Kysytään nyt tässä vaikka ei varsinaisesti aiheeseen liity. Onko pieni dieselmäinen raksutus m62 koneessa normaalia kuumana? Ei tee tätä kylmänä joten ei viittaa nostajiin, ehdotuksia?
Kysytään nyt tässä vaikka ei varsinaisesti aiheeseen liity. Onko pieni dieselmäinen raksutus m62 koneessa normaalia kuumana? Ei tee tätä kylmänä joten ei viittaa nostajiin, ehdotuksia?
Minä en osaa tähän hätään muuta sanoa kun että ei ole normaalia, vanos vika kenties..:think
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Siis kaippa se menee niin että jos/kun yksi sylinteri käy imuvuodon seurauksena laihalla, ruiskutetaan ko.sylinteriin extra-annos kakkua jotta vältyttäisiin laihana käymisen tuhoava/sulattava vaikutus.
Mistä ohjainlaite tietää mikä sylinteri käy laihalla? Vaikka seosta korjataan sylinterikohtaisesti, niin ei varmaan lambda-arvon perusteella, koska yksi anturi nuuskii kasissa neljän sylinterin kaasuja.
Niin. Vai mittaako bensakoneenkin ohjainlaite samoin kuin dieselin eli kampiakselin pyörimisnopeutta jokaisen työtahdin jälkeen? Yksi tai useampi antaa heikomman "kiihtyvyyden" kampiakselille työtahdillaan -> kakkua lisää.
Nostajat siellä todennäköisesti hieman ääntävät. Onhan öljyä tarpeeksi ja se on vaihdettu ajallaan?
Forte-käsittely / vast voisi auttaa hieman tuohon, searchilla löytyy juttua (M50 sama kansirakenne..)
No, tarkennetaan, M62TU eli on vanos
Öljyt on uudet kyllä. Teboil Diamond 5w-40 ja on tarpeeks. Mutta yleensähän nostajat ääntelee kylmänä, siks vähän ihmettelen, eikä tuo oo mun mielestä niin kova ääni kuin mitä nostajat vois pitää, pehmeempi. :think
No, tarkennetaan, M62TU eli on vanos
Öljyt on uudet kyllä. Teboil Diamond 5w-40 ja on tarpeeks. Mutta yleensähän nostajat ääntelee kylmänä, siks vähän ihmettelen, eikä tuo oo mun mielestä niin kova ääni kuin mitä nostajat vois pitää, pehmeempi. :think
Vanokset pitää S62:ssa pehmeää ruksutusta, joka on tuohon mottiin ihan normaalia, mutta M62 on kyllä tyhjäkäynnillä lähes äänetön moottori jos kaikki on kunnossa. Itse veikkaan edelleen äänen tulevan vanoksesta..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
OT: Eipä löytynyt söörtsilläkään juuri mitään juttuja vanokseen liittyen, mutta tässä nyt ainakin aihe on oikea, tässa triidissä kun puhuttiin kateista..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Pari kysymystä koskien M62 konetta ja katteja. Kävin katsomassa ostomielessä yhtä E38 740:a vuosimalliltaan -96, ajettu 200tkm. Myyjä kertoi seuraavaa:
Autoa oli useita kuukausia vaivannut tehottomuus ja vedon aaltoilu. Ongelmaa oli tutkittu mm. merkkiliikkeessä ja muualla, mutta vikaa ei oltu saatu korjattua. Auto oli kuitenkin katsastettu alkuvuodesta (viallisena) ja mennyt päästöistä kirkkaasti läpi. Katsastusmiehen mukaan päästöt olivat olleet pienemmät kuin monissa uusissa autoissa. Noin kuukausi katsastuksen jälkeen omistaja oli sitten kuullut jostain, että kattien rikkoituminen voisi aiheuttaa ko. vian. Katit oli vaihdettu ja vika oli poistunut sillä!
Ja nyt siihen kysymykseen. Forumilta lukemani perusteella tollainen vika voisi viitata imuilmavuotoon eikö vain? (Ilmi, lambdat yms. on vaihdettu, joten niiden pitäisi olla kunnossa.) Vikakoodeja kone ei anna. Voiko olla niin, että imuilmavuodosta kärsivä ja siksi laihalla käyvä kone tuottaa todella puhtaat päästöt vaikka katit olisivatkin rikki? Tuo vikahan ainakin saattaa tuhota katit nousseen pakolämmön vuoksi. Voiko kattien vaihtamisella ja vian "korjaantumisella" olla mitään yhteyttä, kun muita korjauksia ei ole tehty? Ajatuksia tästä!
Niin. Vai mittaako bensakoneenkin ohjainlaite samoin kuin dieselin eli kampiakselin pyörimisnopeutta jokaisen työtahdin jälkeen? Yksi tai useampi antaa heikomman "kiihtyvyyden" kampiakselille työtahdillaan -> kakkua lisää.
Lienee hyvä muistella hieman toimintaperiaatteita. Diesel toimii ilmaylimäärällä ja polttoaineen lisääminen lisää työtahdilla tuotettua tehoa. Bensassa seossuhde vaikuttaa olennaisesti toimintaan, muttei sen lisääminen tarkoita missään olosuhteissa automaattista työtahdilla tuotetun tehon nousua. Näitä vehkeitä on pakko käyttää stiökiömetrisellä päästöjen kuriin saamiseksi, joten varsinaiseen syötöllä kikkailuun ei ole suurta varaa mukavuuden nimissä.
burtsi: Ihan mahdollista, mutta laihalla käyvä auto ei käy pienillä päästöillä.
burtsi: Ihan mahdollista, mutta laihalla käyvä auto ei käy pienillä päästöillä.
Vaan minkälaisilla päästöillä? Ja toisaalta voiko rikkinäinen katti pelkästään sekoittaa koneen käynnin? Niin ja miten selvitän onko koneessa imuilmavuotoa?
Comment