Olen lähdössä reissuun ja autoon on pakko tehdä nyt syyskuun aikana huolto. Ainakin vaihdan öljyt + suodattimet, sisäilmansuodattimet, jarrunesteet, apukuskin penkkiin sen (v*tun) tunnistinmaton ja tuulilasinpyyhkimet. Samalla kun auto menee pajalle, niin mietin, että kannattaisiko vaihtaa myös manuaalilaatikon ja perän öljyt? Autolla on nyt ajettu n.117tkm. Autohan on Saksasta tuotu ja moni tuntuu vaihtavan kaikki nesteet sitten Suomessa. En tosin täysin ymmärrä, sillä eikös sinne laatikkoon ja perään laitetan ihan samat öljyt joka maassa? Onkos tuosta jotain bemarin virallisia ohjeita, että milloin niitä pitäisi vaihtaa? Nii ja paljonkohan niiden vaihtaminen maksaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Milloin kannattaa vaihtaa manuaalilaatikon ja perän öljyt?
Collapse
X
-
Nimenomaan näin minäkin sen nään,ettei siitä haittaakaan ole.Mulla on tolla 540i:llä nyt 135tkm tahkottu ja öljyt perästä ja manuaali askista on menossa vaihtoon.Eikös noissa e39:seissä ole perässä joku tarra/sinetti joka ilmoittaa,ettei perän öljyjä tarvis vaihtaa ollenkaan :thinkE36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Vanhemmissa autoissa 30tkm vaihtovälinä, manuaalista selvinnee oman autosi öljyjen vaihtoväli.
Mitäpä niitä turhaan vaihtelemaan mikäli huoltohistoria kertoo niiden vaihdetun lähiaikoina, huolto-ohjelman mukaan vaan.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by ruikki View Posttaispa oman e46:sen ohjekirjassa lukea että laatikossa ja perässä ikiöljyt eli ei tartte vaihtaa ikinä siis manuaalilaatikkoinen kysessä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostItse vaihtaisin vaikka kuinka olis life-time öljyt, ei se pahaa tee. 300 tkm. samoilla laatikkoöljyillä kuulostaa amatöörin korvaan vähän hurjalta.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View Post...Mut mikä on virallinen vaihtoväli? Tai kertokaapas edes se öljytyyppi mitä sinne laatikkoon ja perään pitäis laittaa?
Nojoo, joka toisessa Inspection II:ssa noita vaihdellaan, jos vaihdellaan...
Tuossa E34:n Öljyjen/nesteiden vaihtotopikissa taitaa olla myös E39:iin sopivaa infoa.
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View Postok, eli raadin tuomio on se, että vaihdetaan
Siis sillähän nyt on loppupeleissä harvinaisen vähän tekemistä asian kanssa, että tarvitseeko niitä oikeasti vaihtaa...6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Tutkailin taas tuota alkuperäistä ruotsinkielistä huoltokirjaa ja siinä ei ole mitään mainintaa kummankaan noista vaihtotarpeesta (ei siis edes mikään joka toinen Inspection II). M5 yms. malleihin on kyllä noita vaihtoja sitten speksattu.
Edellinen omistaja Suomessa on mun autoon nuo peräöljyt pari vuotta sitten vaihdattanut, en nyt muista mitä sinne oli laitettu, mutta taisi se kuitissa lukea. Laatikon öljyjä ei ole tietääkseni vaihdettu, eikä tuossa kyllä mitään jähmeyttä kylmänäkään ole ongelmaksi asti ollut.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment