Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10:iin vauhtipyörä + kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    M10:iin vauhtipyörä + kytkin

    Juu, Eli moottori on m10b18 ja nyt kysymys eli mikä teräsvauhtipyörä ja kytkin yhdistelmä sopisi heittämällä tuohon. Mietin tuossa M30 motin 240mm vauhtipyörää ja siihen kytkintä, mutta kertokaa viisaat että mikä kytkin. Toinen on 228 teräsvauhtis ja siihe kytkin mut toi 240 ois hyvä jos se vaa mahtuu 240 getratin eteen. Mitä Muuta tuolta kytkimenpuolelta joutuu vaihtaa jos vaihtaa tuon isomman levyn. Ja jos löytyy tuohon sopiva teräsvauhtipyörä niin saa tarjota privaan!
    Last edited by Martti.Kaij; 06-07-2007, 20:49.
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks
  • tepabmw
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 834
    • LAITAMAA

    #2
    240mm asetelma ei mahdu syvyyden puolesta pikkulaatikkoon...215mm turbo volvon asetelmalla ja sintterillä pääsee reiluun 350nm kun sen simmaa kohilleen...
    -Tepan Paja-
    Veikkola city
    0405203098
    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

    Comment

    • Martti.Kaij
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 356
      • Oulu

      #3
      Originally posted by tepabmw View Post
      240mm asetelma ei mahdu syvyyden puolesta pikkulaatikkoon...215mm turbo volvon asetelmalla ja sintterillä pääsee reiluun 350nm kun sen simmaa kohilleen...
      Tuolta kun luin niin tuohon m10b20 motin perään sopii M30 535 kytkinsetti ilman suuria murheita. Mite tuo sitten on tän m10b18 motin kans. Eikö näissä kummissakin moteissa ole perässä tuo ns: pikku getrag? Eli jos tuo sopii tuohon vanhempaan niin miksi ei sopisi tuohon uudempaan?
      Last edited by Martti.Kaij; 06-07-2007, 11:50.
      E46 328i

      REDLINE OILS
      UUC Motorwerks

      Comment

      • Martti.Kaij
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 356
        • Oulu

        #4
        Noni, eikö kukaan oikeesti tiedä et mahtuuko toi 240mm kytkin tuohon 5v 240 getratin keulille? Ps: jos mahtuu mitä muuta joutuu vaihtamaan kuin vauhtipyörän. KERTOKAA
        E46 328i

        REDLINE OILS
        UUC Motorwerks

        Comment

        • Muumi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1702
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by Martti.Kaij View Post
          Noni, eikö kukaan oikeesti tiedä et mahtuuko toi 240mm kytkin tuohon 5v 240 getratin keulille? Ps: jos mahtuu mitä muuta joutuu vaihtamaan kuin vauhtipyörän. KERTOKAA
          Kuten tepa jo aikaisemmin kertoikin. 240mm kytkinpaketti ei mahdu pikku getrakkiin. Ja tämä on varma! Vasta viime talvena tämän itse testasin.
          Laita 280 getrag niin mahtuu
          E24 635csi

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Muumi View Post
            Kuten tepa jo aikaisemmin kertoikin. 240mm kytkinpaketti ei mahdu pikku getrakkiin. Ja tämä on varma! Vasta viime talvena tämän itse testasin.
            Laita 280 getrag niin mahtuu
            Nonii, seki viel. Mite on tuon 228 kytkimen kans? onko tietoa? mikä asetelma sopis tuon 228mm vauhtipyörän kaveriksi? Käykö esim: 325i:n vauhtipyörä ja asetelma ?
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • mortimer
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1079
              • Satulinna kaukomaan

              #7
              Originally posted by Martti.Kaij View Post
              Mite on tuon 228 kytkimen kans? onko tietoa? mikä asetelma sopis tuon 228mm vauhtipyörän kaveriksi? Käykö esim: 325i:n vauhtipyörä ja asetelma ?
              228mm kytkin sopii pikkugetraggiin.
              M20 vauhtipyörä on valua ja starttikehäkin väärä M10 startille.
              M10 sopivia 228mm teräspyöriä löytyy 320is, E30 M3, E21 320i, E12 520i, jotkut -02 kulkimet ainakin. 228mm teräs vee-peet tuntuvat vaan olevan "kiven takana".

