memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eepo
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ei sillä pidä mennä ajamaan metriäkään. Öljynvaihdon yhteydessä konetta käytetään hetki vanhan öljyn+löpön sotkulla ja päästetään pois.

    Niin sitä Forteakin käytetään...
    jaa, minä ku en ole tollaisia litkuja koskaan muutenkaan käyttänyt.
    vanhat pois ja uudet tilalle tyylillä menty aina.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    ihan mielenkiinnosta, paljonko pitää ajaa että löpö vaikuttaa?
    Ei sillä pidä mennä ajamaan metriäkään. Öljynvaihdon yhteydessä konetta käytetään hetki vanhan öljyn+löpön sotkulla ja päästetään pois.

    Niin sitä Forteakin käytetään...

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Pari desiä dieseliä öljyn joukkoon ennen vaihtoa ajaa saman asian.
    ihan mielenkiinnosta, paljonko pitää ajaa että löpö vaikuttaa?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Sharif View Post
    Eli paskaa! (Suomennettuna)
    Ei kun vitun kallista löpöö

    Leave a comment:


  • Sharif
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Pari desiä dieseliä öljyn joukkoon ennen vaihtoa ajaa saman asian.
    Eli paskaa! (Suomennettuna)

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Pari desiä dieseliä öljyn joukkoon ennen vaihtoa ajaa saman asian.

    Leave a comment:


  • Sharif
    replied
    FORTE MOTOR FLUSH= Kaivataan mielipide?

    Mitä olette mieltä FORTE MOTOR FLUSH:ista BMW autoihin ? :think

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Ja itse aiheeseen, taannoin käytin vaikka minkä valmistajan putsausaineita likasiin koneisiin, mutta kokeiltuani ihan puhdasta dieseliä, en enää ole vaivautunut tuhlaamaan rahojani.
    Tämä on tosiaan hyväksi todettu ja edullinen kikka kun haluaa putsailla konetta

    Leave a comment:


  • eskonpoika
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Aika sissi saa olla jos jo valmiiksi öljyä kuluttavaan koneeseen tarjoaa edge sporttia (tietty niitä on montaa sorttia). Taannoin kokeilin ja pääsin vaihtamaan 150tkm ajettuun koneeseen kymmenkunta stefaa ja kk-laakerit, sillä jos millä saa siis mahdolliset kulumat ja heikkoudet esiin. Valvolinen 10W40 vaikka jos öljynkulutus rassaa, se pysyy sisällä ja ei nostimet rallattele.

    Ja itse aiheeseen, taannoin käytin vaikka minkä valmistajan putsausaineita likasiin koneisiin, mutta kokeiltuani ihan puhdasta dieseliä, en enää ole vaivautunut tuhlaamaan rahojani.
    En tiennyt öljynkulutuksesta/syömisestä tätä ennen, ostin auton kesäkuussa. Tietty heti vaihoin uudet öljyt ja aattelin laittaa hyvät sisään. Edellisen omistajan aikana siellä olleista öljyistä ei tarkemmin tietoa, jos se nyt jotenkin tohon kulutukseen vaikuttaa. Sanoi vaan kun kysyin mitä öljyä käyttänyt niin - "milloin mitäkin"...

    Aattelin jos kokeilis toista merkkiä tosiaan kuin tuo castrol, tuskin se 5w-40 magnatec niin eroaa edge sportista, että sillä kone hiljenis.. yksi tai ehkä jopa kaksi nostajaa siel rallaa ja möykkää, kylmänä hiljanen, lämpösenä kuullostaa sit jo ihan diisseliltä

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by eskonpoika View Post
    Ja 2000km jälkeen alko nakutus kuulua samalla volyymillä kuin aikaisemmin, perhana...

    Lisäksi söi öljyä parikin litraa tuon 2000km aikana.. suosittelisitteko kokeilemaan jotain toista merkkiä?? Meinaan ostin 8l edge sporttia ja tippakaan ei oo jäljellä ja pitäs lisätä.. vuotoja ei ole, että huohottimestako se haihtuu vai mihin se öljy oikeen kuluu??
    Aika sissi saa olla jos jo valmiiksi öljyä kuluttavaan koneeseen tarjoaa edge sporttia (tietty niitä on montaa sorttia). Taannoin kokeilin ja pääsin vaihtamaan 150tkm ajettuun koneeseen kymmenkunta stefaa ja kk-laakerit, sillä jos millä saa siis mahdolliset kulumat ja heikkoudet esiin. Valvolinen 10W40 vaikka jos öljynkulutus rassaa, se pysyy sisällä ja ei nostimet rallattele.

