memebuy23buy

M50b25 Käy liian rikkaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    #46
    löytyykö ilma vuotaja imupuolelta mistään...? itel oli ns. kurkkuputki hivenen murtunu ja se teki samanlaiset arvot ja sama oli konekin
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #47
      Originally posted by armageddon View Post
      löytyykö ilma vuotaja imupuolelta mistään...? itel oli ns. kurkkuputki hivenen murtunu ja se teki samanlaiset arvot ja sama oli konekin
      Eipä löydy.

      Jospa hakis Biltemasta tai Motonetistä pari kuutta kissaa ja hitsaisi kiinni. Katsotaan miten käy...

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #48
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Eipä löydy.

        Jospa hakis Biltemasta tai Motonetistä pari kuutta kissaa ja hitsaisi kiinni. Katsotaan miten käy...
        toimiiko?
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #49
          Nyt kävi näin

          Menin sitten konttorille vikalistaa hakemaan ennen kattien vaihtoa. Tankissa Nesteen 98 n.10l, siinähän on alkoholia seassa. Sitten perään 4l jäänestoa. Päästöt aivan loistavat. Meni leimasta läpi ja kehuttiin hyväksi peliksi

          Broidi vei myös tänään omansa samanlaisen vekottimen konttorille. Tankissa n.40l bensaa, siihen 4l jäänestoa ja HC liiankorkea -> hylsy. 5l lisää jäänestoa ja putkesta tuli vain kuumaa ilmaa ja leima lappuun

          Viskaali oli broidia valistanut, että tyyppi vika bemareissa korkea HC (what a news!). Johtuu, kun baanalla vedetään täyttä, jolloin katit palaa tyhjäksi. Uudet katit kuulemma auttaa melkein aina. Hyvä tietää jatkossa, jos joskus vaihtaa vaikka huvikseen.

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #50
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Menin sitten konttorille vikalistaa hakemaan ennen kattien vaihtoa. Tankissa Nesteen 98 n.10l, siinähän on alkoholia seassa. Sitten perään 4l jäänestoa. Päästöt aivan loistavat. Meni leimasta läpi ja kehuttiin hyväksi peliksi

            Broidi vei myös tänään omansa samanlaisen vekottimen konttorille. Tankissa n.40l bensaa, siihen 4l jäänestoa ja HC liiankorkea -> hylsy. 5l lisää jäänestoa ja putkesta tuli vain kuumaa ilmaa ja leima lappuun

            Viskaali oli broidia valistanut, että tyyppi vika bemareissa korkea HC (what a news!). Johtuu, kun baanalla vedetään täyttä, jolloin katit palaa tyhjäksi. Uudet katit kuulemma auttaa melkein aina. Hyvä tietää jatkossa, jos joskus vaihtaa vaikka huvikseen.

            Olitko ajanut paljon ennen päästöjen mittausta?
            Itellä oli viimeksi nesteen 98 bensaa tankissa kun meni päästöt läpi, nyt teboilin ysivitosta ja ei menny.. Ei nyt jaksaisi millään uskoa että olisi tommosesta kiinni..


            Ajamalla ei katti rikki mene, mutta nokeentumaan sen kyllä saa jos kone ei käy niinkuin pitää, tällöin voi katin vaihto laittaa päästöt kuriin vähäksi aikaa kunnes uusikin katti nokeentuu.
            Nokeentunut katti taasen puhdistuu parin sadan tai tuhannen kilsan aikana jos kone on saatu kuntoon.

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #51
              Originally posted by K.S. View Post
              Olitko ajanut paljon ennen päästöjen mittausta?
              Itellä oli viimeksi nesteen 98 bensaa tankissa kun meni päästöt läpi, nyt teboilin ysivitosta ja ei menny.. Ei nyt jaksaisi millään uskoa että olisi tommosesta kiinni..


