Kysytään nyt tässä vaikka ei varsinaisesti aiheeseen liity. Onko pieni dieselmäinen raksutus m62 koneessa normaalia kuumana? Ei tee tätä kylmänä joten ei viittaa nostajiin, ehdotuksia?
Miksi ei katit kestä m62 koneessa?
Collapse
X
-
Minä en osaa tähän hätään muuta sanoa kun että ei ole normaalia, vanos vika kenties..:thinkOriginally posted by Supa View PostKysytään nyt tässä vaikka ei varsinaisesti aiheeseen liity. Onko pieni dieselmäinen raksutus m62 koneessa normaalia kuumana? Ei tee tätä kylmänä joten ei viittaa nostajiin, ehdotuksia?
Comment
-
Mistä ohjainlaite tietää mikä sylinteri käy laihalla? Vaikka seosta korjataan sylinterikohtaisesti, niin ei varmaan lambda-arvon perusteella, koska yksi anturi nuuskii kasissa neljän sylinterin kaasuja.Originally posted by Hemi View PostSiis kaippa se menee niin että jos/kun yksi sylinteri käy imuvuodon seurauksena laihalla, ruiskutetaan ko.sylinteriin extra-annos kakkua jotta vältyttäisiin laihana käymisen tuhoava/sulattava vaikutus.
Näin minustakin.Originally posted by zakspeed View PostNiin. Vai mittaako bensakoneenkin ohjainlaite samoin kuin dieselin eli kampiakselin pyörimisnopeutta jokaisen työtahdin jälkeen? Yksi tai useampi antaa heikomman "kiihtyvyyden" kampiakselille työtahdillaan -> kakkua lisää.
Comment
-
M62:ssa ei ole vanostaOriginally posted by Stone View PostMinä en osaa tähän hätään muuta sanoa kun että ei ole normaalia, vanos vika kenties..:think
Nostajat siellä todennäköisesti hieman ääntävät. Onhan öljyä tarpeeksi ja se on vaihdettu ajallaan?
Forte-käsittely / vast voisi auttaa hieman tuohon, searchilla löytyy juttua (M50 sama kansirakenne..)ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
No, tarkennetaan, M62TU eli on vanosOriginally posted by Jonsku View PostM62:ssa ei ole vanosta
Nostajat siellä todennäköisesti hieman ääntävät. Onhan öljyä tarpeeksi ja se on vaihdettu ajallaan?
Forte-käsittely / vast voisi auttaa hieman tuohon, searchilla löytyy juttua (M50 sama kansirakenne..)
Öljyt on uudet kyllä. Teboil Diamond 5w-40 ja on tarpeeks. Mutta yleensähän nostajat ääntelee kylmänä, siks vähän ihmettelen, eikä tuo oo mun mielestä niin kova ääni kuin mitä nostajat vois pitää, pehmeempi. :think- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
I stand correctedOriginally posted by Supa View PostNo, tarkennetaan, M62TU eli on vanos
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Vanokset pitää S62:ssa pehmeää ruksutusta, joka on tuohon mottiin ihan normaalia, mutta M62 on kyllä tyhjäkäynnillä lähes äänetön moottori jos kaikki on kunnossa. Itse veikkaan edelleen äänen tulevan vanoksesta..Originally posted by Supa View PostNo, tarkennetaan, M62TU eli on vanos
Öljyt on uudet kyllä. Teboil Diamond 5w-40 ja on tarpeeks. Mutta yleensähän nostajat ääntelee kylmänä, siks vähän ihmettelen, eikä tuo oo mun mielestä niin kova ääni kuin mitä nostajat vois pitää, pehmeempi. :think
Comment
-
OT: Eipä löytynyt söörtsilläkään juuri mitään juttuja vanokseen liittyen, mutta tässä nyt ainakin aihe on oikea, tässa triidissä kun puhuttiin kateista..
Comment
-
Pari kysymystä koskien M62 konetta ja katteja. Kävin katsomassa ostomielessä yhtä E38 740:a vuosimalliltaan -96, ajettu 200tkm. Myyjä kertoi seuraavaa:
Autoa oli useita kuukausia vaivannut tehottomuus ja vedon aaltoilu. Ongelmaa oli tutkittu mm. merkkiliikkeessä ja muualla, mutta vikaa ei oltu saatu korjattua. Auto oli kuitenkin katsastettu alkuvuodesta (viallisena) ja mennyt päästöistä kirkkaasti läpi. Katsastusmiehen mukaan päästöt olivat olleet pienemmät kuin monissa uusissa autoissa. Noin kuukausi katsastuksen jälkeen omistaja oli sitten kuullut jostain, että kattien rikkoituminen voisi aiheuttaa ko. vian. Katit oli vaihdettu ja vika oli poistunut sillä!
Ja nyt siihen kysymykseen. Forumilta lukemani perusteella tollainen vika voisi viitata imuilmavuotoon eikö vain? (Ilmi, lambdat yms. on vaihdettu, joten niiden pitäisi olla kunnossa.) Vikakoodeja kone ei anna. Voiko olla niin, että imuilmavuodosta kärsivä ja siksi laihalla käyvä kone tuottaa todella puhtaat päästöt vaikka katit olisivatkin rikki? Tuo vikahan ainakin saattaa tuhota katit nousseen pakolämmön vuoksi. Voiko kattien vaihtamisella ja vian "korjaantumisella" olla mitään yhteyttä, kun muita korjauksia ei ole tehty? Ajatuksia tästä!
Comment
-
Lienee hyvä muistella hieman toimintaperiaatteita. Diesel toimii ilmaylimäärällä ja polttoaineen lisääminen lisää työtahdilla tuotettua tehoa. Bensassa seossuhde vaikuttaa olennaisesti toimintaan, muttei sen lisääminen tarkoita missään olosuhteissa automaattista työtahdilla tuotetun tehon nousua. Näitä vehkeitä on pakko käyttää stiökiömetrisellä päästöjen kuriin saamiseksi, joten varsinaiseen syötöllä kikkailuun ei ole suurta varaa mukavuuden nimissä.Originally posted by zakspeed View PostNiin. Vai mittaako bensakoneenkin ohjainlaite samoin kuin dieselin eli kampiakselin pyörimisnopeutta jokaisen työtahdin jälkeen? Yksi tai useampi antaa heikomman "kiihtyvyyden" kampiakselille työtahdillaan -> kakkua lisää.
burtsi: Ihan mahdollista, mutta laihalla käyvä auto ei käy pienillä päästöillä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Vaan minkälaisilla päästöillä? Ja toisaalta voiko rikkinäinen katti pelkästään sekoittaa koneen käynnin? Niin ja miten selvitän onko koneessa imuilmavuotoa?Originally posted by Cell View Postburtsi: Ihan mahdollista, mutta laihalla käyvä auto ei käy pienillä päästöillä.Last edited by burtsi; 17-04-2009, 15:37.
Comment
Comment