memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Daylight
    replied
    Entisessä autossa käytin fuel incection cleaneria Fortelta, ja tuloksiakin tuli.
    Matka-ajon kierrokset tipahti noin 300 kierroksella, ja kone alkoi käymään joutokäyntiä nätimmin.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Omaan m54b22:een kaadoin kylmän viileästi kesälaatu diisseliä puoli litraa sisään öljynvaihdossa ja annoin käydä 20 min 1500 rpm. Öljynkulutus pieneni . Oisko sielä ollu ö-renkaat jumissa tai jotain. Toimenpiteen hinta 0€.
    Varmaan olis voinut ronskimminkin kaataa kun on yli 6 litraa öljytilavuus :think

    Jos omaanne kokeilette ja kattila poikii niin älkää tulko minua sit syyttämään. Omalla vastuulla.

    -OJ
    Vastaavasta proseduurista itselläkin hyviä kokemuksia lukuisista eri moteista.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Omaan m54b22:een kaadoin kylmän viileästi kesälaatu diisseliä puoli litraa sisään öljynvaihdossa ja annoin käydä 20 min 1500 rpm. Öljynkulutus pieneni . Oisko sielä ollu ö-renkaat jumissa tai jotain. Toimenpiteen hinta 0€.
    Varmaan olis voinut ronskimminkin kaataa kun on yli 6 litraa öljytilavuus :think

    Jos omaanne kokeilette ja kattila poikii niin älkää tulko minua sit syyttämään. Omalla vastuulla.

    -OJ

    Leave a comment:


  • Nos69
    replied
    Enään vaan tavallinen pulliainen ei saa fortea koska myydään vain koulutetuille asentajille (tecalemit).

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by algernon View Post
    Tämä kaveri olisi aikanaan voinut hyötyä edes säännöllisestä öljynvaihdosta...

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


    40 000 mailia samoilla öljyillä (originaaleilla?) tai sitten 60 000+ kukaan ei oikein tiedä

    Ottakaa opiksi
    Kyllä tossa lienee tapahtunut vähän muutakin kuin pitkä ö-vaihtoväli ..

    Leave a comment:


  • janne320d
    replied
    tuli vaihdettua autoon öljyt+suodatin ja kokeilin samalla tuota fortea.ekaksi motor flush vanhojen öljyjen sekaan ja tyhjäkäyntiä 45min,senjälkeen uudet öljyt sisään ja top end threatment uusien öljyjen sekaan.
    kallistahan tuo oli,koko lysti töineen 150e
    Last edited by janne320d; 07-01-2010, 16:07.

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Tämä kaveri olisi aikanaan voinut hyötyä edes säännöllisestä öljynvaihdosta...

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


    40 000 mailia samoilla öljyillä (originaaleilla?) tai sitten 60 000+ kukaan ei oikein tiedä

    Ottakaa opiksi

    Leave a comment:


  • Radon
    replied
    Originally posted by Luntti View Post
    Viimeksi kun pesin konetta itse aine maksoi 43centtiä. Olin niin hyvällä tuulella, että annoin ABC myyjälle 45 centtiä dieselistä.
    Polttoöljyllä olisi päässyt halvemmalla, mutta olin rahoissani.

    Forte maksaa 29e neljä desiä. Ja uskon ettei ole sen kummempaa kuin diesel tai polttoöljy.
    Samalla linjalla olen Bmw Masterin kanssa.
    Ei se ihan pelkästään uskon asia ole nimittäin kyllä fortessa on muutakin "parempaa/tehokaampaa" muistaakseni koostuu pääasiassa petroolista ja liuotinbensiinistä sekä lisäaineena on öljynpaineenkestoa parantavaa ainetta jolla kompensoidaan öljyn huonompaa voitelykykyä joka ihan fiksua tuon liuotinbensiinin vuoksi.

    Toki voi olla ihan järkevääkin käyttää ensimäisellä kerralla esim. polttoainetta ettei kaikki lika lähde kerralla kiertoon ja sitten seuraavassa öljynvaihdossa tehokaampi esim. forte sisään joka sitten putsaa koneen vielä paremmin.

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kyllä, kymmenen vuoden kokemus diesel öljyillä bensakoneessa, muita en käytä

    Kone pysyy puhtaana, vanos ei rallattele, nostimet ei äännä kylmänä yhtään ja onhan se halvempaakin kun ostaa 20l tai 200l astioissa. Laatuluokitukset on hyvät diesel öljyissä, joten sopii niiden puolesta. Jos ne kestää 500hv ahdetussa dieselissä pölyisissä oloissa kaasu täysillä päivästä toiseen, kestää ne henkilö autossakin

    Bmw:n käyttöohjekirjassa suositellaan 15w-40 öljyä vielä -20 pakkasiin, eli huoletta voi ympäri talven ajaa. Vaikka onhan se aika toffeeta yli kympin pakkasissa
    Viimeksi kun pesin konetta itse aine maksoi 43centtiä. Olin niin hyvällä tuulella, että annoin ABC myyjälle 45 centtiä dieselistä.
    Polttoöljyllä olisi päässyt halvemmalla, mutta olin rahoissani.

