Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 KONEEN VIRITYS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #76
    Originally posted by T3
    Sitten varsinaiseen asiaan: Sulla on M20B20, ilmeisesti Motronicilla, kun katsoo autosi kuvaa tuossa sivussa (muovipuskurit)

    Kone pöydälle, kampiakseli ja männät vaihtoon ja tilalle M20B23:n kampiakseli ja männät. Samalla uusit laakerit, hoonaat sylinterit ja uusit männänrenkaat. Tietysti myös KAIKKI tiivisteet jne jne.
    Muuta et tarvitse. Et tarvitse viritysnokkkaa, peltisarjaa, tai jotain turhanpäiväistä vapaavirtaussuodinta. Koneessasi on operaation jälkeen tukevat 150-155hv. HUOMATTAVASTI enemmän vääntöä ja yleistä käyttömukavuutta. Eikä viritystyö näy päällepäin, kun sen tekee alkuperäiseen 2-litraiseen lohkoon.

    Maksaa: Kaikki osat n.600-650euroa.
    Tämä ehdotus kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Omassa M20B20 Motronicissa on kilsoja kohtapuoliin 300t, eikä autoon ole edes kantta koskaan tehty. Pitää ainakin mielessä alkaa pikkuhiljaa varautumaan koneremppaan, vaikka tällä hetkellä ainoat oireet ovatkin käynnistäessä pieni öljynpölläytys ja öljynkulutus n. 1,5 l/10 000 km.

    Eikö tuossa M20B20 + b23:sen kampiakseli ja männät konstruktiossa tarvitse ruiskuun koskea, eli pärjääkö vakio M20B20 Motronic tehtävässä?

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #77
      .....
      Last edited by T3; 08-01-2007, 16:42.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Sd
        Bimmer Rookie
        • Sep 2002
        • 156
        • Turku

        #78
        lainataas vähän topiccia.. eli osaisiko joku sanoa 0 260 200 005 numeron perusteella boksista jotain?
        BMW E30
        MB

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          #79
          Originally posted by BMW 325I avo
          Mä en nyt ymmärrä minkä takia tämä vaihtoehto sivuutettiin olankohautuksella. Tästä ei remontti enää simppelimmäksi mene vai HÄ!!
          Ei menekään. Mopopojan mopopenariviritys mahdollisimman luotettavasti ja --- halavalla. Tällaisen teen itsekin --- ensi syksynä. Tulee E28 520i:stä 523i Ilman mitään vapaavirtaushuijauksia. Samalla pääsen eroon --- Motronicista.

          Originally posted by sifors
          itse tein t3:n mainitseman m20b20 koneesta m20b23:en ja kaikkiin tarvikkeisiin,osiin ja hiluihin meni noin 2700e ja paukkuja pitäs olla noin 200hv luokkaa. että se siitä halvasta virityksestä
          Mitäs muuta teit?
          Last edited by nullzwei; 01-03-2006, 01:44.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #80
            Originally posted by sifors
            itse tein t3:n mainitseman m20b20 koneesta m20b23:en ja kaikkiin tarvikkeisiin,osiin ja hiluihin meni noin 2700e ja paukkuja pitäs olla noin 200hv luokkaa. että se siitä halvasta virityksestä
            tolla summallahan sä oisit saanu sinne b23 hilut+fööniä kylkeen, ja ois ollu 'pikkasen' enemmän kaakkeja, eikä mikrometrin tarkkaa säätämist...
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • sifors
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 319
              • kajjjaani

              #81
              Originally posted by Supra^
              tolla summallahan sä oisit saanu sinne b23 hilut+fööniä kylkeen, ja ois ollu 'pikkasen' enemmän kaakkeja, eikä mikrometrin tarkkaa säätämist...
              kaikki kävi koneistamolla mutkan ja kaikki osat ostettiin uusina. KAIKKI hilut
              rupee rahaa palamaan
              -Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
              -Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Official Member of BTCF-saunateam-
              -Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
              -ex e30 320i -85-
              -ex e36 325i sedan-91-
              -ex e34 525tds touring-94-
              -ajossa e30 320ia-90-

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #82
                Originally posted by sifors
                kaikki kävi koneistamolla mutkan ja kaikki osat ostettiin uusina. KAIKKI hilut
                rupee rahaa palamaan

