Noni, elikkä pmv on siis sitä mieltä et vaiha kone.... Sitä mä tässä vähän niinku hainki, et kannattaako tota m40:stä lähtä turbottelemaa... Ennemmin sit vaihtaa koneen ja kikkailee prosenttien kanssa, ku käy tota mopoa virittelemää..
Turboa vai isompi pannu?
Collapse
X
-
-
eiku mä tarkotin et jätän turbot asentelematta ja vaihan vaa sen myllyn..Miksi tyytyä yhteen, kun voi saada kaksi..
Comment
-
No en kyllä varsinaisesti suositellut tuota koneenkaan vaihtoa...Missä kohtaan niin voi edes ymmärtää? Lähinnä suosittelin vaihtamaan autoa, kun nykyverotuksella tuo tekniikan vaihtaminenkaan ei ole kovin järkevää. Itse asiassa halvimmalla kai pääsisi kun myisit alkuperäisen 316i:n ja ostaisit jonkun muun tekemän tekniikan vaihdon. Tekniikanvaihtojen jälleenmyyntiarvohan tulee rytinällä alas.
Mukavinhan tietysti olisi alkuperäinen Alpina B6 3.5 tms., mutta ne ei sitten ole ilmaisia.
Comment
-
Kato ku mä läksin siitä et on kaks vaihtoehtoa kumman teen, ja ku lyttäsit sen M40:sen turbottamisen, ni aattelin et kait se si tarkottaa et kone vaihtoon..... Kato ku ei ollu topicissa vaihtoehtoa et uus auto, ku ei millää raattis luopua tosta korista. Sitä olen niin hellällä kädellä huoltanu ja viritelly...Originally posted by pmvMissä kohtaan niin voi edes ymmärtää? Lähinnä suosittelin vaihtamaan autoa, kun nykyverotuksella tuo tekniikan vaihtaminenkaan ei ole kovin järkevää.
Miksi tyytyä yhteen, kun voi saada kaksi..
Comment
-
Originally posted by Tykkihmm, onko tää nyt sitte joku kokeillu käytännössä?Originally posted by TatsgaRekisteriin aattelin merkityttää sen 126hp(0,4bar ahdoilla joka on alaraja?) minkä tuo 105hp+20% antaa myöten noilla jarruilla. Katsastuksen jälkeen aattelin nostaa ahdot sinne 0,6-0,7bar tienoille, joka on kuulemma vakiopuristuksilla aika maksimi. Tuliskohan sieltä sit jotain n.150hp tienoille tehoja... Jaksaakohan muuten vakiobensapumppu pumppaa tarpeeks menovettä noille kaasareille vai pitäiskö investoida sähköseen ja tehokkaampaan pumppuun?
meinaan kun mulle on eräs Oululainen katsastumies sanonut selvät sävelet tän suhteen. Eli käytetään aina tehoja vastaavaa mallisarjan tekniikkaa vertailuna siihen asti, että ollaan mallisarjan huipulla. siihen max 20% lisää ja laki loppuu siihen.
eli jos teho nousee, on käytettävä vastaavan tehoista vertailumallia. ja koska bmw:n mallisarjasta löytyy lähempi vastaava malli, on käytettävä sen jarruja ja alustaa.
eli tohon vaan jäähdytetyt levyt eteen...
Comment
-
OT: turbon asentaminenhan rinnastetaan moottorin vaihtoon ja eikös moottorista tule sen 12%?Originally posted by herjaEikös tuosta turbosta itessään jo tule prosentteja?
Ja aiheesta, itse kyllä laittaisin viritysrahat säästöön ja säästäisin niin että olis rahaa ostaa esim. aito 325i...mut kukin tyylillään :!:
Comment
-
lause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).Originally posted by tuhnusOT: turbon asentaminenhan rinnastetaan moottorin vaihtoon ja eikös moottorista tule sen 12%?Originally posted by herjaEikös tuosta turbosta itessään jo tule prosentteja?
Ja aiheesta, itse kyllä laittaisin viritysrahat säästöön ja säästäisin niin että olis rahaa ostaa esim. aito 325i...mut kukin tyylillään :!:"Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
OK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkinOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
Comment
-
tjoo, onhan noita. tolla vaan tarkoitetaan että alusta ja muut tarvittavat osat on oltava samoja tehoja vastaavasta mallista.Originally posted by tuhnusOK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkinOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa)."Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
Mitenhän mulla oli sellainen mielikuva, että kerta se rinnastetaan moottorin vaihtoon niin jonku pykälän mukaan turbotettaessa tuo alusta pitäs muuttaa vastaamaan mallisarjan isointa mallia? Muistaakseni ei toiminut pelkästään tuolla +20% säännöllä vai oliko se nyt +25% (tai ainakin jotain tämmöistä katsastusmies mussutti kun kyselin ahtimen laitosta)?. Joku korjaa jos olen väärässä, mieluiten VARMAA tietoa eikä mutua/essobaari juttujaOriginally posted by tuhnusOK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkinOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
Comment
-
ei se niin mee. rinnastettavan mallin ei tarvi olla mallisarjan tehokkain.Originally posted by energyMitenhän mulla oli sellainen mielikuva, että kerta se rinnastetaan moottorin vaihtoon niin jonku pykälän mukaan turbotettaessa tuo alusta pitäs muuttaa vastaamaan mallisarjan isointa mallia? Muistaakseni ei toiminut pelkästään tuolla +20% säännöllä vai oliko se nyt +25% (tai ainakin jotain tämmöistä katsastusmies mussutti kun kyselin ahtimen laitosta)?. Joku korjaa jos olen väärässä, mieluiten VARMAA tietoa eikä mutua/essobaari juttujaOriginally posted by tuhnusOK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkinOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
muistelet ilmeisesti sitä, että turbotetun autosi teho ei saa olla enempää kuin vertailumallin: eli jos ajatellaan vaikkapa e36 koppaista, ja 1.8 koneesta turbotat 155hv, on käytettävä vertailumallia 325 (192hv), koska 320-mallin (150hv) teho ylitetään.
tämä 20% ylityssääntö on voimassa vasta mallisarjan tehokkaimpaan vertaillessa."Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
Kiitän tiedosta, se menikin niin että koska omistan juuri paskamaisimman mallin niin mun on pakko vaihtaa alusta vaikka mitä tekis. Seuraava malli tässä korisarjassa on 525. Juurikin tuossa 520 <-> 525 tapahtuu se alustan muutos :(Originally posted by Tykkiei se niin mee. rinnastettavan mallin ei tarvi olla mallisarjan tehokkain.Originally posted by energyMitenhän mulla oli sellainen mielikuva, että kerta se rinnastetaan moottorin vaihtoon niin jonku pykälän mukaan turbotettaessa tuo alusta pitäs muuttaa vastaamaan mallisarjan isointa mallia? Muistaakseni ei toiminut pelkästään tuolla +20% säännöllä vai oliko se nyt +25% (tai ainakin jotain tämmöistä katsastusmies mussutti kun kyselin ahtimen laitosta)?. Joku korjaa jos olen väärässä, mieluiten VARMAA tietoa eikä mutua/essobaari juttujaOriginally posted by tuhnusOK.en ala kiistelemään..kaikenlaisia kiemuroita sitä onkinOriginally posted by Tykkilause lainsäädännössä turboahtamisen rinnastamisesta moottorin vaihtoon tarkoittaa juuri vain tuota teknistä vertaamista, ei liity prosentteihin mitenkään. ja tää on ihan 100% varma fakta. (tietoa).
muistelet ilmeisesti sitä, että turbotetun autosi teho ei saa olla enempää kuin vertailumallin: eli jos ajatellaan vaikkapa e36 koppaista, ja 1.8 koneesta turbotat 155hv, on käytettävä vertailumallia 325 (192hv), koska 320-mallin (150hv) teho ylitetään.
tämä 20% ylityssääntö on voimassa vasta mallisarjan tehokkaimpaan vertaillessa.
Comment
Comment