34 525tds touring-94-
-ajossa e30 320ia-90-
Comment