Ei mee läpi. Käy kiinteällä ohjelmalla ilman lambdakorjausta, kun DME ei yritä korjata seosta epätoivoisesti ei myöskään kulutusmittari heilu ruiskutusmäärän ollessa muuttumaton. Samasta syystä tuntuu toimivan paremmin, seokset on tarpeeksi hyvät taatusti ajettavuutta silmällä pitäen, mutta katti toimii niin kapealla seosalueella ettei ilman lambdaa siihen oikein pääse.
M50b25 Käy liian rikkaalla
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostEi mee läpi. Käy kiinteällä ohjelmalla ilman lambdakorjausta, kun DME ei yritä korjata seosta epätoivoisesti ei myöskään kulutusmittari heilu ruiskutusmäärän ollessa muuttumaton. Samasta syystä tuntuu toimivan paremmin, seokset on tarpeeksi hyvät taatusti ajettavuutta silmällä pitäen, mutta katti toimii niin kapealla seosalueella ettei ilman lambdaa siihen oikein pääse.
Samantien muutakin, kun pakoputken suunnalla ollaan. Miksi siellä on 2kpl katteja? Voinko nakata molemmat mäkeen ja laittaa tilalle 1kpl 3" katteja? Kun se tupla putki menee yhdeksi juuri ennen katteja, sitten leviää taas kahdeksi ja menee kahtena loppuun asti. On vaan kuristettu ennen katteja n.2" pilliin.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSamantien muutakin, kun pakoputken suunnalla ollaan. Miksi siellä on 2kpl katteja? Voinko nakata molemmat mäkeen ja laittaa tilalle 1kpl 3" katteja?BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostImuvuotoja ei löydy, vikakoodit ei näytä mitään. En tiedä oliko akku irti, huollossa vaihtoivat. Pitää ottaa akku irti iklall hetkeksi ja kokeilla taas.
Kuitenkin ilmamassamittari sullakin hajalla. Mulla kävi heti liian rikkaalla kun se oli pasana. Sen vika vetää kans motronicin hätäkäytölle... vian huomaa tietokoneen ruudulla anturin raakadatasta muttei se edes anna välttämättä vikakoodia aina.
Comment
-
-
Originally posted by Harzzza View PostKuitenkin ilmamassamittari sullakin hajalla. Mulla kävi heti liian rikkaalla kun se oli pasana. Sen vika vetää kans motronicin hätäkäytölle... vian huomaa tietokoneen ruudulla anturin raakadatasta muttei se edes anna välttämättä vikakoodia aina.
Comment
-
-
Jos katti/katit rikki niin mitäs päästöille tapahtuu? Edellinen omistaja oli vaihdattanut toisen katin kun oli kuulemma rikki, sen jälkeen oli taas päästöt ok. Katti oli vaihdettu huollossa, sain vanhan katin auton mukana ja sehän on täysin tyhjä! Minne sisukset on menneet, miksi ja mitä nyt? Jos puu kaatuu metsässä eikä kukaan kuule, millainen ääni siitä lähtee?
Ja missä helvetissä on Jimmy Hoffa?!
Comment
-
-
Voipihan esim katin sisuskaluissakin olla reikä joka vetää päästöt yli rajojen. Jos se taas ois "romahtanu" tukkoon, ei ois vetoo kummosesti missään tilanteessa kun pakokaasut ei pääsis pihalle.
Jos röpöttelee ja välillä jopa toimii hyvinkin, niin että jokunen kaakki kiskookin, niin tuskin katti sit on syypää. jos katista puuttuu sisuskaluja, se ei vedä vikatilaan moottorinohjausta eikä röpöttele vastaan. Sillon veto vaan periaatteessa pitäs parantua
Ja kyllä ne katin sisuskalut melko usein joku moottorinohjauksen vika rikkoo, palamaton bensa esimerkiks. Ja roinat kyllä lentää putkesta ulos asti, osa roippeista jää loukkuun vaimentimiin tietysti.
Et siinä mielessä ois hyvä saada nopeesti seokset kuntoon ettei tosiaan sekin uudempi katti hajoo.
Comment
-
-
Pidin akunkenkää irti silloin lambdan vaihdon jälkeen, huolossa eivät tätä ei tehty. Toimii mielestäni ihan ookoo, uutta päästömittausta ei ole tehty vielä.
Toista ilmamassamittaria kokeilin, sillä ei toiminut juurikaan, vanha takaisin ja taas se kulkee ja käy ihan ok. Paikallaan kaasutellessa (joo tiedän ei saisi) selvästi röpeltää n.2000-3000rpm kohdalla.
Mistä saa uuden IMM ja mitä suunnilleen maksaa?
Comment
-
-
Arvot edellee samanlaiset? Siis sen suhteen että tyhjäkäynnillä ei mene läpi mutta muuten menis.
Aika kinkkinen, onko autossa jonkinnäköinen tuning-lastu paikallaan?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment