löytyykö ilma vuotaja imupuolelta mistään...? itel oli ns. kurkkuputki hivenen murtunu ja se teki samanlaiset arvot ja sama oli konekin
M50b25 Käy liian rikkaalla
Collapse
X
-
Originally posted by armageddon View Postlöytyykö ilma vuotaja imupuolelta mistään...? itel oli ns. kurkkuputki hivenen murtunu ja se teki samanlaiset arvot ja sama oli konekin
Jospa hakis Biltemasta tai Motonetistä pari kuutta kissaa ja hitsaisi kiinni. Katsotaan miten käy...
Comment
-
-
Nyt kävi näin
Menin sitten konttorille vikalistaa hakemaan ennen kattien vaihtoa. Tankissa Nesteen 98 n.10l, siinähän on alkoholia seassa. Sitten perään 4l jäänestoa. Päästöt aivan loistavat. Meni leimasta läpi ja kehuttiin hyväksi peliksi
Broidi vei myös tänään omansa samanlaisen vekottimen konttorille. Tankissa n.40l bensaa, siihen 4l jäänestoa ja HC liiankorkea -> hylsy. 5l lisää jäänestoa ja putkesta tuli vain kuumaa ilmaa ja leima lappuun
Viskaali oli broidia valistanut, että tyyppi vika bemareissa korkea HC (what a news!). Johtuu, kun baanalla vedetään täyttä, jolloin katit palaa tyhjäksi. Uudet katit kuulemma auttaa melkein aina. Hyvä tietää jatkossa, jos joskus vaihtaa vaikka huvikseen.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMenin sitten konttorille vikalistaa hakemaan ennen kattien vaihtoa. Tankissa Nesteen 98 n.10l, siinähän on alkoholia seassa. Sitten perään 4l jäänestoa. Päästöt aivan loistavat. Meni leimasta läpi ja kehuttiin hyväksi peliksi
Broidi vei myös tänään omansa samanlaisen vekottimen konttorille. Tankissa n.40l bensaa, siihen 4l jäänestoa ja HC liiankorkea -> hylsy. 5l lisää jäänestoa ja putkesta tuli vain kuumaa ilmaa ja leima lappuun
Viskaali oli broidia valistanut, että tyyppi vika bemareissa korkea HC (what a news!). Johtuu, kun baanalla vedetään täyttä, jolloin katit palaa tyhjäksi. Uudet katit kuulemma auttaa melkein aina. Hyvä tietää jatkossa, jos joskus vaihtaa vaikka huvikseen.
Olitko ajanut paljon ennen päästöjen mittausta?
Itellä oli viimeksi nesteen 98 bensaa tankissa kun meni päästöt läpi, nyt teboilin ysivitosta ja ei menny.. Ei nyt jaksaisi millään uskoa että olisi tommosesta kiinni..
Ajamalla ei katti rikki mene, mutta nokeentumaan sen kyllä saa jos kone ei käy niinkuin pitää, tällöin voi katin vaihto laittaa päästöt kuriin vähäksi aikaa kunnes uusikin katti nokeentuu.
Nokeentunut katti taasen puhdistuu parin sadan tai tuhannen kilsan aikana jos kone on saatu kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostOlitko ajanut paljon ennen päästöjen mittausta?
Itellä oli viimeksi nesteen 98 bensaa tankissa kun meni päästöt läpi, nyt teboilin ysivitosta ja ei menny.. Ei nyt jaksaisi millään uskoa että olisi tommosesta kiinni..
Ajamalla ei katti rikki mene, mutta nokeentumaan sen kyllä saa jos kone ei käy niinkuin pitää, tällöin voi katin vaihto laittaa päästöt kuriin vähäksi aikaa kunnes uusikin katti nokeentuu.
Nokeentunut katti taasen puhdistuu parin sadan tai tuhannen kilsan aikana jos kone on saatu kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostNo eiköhän tos bmw masterin tapauksessa se vaikuttava tekijä ollut tuo jäänesto?
Comment
-
-
sama ongelma täällä eli hc liian korkea tyhjäkäynnillä...tekeekös tuo jäänesto mitään jos esim. käydään NESTEEN 98 lyömässä tankkiin se 15 litraa ja jäänestoa 4 litraa perään niin rikkooko mitään tai onko muuten haitallista koneelle?e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
Samaa ongelmaa lie melkein kaikissa e34.ssa eli ei muutakuin reilu lenkki 3000-3500 rpm kiekoil semmonen 10-15 km riittää ja sen jälkeen auto menee läpi katastuksesta unelma arvoilla, ilman tätä HC jää liian isoksi.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostOlitko ajanut paljon ennen päästöjen mittausta?
Ajamalla ei katti rikki mene, mutta nokeentumaan sen kyllä saa jos kone ei käy niinkuin pitää, tällöin voi katin vaihto laittaa päästöt kuriin vähäksi aikaa kunnes uusikin katti nokeentuu.
Katista lähtee sisuskalut mäkeen, mulla on yksi tuon auton vanha katti ja se on ihan tyhjä. Ei ne nokeennu, ne sulaa ja palaa tyhjiksi.
Originally posted by Scitso View PostSamaa ongelmaa lie melkein kaikissa e34.ssa eli ei muutakuin reilu lenkki 3000-3500 rpm kiekoil semmonen 10-15 km riittää ja sen jälkeen auto menee läpi katastuksesta unelma arvoilla, ilman tätä HC jää liian isoksi.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAjettu n.100km niin, että putki melkein punainen
Katista lähtee sisuskalut mäkeen, mulla on yksi tuon auton vanha katti ja se on ihan tyhjä. Ei ne nokeennu, ne sulaa ja palaa tyhjiksi.
Ei auta jos katit on tyhjät, vaikka ajaisi kuuhun ja takaisin.ei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
-
no niin nyt on tutkailtu sitten ja ilmavuotoja ei mistään löytynyt ja massamittarinkin kun otti pois käytöstä niin rupesi huomatavasti huonommin käymään eli enää jäisi sitten oikeastaan 2 vaihtoehtoa:
-lambda
-tyhjäkäyntimoottori??
onko kuinkakin vaikeessa paikassa tuo lambda anturi ja pystyykö esim.pihassa tunkin avulla vaihtamaan?
tuossa olisi nyt torstaina mitatut arvot
kierroksilla:
co : 0.01
co2 : 15.2
o2 : 0.05
hc : 16
tyhjäkäynti
co : 0.02
co2 : 15.0
o2 : 0.27
hc : 100 (pomppi jopa 400 eli heilui koko ajan)
eli onko se sitten se lanta anturi?e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
Comment