              Ajamalla ei katti rikki mene, mutta nokeentumaan sen kyllä saa jos kone ei käy niinkuin pitää, tällöin voi katin vaihto laittaa päästöt kuriin vähäksi aikaa kunnes uusikin katti nokeentuu.
              Nokeentunut katti taasen puhdistuu parin sadan tai tuhannen kilsan aikana jos kone on saatu kuntoon.
              No eiköhän tos bmw masterin tapauksessa se vaikuttava tekijä ollut tuo jäänesto?
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #52
                Originally posted by Bemu500 View Post
                No eiköhän tos bmw masterin tapauksessa se vaikuttava tekijä ollut tuo jäänesto?
                Täytyy varmaan itekkin turvautua tuohon jäänestoon jos ei imuvuotoja tai muita ylläreitä löydy.. ihmetyttää kun viimeksi meni läpi ja nyt ei, kun koneen toiminnassa en ole havainnut pienintäkään muutosta.:think

                Comment

                • djtimse
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 711
                  • jämsä

                  #53
                  sama ongelma täällä eli hc liian korkea tyhjäkäynnillä...tekeekös tuo jäänesto mitään jos esim. käydään NESTEEN 98 lyömässä tankkiin se 15 litraa ja jäänestoa 4 litraa perään niin rikkooko mitään tai onko muuten haitallista koneelle?
                  e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                  Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                  -JKL-Connection-
                  ------------------------------------------------

                  BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2818
                    • Kuusankoski

                    #54
                    Samaa ongelmaa lie melkein kaikissa e34.ssa eli ei muutakuin reilu lenkki 3000-3500 rpm kiekoil semmonen 10-15 km riittää ja sen jälkeen auto menee läpi katastuksesta unelma arvoilla, ilman tätä HC jää liian isoksi.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #55
                      Originally posted by K.S. View Post
                      Olitko ajanut paljon ennen päästöjen mittausta?

                      Ajamalla ei katti rikki mene, mutta nokeentumaan sen kyllä saa jos kone ei käy niinkuin pitää, tällöin voi katin vaihto laittaa päästöt kuriin vähäksi aikaa kunnes uusikin katti nokeentuu.
                      Ajettu n.100km niin, että putki melkein punainen

                      Katista lähtee sisuskalut mäkeen, mulla on yksi tuon auton vanha katti ja se on ihan tyhjä. Ei ne nokeennu, ne sulaa ja palaa tyhjiksi.


                      Originally posted by Scitso View Post
                      Samaa ongelmaa lie melkein kaikissa e34.ssa eli ei muutakuin reilu lenkki 3000-3500 rpm kiekoil semmonen 10-15 km riittää ja sen jälkeen auto menee läpi katastuksesta unelma arvoilla, ilman tätä HC jää liian isoksi.
                      Ei auta jos katit on tyhjät, vaikka ajaisi kuuhun ja takaisin.

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #56
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Ajettu n.100km niin, että putki melkein punainen

                        Katista lähtee sisuskalut mäkeen, mulla on yksi tuon auton vanha katti ja se on ihan tyhjä. Ei ne nokeennu, ne sulaa ja palaa tyhjiksi.




                        Ei auta jos katit on tyhjät, vaikka ajaisi kuuhun ja takaisin.
                        toi o2 herättää silti epäilyksen jostai imuvudosta...
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • djtimse
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 711
                          • jämsä

                          #57
                          no niin nyt on tutkailtu sitten ja ilmavuotoja ei mistään löytynyt ja massamittarinkin kun otti pois käytöstä niin rupesi huomatavasti huonommin käymään eli enää jäisi sitten oikeastaan 2 vaihtoehtoa:

                          -lambda
                          -tyhjäkäyntimoottori??

                          onko kuinkakin vaikeessa paikassa tuo lambda anturi ja pystyykö esim.pihassa tunkin avulla vaihtamaan?


                          tuossa olisi nyt torstaina mitatut arvot

                          kierroksilla:

                          co : 0.01
                          co2 : 15.2
                          o2 : 0.05
                          hc : 16

                          tyhjäkäynti

                          co : 0.02
                          co2 : 15.0
                          o2 : 0.27
                          hc : 100 (pomppi jopa 400 eli heilui koko ajan)

                          eli onko se sitten se lanta anturi?
                          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                          -JKL-Connection-
                          ------------------------------------------------

                          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                          Comment

                          Working...
                          X