M50b25 Käy liian rikkaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    M50b25 Käy liian rikkaalla

    Editoitu 17.10.2007

    Eli ei mene päästöistä läpi tyhjäkäynnillä. Auto toimii kuin kello, kulkee hyvin ja kulutus on todella maltillinen. Mittausta ennen varmasti oli kuuma kone. Lambda vaihdettu juuri, tulpat ja suodattimet n.12tkm sitten.

    Päästölappu:

    2090rpm
    CO 0,298
    CO2 14
    HC 61
    O2 0,51
    Lambda 1,012

    710rpm
    CO 0,309
    CO2 13,92
    HC 190
    O2 0,62
    Lambda 1,013

    Vikakooditkin näytti tyhjää. Mikä mättää?
    Last edited by Bmw Master; 17-10-2007, 11:43.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    .........
    Last edited by Bmw Master; 17-10-2007, 11:42.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Tasakaasulla kulutusmittari heiluu pikkuisen välillä, mikäs prkl sen tekee? Ihan kuin kävisi huonommin silloin...

      Comment

      • Sturmovik
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 360
        • häme

        #4
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Tasakaasulla kulutusmittari heiluu pikkuisen välillä, mikäs prkl sen tekee? Ihan kuin kävisi huonommin silloin...
        Onko tietoo koska lambda on vaihdettu?

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by Sturmovik View Post
          Onko tietoo koska lambda on vaihdettu?
          Muutama vuosi sitten. Kilometrejä en muista.

          Comment

          • Sturmovik
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 360
            • häme

            #6
            Muistaakseni täällä joku joskus kirjotteli että kun lambda alkaa oleen tiensä päässä/viallinen nii kulutusmittari alkais oireileen juuri noin.

            Tai sitten muistan ihan mitä sattuu

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Tasakaasulla kulutusmittari heiluu pikkuisen välillä, mikäs prkl sen tekee? Ihan kuin kävisi huonommin silloin...
              Loppuuko kulutusmittarin heijaus kun putki (lambda) on kunnolla lämmennyt?

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Juubi View Post
                Loppuuko kulutusmittarin heijaus kun putki (lambda) on kunnolla lämmennyt?
                Ei vaikutusta onko kuuma, kylmänä en edes katsonut.

                Ei heilu aina, yleensä kun lisää kaasua hiukan vastamäkeen. Esim. cruise päällä. Silloin tuntuu, että eihän tää kulje mihinkään. Sitten kaasulattiaan, automaatti vaihtaa pienempää ja silloin kyllä kiihtyy.

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #9
                  Kyllähän tuo kovasti lambdalta kuulostaa, lambda-anturiahan ei käytetä täyskaasukiihdytyksessä, jolloin tuo koneesi toimiikin kunnolla.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Voiko vanhaa elvyttää putsaamalla? Vai suoraan motonetistä uusi? N.100? tais olla. 525ia -94.

                    Comment

                    • Juubi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 999

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Voiko vanhaa elvyttää putsaamalla? Vai suoraan motonetistä uusi? N.100? tais olla. 525ia -94.
                      Jos vanha on noesta tukossa niin sen (kärjen joka pakoputkessa) voi polttaa kaasupillillä punahehkuun ja saada se näin jälleen toimimaan. Nopein, helpoin, vaivattomin, paras ja kallein korjaus on hakea uusi. Lambdan elvytyksen tai vaihdon jälkeen kannattaa pitää hetki akunkenkää irti.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Työmatkalla kokeiltua:

                        Pakko nelonen sisään ja kiihdytys, hiukan niinkuin röpöttää, ei vedä kovin tasaisesti ja viisari heiluu. Kaasupohjaan, ei juuri mitään eroa, kulutusmittari häipyy näkyvistä niin ei tiedä heiluuko. Sitten kun kierrokset nousee ylemmäs niin alkaa kulkemaan ihan ok.

                        Kick down ohituksessa hiukan veto hyytyi hetkeksi ja sitten jatkui.

                        Hmmm...

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Missä lambdan liitin on, anturi putkessa ja johto menee jonnekkin? Näkisi mimmoinen liitin niin haen uuden ja kokeilen taas. Kulkee selvästi heikommin kuin broidin samanlainen vekotin.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Missä lambdan liitin on, anturi putkessa ja johto menee jonnekkin? Näkisi mimmoinen liitin niin haen uuden ja kokeilen taas. Kulkee selvästi heikommin kuin broidin samanlainen vekotin.
                            Jep, konehuoneessa se liitin ja pyöreä nelinapanen. Jos lauantaina hakisi uuden.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Lambdaa vaihtaessa akku irti. No, lambda tietenkin väärä, joten akku kiinni ja ajoa. Toimii paljon paremmin. Kulutusmittari heiluu joskus vähän, kulkee selvästi paremmin. Taidampa vaan katsastaa sen noin ja katsotaan miten käy...

                              Comment

                              Working...
                              X