                Nojoo siinä tapauksessa ymmärrän. No eihän tossa muuta vikaa oo ku tuo hinta, ei tarvi ainakaan pelätä mikä osa hajoo seuraavaks jne.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • [pmp]
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 650
                  • Vantaa

                  #83
                  osaisko joku kertoa remmiahtimesta, ja miten se toimis tossa, ja hintaa, ja en todellakaan oo semmosta laittamassa, kiinnostais vaan, ehkä joskus tulevaisuudessa (?)
                  F31 335dx m-sport
                  Ex F10 535d m-sport
                  Ex E30 325i
                  Ex E36 325td
                  Ex E30 320i

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #84
                    Originally posted by [pmp]
                    osaisko joku kertoa remmiahtimesta, ja miten se toimis tossa, ja hintaa, ja en todellakaan oo semmosta laittamassa, kiinnostais vaan, ehkä joskus tulevaisuudessa (?)
                    Olipa kerran remmiahdin.
                    Toimii hyvin jos asentaa hyvin.
                    Kallis.
                    Muista päästää kissa pihalle.







                    Noilla varmaan pääset alkuun.


                    t.Ville

                    Comment

                    • [pmp]
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 650
                      • Vantaa

                      #85
                      kiitti näistä ja muistan päästää
                      F31 335dx m-sport
                      Ex F10 535d m-sport
                      Ex E30 325i
                      Ex E36 325td
                      Ex E30 320i

                      Comment

                      • Burn1s
                        "Luotettava" automyyjä
                        • Sep 2005
                        • 956
                        • Hakunilan ghetto?

                        #86
                        Originally posted by [pmp]
                        osaisko joku kertoa remmiahtimesta, ja miten se toimis tossa, ja hintaa, ja en todellakaan oo semmosta laittamassa, kiinnostais vaan, ehkä joskus tulevaisuudessa (?)

                        no jospa nyt eka ostaisit sen koneen josta puhuin sulle joskus aikasemmin, eiköhän toi ruoska 170hv:lla liiku sulle ihan tarpeeksi...mutta asiaan...
                        remmiahdin on kyllä kallis ja asennus vittumainen mutta kannattaa
                        nykyisessä rojektissa sellainen ja aivan mahtava

                        Comment

                        • [pmp]
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 650
                          • Vantaa

                          #87
                          rupeaako burnis vittuilemaan?! toi "äänen"sävy on vähän sellanen, sulla ei kyllä taida olla siihen mitään varaa ja mua ei edelleenkään kiinnosta toi sun tekniikkas
                          F31 335dx m-sport
                          Ex F10 535d m-sport
                          Ex E30 325i
                          Ex E36 325td
                          Ex E30 320i

                          Comment

                          • Burn1s
                            "Luotettava" automyyjä
                            • Sep 2005
                            • 956
                            • Hakunilan ghetto?

                            #88
                            Originally posted by [pmp]
                            rupeaako burnis vittuilemaan?! toi "äänen"sävy on vähän sellanen, sulla ei kyllä taida olla siihen mitään varaa ja mua ei edelleenkään kiinnosta toi sun tekniikkas
                            ei se mitään vittuilua ollu

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #89
                              Originally posted by Burn1s
                              no jospa nyt eka ostaisit sen koneen josta puhuin sulle joskus aikasemmin, eiköhän toi ruoska 170hv:lla liiku sulle ihan tarpeeksi...mutta asiaan...
                              remmiahdin on kyllä kallis ja asennus vittumainen mutta kannattaa
                              nykyisessä rojektissa sellainen ja aivan mahtava
                              mistäs tekniikasta on kyse ? täältä löytyy kiinnostusta..
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • sifors
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 319
                                • kajjjaani

                                #90
                                Originally posted by Supra^
                                Nojoo siinä tapauksessa ymmärrän. No eihän tossa muuta vikaa oo ku tuo hinta, ei tarvi ainakaan pelätä mikä osa hajoo seuraavaks jne.
                                niinpä ei tarvii ja silti on kone ilman kantta mutta kohta taas ehommassa kunnossa
                                -Alle 6 sylinterisillä ei ole omia mielipiteitä-
                                -Official member of BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Official Member of BTCF-saunateam-
                                -Mitä ei saa valmiina,se tehdään itse-
                                -ex e30 320i -85-
                                -ex e36 325i sedan-91-
                                -ex e34 525tds touring-94-
                                -ajossa e30 320ia-90-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