Nokka hiotaan sieltä toiselta puolelta niin perusympyrä pienenee ja nosto nousee samanverran. Siksi usein kaikki kyselee isompia epäkeskoja kun vakiot eivät riitä venttiilin säätöön.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vakionokasta virinokka hiomalla, mutta missä ja millä hinnal
Collapse
X
-
Originally posted by SuutariEipä vakionokasta saa pienellä overläpillä kun jonkun 272 asteisen ettei perusympyrä mee liian pieneks..seurauksena nostajien kiihtyvyyksien nopea nousu ...nostoa noilla arvoilla sais kuuleman mukaan jonkun n.11mm venalta.
Originally posted by Slow_M3nyt tulee tyhmä kysymys kun en ole mikään tekniikan prohvessoori; Eikös ns. kisanokat ole semmosia että venan aukiolo on pidempi kun tavallisella nokalla... mites niitä hiomalla tehdään?"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Mulla oli is:än nokat virtasen maurilla ja 10 päivää oli nokat matkassa/asiallinen jälki.Hintaa tuli vähän päälle 200e.
Otin yhteyttä ihan ite, en wepan kautta...Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
Originally posted by dunkelblauUsko pois, noillakin arvoilla turbossa huuhdellaan jo suht vauhdikkaasti.
ja eihän tässä mitään marjanpoimijoita olla. Otetaan kerralla sen verran nokkaa kun on suht järkevää eli joko tuo 272 114 12mm nostolla tai sitten 284 112 11.5 nostoilla...noitten väliltä odottelen kyllä dbilaksen kommenttia asiasta. tuo 272 114 12mm on kyllä aika lupaavilla arvoilla jo. Kovemmissa nokissa menee overlapit vituiks... 284 alkaa kyllä jo riittämään.
Vakiosta mitä ois virtanen pystynyt hiomaan on joku 267 ja nokkien välinen kulma about 111, nostoa hikiseen se 10-11mm venalla teoriassa hyvästä aihiosta ja hinta erona uuteen tuo 100+e
niin ei epäkeskojenkaan takia viiti hiotuttaa jos tuolta dbilakselta saa tarkotukseen valmiiin kunnon uuden nokan
PS: Itseä ei kiinnosta tällä hetkellä alavääntö kun sitä pitäs tulla muutenkin ihan riittävästi ...kierroksilla saadaan taas lisää heposia mukavasti jos väännöt riittää vielä ylhäällä edes johonkin.
tehohan on vääntö kertaa kampiakselin kulmanopeus ...Last edited by Suutari; 28-01-2005, 12:25.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by bmwm5e28Mulla oli is:än nokat virtasen maurilla ja 10 päivää oli nokat matkassa/asiallinen jälki.Hintaa tuli vähän päälle 200e.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Originally posted by Jubu
Gt-motor , nokan hiominen 125 euroa => jono n.3 arkipäivää
isompia epäkeskoja ei suoraan kummallakaan tarjota.
joku klubilainen sorvarihan noita voisi pykästä yhen 100kpl noin aluksi
nostoa oli 8.1mm ja ne hio sen 8.8mm asteita tuli noin 15 lisää.
offsettiä ei voi kuulemma hiomalla muuttaa joten se jäi samaksi.
vakio säätö palat riitti mulla ja maksoi noin 120€
koneen toiminta muutui ainakin ylöspäin ja siellä se lallatikin oikein kivasti mutta se vaikutti niin paljon tämän hyvään ala vääntöön (jolla aika paljon ajelen) niin vaihdoin vakio nokan takaisin.
Comment
-
-
Originally posted by larmatinite käytin hiotuttamassa nokan gt motorissa jossa ne teki siihen semmoisen katu piristyksen ahdinta varten.
nostoa oli 8.1mm ja ne hio sen 8.8mm asteita tuli noin 15 lisää.
offsettiä ei voi kuulemma hiomalla muuttaa joten se jäi samaksi.
vakio säätö palat riitti mulla ja maksoi noin 120€
koneen toiminta muutui ainakin ylöspäin ja siellä se lallatikin oikein kivasti mutta se vaikutti niin paljon tämän hyvään ala vääntöön (jolla aika paljon ajelen) niin vaihdoin vakio nokan takaisin.Last edited by Jubu; 05-05-2005, 11:09.
Comment
-
-
Kas eipä vieläkään tiedä miten kävi, eilen vasta asensin akselit paikoilleen ja uusia jakopään osia odotellaan.
Puristusta on myös hieman nostettu ja vielä pitäis tota kaasuläppärunkoa jotenkin muuttaa.
Menee vielä tovi ennen kuin pääsee ottamaan savuja, sisusta vielä kesken ja pari pikku nippeliä uupuu etu-akselistosta.Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
hinta muistaakseni oli joko 5 tai 10e kpl (=60-120e)..eli kannattanee miettiä...kun laskee nokan, epäkeskojen ja hionnan hinnan kannattaneeko tuo homma kovin paljoa ..
100e lisää niin saa ihan oikean nokankin.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
Comment