              i3S -20
              E30M3 slotcar 1:32
              XKE FHC 1971
              Mgb Gt -66
              T6 -19
              E91 -08

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #8
                Originally posted by mortimer View Post
                228mm kytkin sopii pikkugetraggiin.
                M20 vauhtipyörä on valua ja starttikehäkin väärä M10 startille.
                M10 sopivia 228mm teräspyöriä löytyy 320is, E30 M3, E21 320i, E12 520i, jotkut -02 kulkimet ainakin. 228mm teräs vee-peet tuntuvat vaan olevan "kiven takana".
                Tuossa selailin realoemia ja tutkin noita starttikehiä niin onko mahdollista että 215mm hammaskehä joka löytyy realoemin mukaan myös M3:sta ja e21 320:sta on mahdollista saada mahtumaan 228 vauhtipyörään. KERTOKAA ET MITEN TUO ON MAHDOLLISTA!
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  #9
                  Originally posted by Martti.Kaij View Post
                  Tuossa selailin realoemia ja tutkin noita starttikehiä niin onko mahdollista että 215mm hammaskehä joka löytyy realoemin mukaan myös M3:sta ja e21 320:sta on mahdollista saada mahtumaan 228 vauhtipyörään. KERTOKAA ET MITEN TUO ON MAHDOLLISTA!
                  Noo.. olisko siinä se,että kytkinlevyn halkaisija (215/228) ja starttikehän halkaisija ovat eri mittoja.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • Martti.Kaij
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 356
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by basso72 View Post
                    Noo.. olisko siinä se,että kytkinlevyn halkaisija (215/228) ja starttikehän halkaisija ovat eri mittoja.
                    Siitä en tiiä mut noitte starttikehien varaosanumerot oli iha samat m10b18 motin vauhtipyörällä, e30 M3 vauhtipyörällä ja e21 320 vauhtipyörällä. Mite tuo lie?
                    E46 328i

                    REDLINE OILS
                    UUC Motorwerks

                    Comment

                    • Muumi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1702
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Martti.Kaij View Post
                      Siitä en tiiä mut noitte starttikehien varaosanumerot oli iha samat m10b18 motin vauhtipyörällä, e30 M3 vauhtipyörällä ja e21 320 vauhtipyörällä. Mite tuo lie?
                      No sittenhän ne käy. Mitä ihmeellistä tuossa on?
                      E24 635csi

                      Comment

                      • Martti.Kaij
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 356
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Muumi View Post
                        No sittenhän ne käy. Mitä ihmeellistä tuossa on?
                        Se vaa mietityttää ku tuossa M3:ssa ja e21 320:ssa on 228mm vauhtipyörä. Et miten lie?
                        E46 328i

                        REDLINE OILS
                        UUC Motorwerks

                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Kun ovat samalla numerolla niin kyllähän ne silloin käy.
                          Starttikehä aina samalla kohdalla, riippumatta kytkinlevyn koosta.
                          Eihän se muuten onnistuisi laittaa 240mm kytkintä M10:n perään.
                          E24 635csi

                          Comment

                          • Martti.Kaij
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 356
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Muumi View Post
                            Kun ovat samalla numerolla niin kyllähän ne silloin käy.
                            Starttikehä aina samalla kohdalla, riippumatta kytkinlevyn koosta.
                            Eihän se muuten onnistuisi laittaa 240mm kytkintä M10:n perään.
                            228 vauhtipyörä + kytkin on niiku suunnitelmissa..... sen pitäis mahtua. Jos nyt jollakin ois myynnissä tuommoinen sopiva. Mikä ois tehokkain vakiokytkin setti mikä passais tuolle 228 pyörälle?
                            E46 328i

                            REDLINE OILS
                            UUC Motorwerks

                            Comment

                            • Martti.Kaij
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 356
                              • Oulu

                              #15
                              Eli jos teetän 228mm "M20" teräsvauhtipyörän ja laitan oman vakiovauhtipyörän starttikehän siihe. Sit siihe kytkin periaatteessa tehojen puolesta riittää 325:den levy + asetelma. Eli käytännössä toi vauhtipyörä on M20 motin vauhtipyörä mut sovitan sen vaa tuoho omaan. Mitä veikkaatte et toimisko tuommonen setti? Oisko sit olemassa joku jämympi 228mm kytkin joka kävis tuohon yhdistelmään.
                              E46 328i

                              REDLINE OILS
                              UUC Motorwerks

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