Announcement

Collapse
No announcement yet.

öljynpaine ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mini1275
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 61
    • laitila city

    öljynpaine ongelmia

    auto toimi yhden päivän kun sain sen kuntoon. nyt öljynpaineet nousee, mutta kun kone lämpenee niin paineet menee nollille 1500rpm jälkeen. ja kun kierroksia nostaa niin paineet nousee 2-3barin paikkeille. missä mahtaisi nyt olla vikaa
  • artsi520i
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 301
    • siuntio

    #2
    kerro vähän taustaa eli mitä oot koneelle

    Comment

    • mini1275
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 61
      • laitila city

      #3
      kansi vaihdettu, öljypumppu vaihdettu. kone 2L M10
      paine oli hukassa kun puuttui nostajien akseleista tulpat jakopään puolelta, kun laitoin ne niin auto toimi päivän, paineet oli hyvät jossain 4-5barin paikkeil. sit paineet hävis tyhjäkäynnilä...

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #4
        Tämähän sitkeä ongelma on..:think
        Olihan ne plugit uusia ja lukitteen kanssa asennettu? ts. tulpat ovat edelleen paikallaan?
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • mini1275
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 61
          • laitila city

          #5
          kyllä ne on paikal.

          Comment

          • mini1275
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 61
            • laitila city

            #6
            voikohan johtua öljystä että on liian litkua, nyt on 5w-50

            Comment

            • basso72
              BTCF Member
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              #7
              Originally posted by mini1275 View Post
              voikohan johtua öljystä että on liian litkua, nyt on 5w-50
              Hiukan epäilyttävää,kun se kerran jo päivän (mitä tuo sitten sisältääkin)toimi.
              Kaikkeahan voi kokeilla. Olikos se vaihdettu ö-pumppu ihkauusi? Ja siinä pumpulta ylös lähtevässä putkessa on ehjät o-renkaat molemmissa päissä?
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Kyllä m10-moottorista pitää öljynpaineet löytyä 5w50-öljyillä tai itse asiassa jopa 0w40-öljyillä, vaikka eivät muuten kovin hyvin ko. mottiin sovikaan. Ettei vika olisi sitten öljynsuodattimen ohivirtausventtiilin kuoleentuneessa jousessa, joka päästää öljyt virtaamaan suodattimen ohi ja päästää samalla paineet karkuun?

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  #9
                  Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                  Ettei vika olisi sitten öljynsuodattimen ohivirtausventtiilin kuoleentuneessa jousessa, joka päästää öljyt virtaamaan suodattimen ohi ja päästää samalla paineet karkuun?
                  Tähän jos hiukan sais tarkennusta. Eikös tuo suodattimen jalassaoleva venttiili vain päästä suodattamattoman öljyn takaisin kiertoon,jos esim.suodatin on tukossa ja paineet nousee riittävän korkealle. Mutta,jos pumpun kyljessä oleva paineenrajoitinventtiili vuotaa/on jumissa,paineet eivät nouse,kun ei ole "takaseinää" jota vasten pumppu punnertaisi.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by basso72 View Post
                    Tähän jos hiukan sais tarkennusta. Eikös tuo suodattimen jalassaoleva venttiili vain päästä suodattamattoman öljyn takaisin kiertoon,jos esim.suodatin on tukossa ja paineet nousee riittävän korkealle. Mutta,jos pumpun kyljessä oleva paineenrajoitinventtiili vuotaa/on jumissa,paineet eivät nouse,kun ei ole "takaseinää" jota vasten pumppu punnertaisi.
                    Ao. kuvan jousi #9 kun kuoleentuu ja mäntä (#8) ei liiku kunnolla, niin öljynpaineet eivät nouse. Tuon vaihtamalla ainakin yhteen 518i:hin m10b18-koneella saatiin öljynpainevalo sammumaan.

                    Comment

                    • basso72
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      #11
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Ao. kuvan jousi #9 kun kuoleentuu ja mäntä (#8) ei liiku kunnolla, niin öljynpaineet eivät nouse. Tuon vaihtamalla ainakin yhteen 518i:hin m10b18-koneella saatiin öljynpainevalo sammumaan.

                      Juu,tämä on selvä juttu,siksi tuossa kyselinkin tuosta "uudesta" pumpusta.Mutta ihmettelinkin lähinnä tuota: "öljynsuodattimen ohivirtausventtiilin kuoleentuneessa jousessa, joka päästää öljyt virtaamaan suodattimen ohi ja päästää samalla paineet karkuun"
                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #12
                        Originally posted by basso72 View Post
                        Juu,tämä on selvä juttu,siksi tuossa kyselinkin tuosta "uudesta" pumpusta.Mutta ihmettelinkin lähinnä tuota: "öljynsuodattimen ohivirtausventtiilin kuoleentuneessa jousessa, joka päästää öljyt virtaamaan suodattimen ohi ja päästää samalla paineet karkuun"
                        Paineet siis pääsevät karkuun kun öljyä virtaa sekä ohivirtauskanavaan että osittain myös suodattimelle, jolloin pumpun tuottaman virtauksen paine laskee virtauskanavien pinta-alan kasvaessa. Suodattimen tukkiintuessahan näin ei ole tilanne, vaan öljy virtaa pelkästään ohivirtauskanavaa pitkin.

                        Comment

                        • basso72
                          BTCF Member
                          • Dec 2004
                          • 1837
                          • Ylä-Pinsiö

                          #13
                          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                          Paineet siis pääsevät karkuun kun öljyä virtaa sekä ohivirtauskanavaan että osittain myös suodattimelle, jolloin pumpun tuottaman virtauksen paine laskee virtauskanavien pinta-alan kasvaessa. Suodattimen tukkiintuessahan näin ei ole tilanne, vaan öljy virtaa pelkästään ohivirtauskanavaa pitkin.
                          En nyt vieläkään ole ihan samaa mieltä ,mutta menee jo topiikin sotkemiseksi,joten luovutan ja nostan kädet pystyyn.
                          sigpic
                          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                          320i -77

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