käyhän se alkuun huonosti kun puhdistusainetta on vielä siellä venttiilissä mutta kun se haihtuu pois niin käynti paranee mutta itellä se ei ollut kuin hetkellinen lohtu. Viikon sillä ajeli ja sitten alko sama ralli uudestaan...
m40 tyhjäynti
Collapse
X
-
Tietääkös kukaan tuon venttiilin tarkempaa rakennetta? Mikä siellä jumittaa, likako se on? Voisiko tuon avata ja rasvata laakereita? Ja ylipäätään miten tuo toimii?sigpic
Flickr
MatiasJurvanenPhotography Facebook page
Kesä >E30 Cab 320i -89
Talvi >Jeep Cherokee -03
ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89
Comment
-
-
En nyt oo varma muistanko oikein mutta se taitaa olla vaan lisäilmaluisti, eli avaa vaan kanavaa luistin liikkuessa että ilma pääsee läpi ja ohittaa kaasuläpän sitä kautta. Pitää tsiigaa rakennetta kun meen talliin, yks irtonaisena nimittäin jemmassa...
nii ja mä voisin siitä luopua jos joku tarvii käytetyn vaihdokin, kuhan kokeilen pelaaks se oikein.Last edited by MPM; 29-05-2008, 15:41.Kesänissanisti / talvibemaristi
Comment
-
-
Eli se luisti jumittelee juuri siinä tyhjäkäyntialueella, koska on paskainen? Eli jos tuon saisi jotenkin siististi auki, niin sen voisi ehkä puhdistaa ja se olis kuin uusi
Taidankin ottaa vielä irti ja tutkia lähtisikö se jostain kulmalta nätisti auki. Vai?
Edit:
Hei mites kun tuolla: http://www.unitedbimmer.com/kb-e36-icvcleaning.php oli tommonen vastaava puhistusjuttu niin lopussa sanoo että WD40 pitäs suihkuttaa. Pitäskös se öljytäkkin? Tietysti kuulostaa järkevälle mutta ei kait se lähde sieltä liikkeelle. Pitää varmaan laittaa ihan vähän vaan.Last edited by maXmauku; 29-05-2008, 16:27.sigpic
Flickr
MatiasJurvanenPhotography Facebook page
Kesä >E30 Cab 320i -89
Talvi >Jeep Cherokee -03
ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89
Comment
-
-
Mitä on omia kokemuksia M40:n tyhjäkäyntihäiriöistä, niin vika on yleensä löytynyt joko likaisesta tai muuten rikkoutuneesta lisäilmaluistista, kuluneesta ilmamäärämittarista tai imuvuodosta. Lisäilmaluistia ei pysty purkamaan, mutta sitä voi kyllä puhdistaa muutenkin. Luistia voi raottaa auki esim. topsylla tai jollain tikulla, ja antaa sille esim. WD40-kylvyn (liuottaa hyvin töhnät irti). Topsylla tai hammasharjalla voi hangata likaa pois. Jos luisti aukeaa puhdistuksen jälkeen herkemmin vika voi hyvin poistua. Myös kulunut ilmamäärämittari voi aiheuttaa häiriötä tyhjäkäyntialueelle. Searchilla kannataa etsiä lisätietoa mittarin avaamisesta ja siirtämisestä ehjälle uralle. Mittaria ei voi säätää korvakuulolla ja silmämääräisesti, vaan säätö on syytä tehdä päästömittauksessa ettei seokset mene liian laihalle tai rikkaalle. Imuvuotoa voi yrittää paikallistaa käymällä imusarjan putket tarkkaan läpi (erit. ilmamäärämittarin jälkeinen haitariputki) ja/tai suihkuttamalla imupuolen putkiin/liitoksiin/tiivisteisiin vaikkapa vesisumua tai starttipilottia. Jos edellistä pääsee rikkoutuneesta kohdasta läpi imupuolelle niin kierrokset laskevat, ja jälkimmäinen puolestaan nostaa kierroksia.
Comment
-
Comment