Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakionokasta virinokka hiomalla, mutta missä ja millä hinnal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #31
    Nokka hiotaan sieltä toiselta puolelta niin perusympyrä pienenee ja nosto nousee samanverran. Siksi usein kaikki kyselee isompia epäkeskoja kun vakiot eivät riitä venttiilin säätöön.

    Comment

    • dunkelblau
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1151
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by Suutari
      Eipä vakionokasta saa pienellä overläpillä kun jonkun 272 asteisen ettei perusympyrä mee liian pieneks..seurauksena nostajien kiihtyvyyksien nopea nousu ...nostoa noilla arvoilla sais kuuleman mukaan jonkun n.11mm venalta.
      Usko pois, noillakin arvoilla turbossa huuhdellaan jo suht vauhdikkaasti.
      Originally posted by Slow_M3
      nyt tulee tyhmä kysymys kun en ole mikään tekniikan prohvessoori; Eikös ns. kisanokat ole semmosia että venan aukiolo on pidempi kun tavallisella nokalla... mites niitä hiomalla tehdään?
      Ja kaverilla siellä takarivissä alkaa sytyttää! Olette juuri...täysin oikeilla jäljillä. Vaparissa pannaan asteita, turbossa nostolla. Ja paskasta ei edelleenkään saa hyvää...
      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

      Comment

      • bmwm5e28
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 474
        • suomusjärvi

        #33
        Mulla oli is:än nokat virtasen maurilla ja 10 päivää oli nokat matkassa/asiallinen jälki.Hintaa tuli vähän päälle 200e.

        Otin yhteyttä ihan ite, en wepan kautta...
        Gentlemen prefer Blondes

        Dodge Challenger R/T 1970


        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #34
          GT-motors tekee tosiaan toimivia nokkia, broidilla on siellä teetetty ,ja ei ole kulumia ainakaan vielä havaittavissa...

          Comment

          • Suutari
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 3059
            • Suomi

            #35
            Originally posted by dunkelblau
            Usko pois, noillakin arvoilla turbossa huuhdellaan jo suht vauhdikkaasti.
            Mutta kuka on sanonut että turbo ois tulossa ...mulle kävis vielä paremmin kun pakopuolen ajotus ois joku 8-10 astetta enemmän kun imu...ja vielä nokkaa aikaistettu about 4 astetta säädettävällä nokkapyörällä..joko alkaa kuulostaa tutulta ?

            ja eihän tässä mitään marjanpoimijoita olla. Otetaan kerralla sen verran nokkaa kun on suht järkevää eli joko tuo 272 114 12mm nostolla tai sitten 284 112 11.5 nostoilla...noitten väliltä odottelen kyllä dbilaksen kommenttia asiasta. tuo 272 114 12mm on kyllä aika lupaavilla arvoilla jo. Kovemmissa nokissa menee overlapit vituiks... 284 alkaa kyllä jo riittämään.

            Vakiosta mitä ois virtanen pystynyt hiomaan on joku 267 ja nokkien välinen kulma about 111, nostoa hikiseen se 10-11mm venalla teoriassa hyvästä aihiosta ja hinta erona uuteen tuo 100+e

            niin ei epäkeskojenkaan takia viiti hiotuttaa jos tuolta dbilakselta saa tarkotukseen valmiiin kunnon uuden nokan


            PS: Itseä ei kiinnosta tällä hetkellä alavääntö kun sitä pitäs tulla muutenkin ihan riittävästi ...kierroksilla saadaan taas lisää heposia mukavasti jos väännöt riittää vielä ylhäällä edes johonkin.

            tehohan on vääntö kertaa kampiakselin kulmanopeus ...
            Last edited by Suutari; 28-01-2005, 12:25.
            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
            -Official BTCF-Sauna Team-
            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Team BTCF Top Alcohol-
            -Team Pimp My Bride-
            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #36
              Originally posted by bmwm5e28
              Mulla oli is:än nokat virtasen maurilla ja 10 päivää oli nokat matkassa/asiallinen jälki.Hintaa tuli vähän päälle 200e.
              Millaiset nokat tuli? 200€ kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin 600€ schrickin virinokista. Mites kävi huipputehojen / alaväännön, tuo iS ei ole mikään mahdoton alavääntöhirmu muutenkaan..
              Ducati 998 -02 //

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #37
                tänään siis 4.5.2005

                kylmäkosken erikoismoottori , nokan hiominen 120 euroa => jono muutama kuukausi
                Gt-motor , nokan hiominen 125 euroa => jono n.3 arkipäivää

                isompia epäkeskoja ei suoraan kummallakaan tarjota.

                joku klubilainen sorvarihan noita voisi pykästä yhen 100kpl noin aluksi

                Comment

                • larmatin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1118
                  • Perttula