    Ja itse aiheeseen, taannoin käytin vaikka minkä valmistajan putsausaineita likasiin koneisiin, mutta kokeiltuani ihan puhdasta dieseliä, en enää ole vaivautunut tuhlaamaan rahojani.

    Leave a comment:


  • eskonpoika
    replied
    Originally posted by eskonpoika View Post
    Tein tänään lämpösenä nakuttavalle 328:lle Forte käsittelyn, ensin pesu ja edge sportit sisään ja lopuksi vielä top end treatment. Äänet hiljeni huomattavasti jo heti pesun aikana ja hiljeni vielä lisää kun ajelin vaihdon jälkeen pari kolkyt kilometriä.

    Hyvä aine!
    Ja 2000km jälkeen alko nakutus kuulua samalla volyymillä kuin aikaisemmin, perhana...

    Lisäksi söi öljyä parikin litraa tuon 2000km aikana.. suosittelisitteko kokeilemaan jotain toista merkkiä?? Meinaan ostin 8l edge sporttia ja tippakaan ei oo jäljellä ja pitäs lisätä.. vuotoja ei ole, että huohottimestako se haihtuu vai mihin se öljy oikeen kuluu??
    Last edited by eskonpoika; 21-08-2010, 10:20. Reason: tarkennusta

    Leave a comment:


  • KuuKi
    replied
    Eilen laitoin Forten motor flush-aineen vm.88 320i:n koneeseen, käytin vartin korotetulla tyhjäkäynnillä, vaihdoin öljyt ja suodattimen (BMW 10w40-öljy).
    Kyllä se hieman nätimmin käy nyt.. Tosin säädin myös venttiilit, nii naputus väheni huomattavasti.

    Ulos tuli suhteellisen siistiä öljyä, mustaa niinku pitääkin, mutta ei mitään ylläreitä. Vielä pitäis laittaa tankkiin Forte gas treatment-aine ja vaihtaa pa-suodatin.

    Ja itse topicin otsikkoon: kyllä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Yhteen E38:iin laitettiin Würthin tekelettä (joka haisi ihan dieselille). Ei se ihmeitä tehnyt, mutta voi herranjumala että tuli sen jälkeen mustaa tavaraa ulos.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by HarzaTheMan View Post
    Niin no kaipa näissäkin tapauksissa voi käyttää maalaisjärkeä. Jos kuvittelee että 300 tkm ajetun M40:n alkuperäiset nostajat hiljenee Fortella, niin kannattaa ehkä miettiä kahdesti ennen kuin tuhlaa rahansa litkuihin kun samalla rahalla saa jo osan uusista nostajista
    puhuinki moottoreista.. en m40 sarjan tuotoksista
    eikös se 300tkm poljettu m40 pitäisi olla jo paalattu

    Leave a comment:


  • HarzaTheMan
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    joo ei nuo aineet korjaa yhtään mitään mutta esim. siellä hydraulisessa nostimessa sopivaan kohtaan joutunut karsta kikkare aiheuttaa vuodon eikä nostin enää pidä painetta -> pääsee pohjaamaan josta sitten aiheutuu tuttu tikitys.. noilla aineilla koitetaan liuottaa se karstahippu joka vuodon aiheuttaa ja näin hiljentää kone..

    jos kone tikittää niin kyllä minä ainakin koittaisin fortea ennen kun alan tilaamaan kanteen uutta sälää..
    Niin no kaipa näissäkin tapauksissa voi käyttää maalaisjärkeä. Jos kuvittelee että 300 tkm ajetun M40:n alkuperäiset nostajat hiljenee Fortella, niin kannattaa ehkä miettiä kahdesti ennen kuin tuhlaa rahansa litkuihin kun samalla rahalla saa jo osan uusista nostajista

    Leave a comment:

Working...
X