Juu, Eli moottori on m10b18 ja nyt kysymys eli mikä teräsvauhtipyörä ja kytkin yhdistelmä sopisi heittämällä tuohon. Mietin tuossa M30 motin 240mm vauhtipyörää ja siihen kytkintä, mutta kertokaa viisaat että mikä kytkin. Toinen on 228 teräsvauhtis ja siihe kytkin mut toi 240 ois hyvä jos se vaa mahtuu 240 getratin eteen. Mitä Muuta tuolta kytkimenpuolelta joutuu vaihtaa jos vaihtaa tuon isomman levyn. Ja jos löytyy tuohon sopiva teräsvauhtipyörä niin saa tarjota privaan!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10:iin vauhtipyörä + kytkin
Collapse
X
-
Originally posted by tepabmw View Post240mm asetelma ei mahdu syvyyden puolesta pikkulaatikkoon...215mm turbo volvon asetelmalla ja sintterillä pääsee reiluun 350nm kun sen simmaa kohilleen...Last edited by Martti.Kaij; 06-07-2007, 11:50.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostNoni, eikö kukaan oikeesti tiedä et mahtuuko toi 240mm kytkin tuohon 5v 240 getratin keulille? Ps: jos mahtuu mitä muuta joutuu vaihtamaan kuin vauhtipyörän. KERTOKAA
Laita 280 getrag niin mahtuuE24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostKuten tepa jo aikaisemmin kertoikin. 240mm kytkinpaketti ei mahdu pikku getrakkiin. Ja tämä on varma! Vasta viime talvena tämän itse testasin.
Laita 280 getrag niin mahtuuE46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostMite on tuon 228 kytkimen kans? onko tietoa? mikä asetelma sopis tuon 228mm vauhtipyörän kaveriksi? Käykö esim: 325i:n vauhtipyörä ja asetelma ?
M20 vauhtipyörä on valua ja starttikehäkin väärä M10 startille.
M10 sopivia 228mm teräspyöriä löytyy 320is, E30 M3, E21 320i, E12 520i, jotkut -02 kulkimet ainakin. 228mm teräs vee-peet tuntuvat vaan olevan "kiven takana".
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
-
Originally posted by mortimer View Post228mm kytkin sopii pikkugetraggiin.
M20 vauhtipyörä on valua ja starttikehäkin väärä M10 startille.
M10 sopivia 228mm teräspyöriä löytyy 320is, E30 M3, E21 320i, E12 520i, jotkut -02 kulkimet ainakin. 228mm teräs vee-peet tuntuvat vaan olevan "kiven takana".E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostTuossa selailin realoemia ja tutkin noita starttikehiä niin onko mahdollista että 215mm hammaskehä joka löytyy realoemin mukaan myös M3:sta ja e21 320:sta on mahdollista saada mahtumaan 228 vauhtipyörään. KERTOKAA ET MITEN TUO ON MAHDOLLISTA!
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostNoo.. olisko siinä se,että kytkinlevyn halkaisija (215/228) ja starttikehän halkaisija ovat eri mittoja.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostKun ovat samalla numerolla niin kyllähän ne silloin käy.
Starttikehä aina samalla kohdalla, riippumatta kytkinlevyn koosta.
Eihän se muuten onnistuisi laittaa 240mm kytkintä M10:n perään.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Eli jos teetän 228mm "M20" teräsvauhtipyörän ja laitan oman vakiovauhtipyörän starttikehän siihe. Sit siihe kytkin periaatteessa tehojen puolesta riittää 325:den levy + asetelma. Eli käytännössä toi vauhtipyörä on M20 motin vauhtipyörä mut sovitan sen vaa tuoho omaan. Mitä veikkaatte et toimisko tuommonen setti? Oisko sit olemassa joku jämympi 228mm kytkin joka kävis tuohon yhdistelmään.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Comment