                  #38
                  Originally posted by Jubu

                  Gt-motor , nokan hiominen 125 euroa => jono n.3 arkipäivää

                  isompia epäkeskoja ei suoraan kummallakaan tarjota.

                  joku klubilainen sorvarihan noita voisi pykästä yhen 100kpl noin aluksi
                  ite käytin hiotuttamassa nokan gt motorissa jossa ne teki siihen semmoisen katu piristyksen ahdinta varten.

                  nostoa oli 8.1mm ja ne hio sen 8.8mm asteita tuli noin 15 lisää.
                  offsettiä ei voi kuulemma hiomalla muuttaa joten se jäi samaksi.

                  vakio säätö palat riitti mulla ja maksoi noin 120€

                  koneen toiminta muutui ainakin ylöspäin ja siellä se lallatikin oikein kivasti mutta se vaikutti niin paljon tämän hyvään ala vääntöön (jolla aika paljon ajelen) niin vaihdoin vakio nokan takaisin.

                  Comment

                  • Jubu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 937
                    • Kuusankoski

                    #39
                    Originally posted by larmatin
                    ite käytin hiotuttamassa nokan gt motorissa jossa ne teki siihen semmoisen katu piristyksen ahdinta varten.

                    nostoa oli 8.1mm ja ne hio sen 8.8mm asteita tuli noin 15 lisää.
                    offsettiä ei voi kuulemma hiomalla muuttaa joten se jäi samaksi.

                    vakio säätö palat riitti mulla ja maksoi noin 120€

                    koneen toiminta muutui ainakin ylöspäin ja siellä se lallatikin oikein kivasti mutta se vaikutti niin paljon tämän hyvään ala vääntöön (jolla aika paljon ajelen) niin vaihdoin vakio nokan takaisin.
                    Kiitos infosta. mikään kierroskoneen rakentaminen ei ole minullakaan tarkoitus. oliko tuon nokan kanssa mitään ajotuksesta puhetta? sillähän pääsisi muuttamaan hivenen koneen luonnetta
                    Last edited by Jubu; 05-05-2005, 11:09.

                    Comment

                    • ari79
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 230

                      #40
                      Jos tuolla gt-motorilla hiotuttaa nokan ni tuleeko uusia ajoitusohjeita mukana?
                      Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


                      Plus hirvee määrä muita resuja

                      Comment

                      • BMW 318cis
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 102
                        • Rovaniemi

                        #41
                        Originally posted by eeki
                        Millaiset nokat tuli? 200€ kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin 600€ schrickin virinokista. Mites kävi huipputehojen / alaväännön, tuo iS ei ole mikään mahdoton alavääntöhirmu muutenkaan..
                        eli mites kävi??
                        BMW 318 is coupe = mopo

                        Comment

                        • bmwm5e28
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 474
                          • suomusjärvi

                          #42
                          Kas eipä vieläkään tiedä miten kävi, eilen vasta asensin akselit paikoilleen ja uusia jakopään osia odotellaan.

                          Puristusta on myös hieman nostettu ja vielä pitäis tota kaasuläppärunkoa jotenkin muuttaa.

                          Menee vielä tovi ennen kuin pääsee ottamaan savuja, sisusta vielä kesken ja pari pikku nippeliä uupuu etu-akselistosta.
                          Gentlemen prefer Blondes

                          Dodge Challenger R/T 1970


                          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                          Comment

                          • Benzino
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1402
                            • EFHK

                            #43
                            Olikos jollain yhteyksiä, josta saisi noita ylikoko epäkeskorullia?!?!
                            Tarve olisi vain neljälle...

                            Comment

                            • mortimer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1079
                              • Satulinna kaukomaan

                              #44
                              vaihteeksi löytyy

                              Originally posted by Benzino
                              Olikos jollain yhteyksiä, josta saisi noita ylikoko epäkeskorullia?!?!
                              Tarve olisi vain neljälle...
                              M-sport 03-5435100

                              ainakin viikko sitten puljusta löytyi isompia säätökeskoja

                              i3S -20
                              E30M3 slotcar 1:32
                              XKE FHC 1971
                              Mgb Gt -66
                              T6 -19
                              E91 -08

                              Comment

                              • Suutari
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 3059
                                • Suomi

                                #45
                                hinta muistaakseni oli joko 5 tai 10e kpl (=60-120e)..eli kannattanee miettiä...kun laskee nokan, epäkeskojen ja hionnan hinnan kannattaneeko tuo homma kovin paljoa ..
                                100e lisää niin saa ihan oikean nokankin.
                                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                                -Official BTCF-Sauna Team-
                                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Team BTCF Top Alcohol-
                                -Team Pimp My Bride-
                                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