    Forte maksaa 29e neljä desiä. Ja uskon ettei ole sen kummempaa kuin diesel tai polttoöljy.
    Samalla linjalla olen Bmw Masterin kanssa.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Niin tarkoitatko kantta vai venttiilikoppaa? Ei siellä venttiilikopassa mikään öljy kierrä, roiskeet vain tahraa sen sisäpinnan. Eli ei se forte sieltä sitä voi liuottaa kun ei se sinne oikein lennä...

    jep, taitaa patriootti itse olla noissa nasan hommissa

    Leave a comment:


  • otsiR
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Tottahan toki, niissä ei voi olla vikoja.

    Aika paska vikakuvaus ylipäätään.

    No eipä ole oma A4 jättäny tienposkeen ja oman postauksen tarkoitus ei ollut kysyä apua tuohon vikaan niin mitäpä sitä sen tarkemmin kuvailemaan,arvuttelin vain olisiko fortella osuutta asiaan.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Ilmeisesti Forten koostumus ei riitä tuon kylmälimapikipaskan poistoon, koska sama öljyhän kannessakin kiertää? Toisaalta voi olla ihan hyvä, ettei se kaikki paska lähde liikkeelle kerralla, jos lainkaan. Tuossa yksittäisessä M50-kannessa kaikki paska lähti kansiremontin yhteydessä tapahtuneessa liuotinpesussa pois.
    Niin tarkoitatko kantta vai venttiilikoppaa? Ei siellä venttiilikopassa mikään öljy kierrä, roiskeet vain tahraa sen sisäpinnan. Eli ei se forte sieltä sitä voi liuottaa kun ei se sinne oikein lennä...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Hieman asian vierestä.
    Onko kukaan käyttänyt Diesel öljyjä bensakoneissa? Käsittääkseni ainoa erohan "diesel öljyssä" ja bensa öljyssä on pesevyys, eli diesel öljy olisi paremmin pesevää.
    Onko kenelläkään tästä tarkempaa faktaa tai kokemuksia? Onko muita eroja? Kenties haittapuolia?
    Kyllä, kymmenen vuoden kokemus diesel öljyillä bensakoneessa, muita en käytä

    Kone pysyy puhtaana, vanos ei rallattele, nostimet ei äännä kylmänä yhtään ja onhan se halvempaakin kun ostaa 20l tai 200l astioissa. Laatuluokitukset on hyvät diesel öljyissä, joten sopii niiden puolesta. Jos ne kestää 500hv ahdetussa dieselissä pölyisissä oloissa kaasu täysillä päivästä toiseen, kestää ne henkilö autossakin

    Bmw:n käyttöohjekirjassa suositellaan 15w-40 öljyä vielä -20 pakkasiin, eli huoletta voi ympäri talven ajaa. Vaikka onhan se aika toffeeta yli kympin pakkasissa

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Näillä analyytikonlahjoilla kannattaa lopettaa forumille kirjoittelu heti ja hakea esim. Nasalle töihin arvioimaan satelliittien aurinkopaneelien kuntoa 2Mpix digidigikuvista.

    Laittakaahan kuvia jos on venakopan alapuolisesta tilasta kuvia ennen ja jälkeen forte-käsittelyn. Yhden M50-kannen nähneenä sitä paskaa voi oikeasti olla runsaasti, liekö normaalia, en tiedä.
    Nii oisko siinä tikussa pitäny olla kiinni se kaikki paska, mikä lähti irti että herra Nasan aurinkopaneelitarkastaja ois uskonu, että likaa lähti irti?

    Leave a comment:


  • joni_wt
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Näillä analyytikonlahjoilla kannattaa lopettaa forumille kirjoittelu heti ja hakea esim. Nasalle töihin arvioimaan satelliittien aurinkopaneelien kuntoa 2Mpix digidigikuvista.
    Tuota sun kommenttia en kyllä oikein ymmärrä. Ilmeisesti sait jostain hiekkaa vaginaasi?

    Mutta jos öljy on tikussa ensin "hyvän"näköistä (lue: öljyn väristä) ja flushin ja sen ~vartin tms. tyhjäkäynnin jälkeen pikimustaa, niin eikös se aine silloin ole irrottanut koneen seinämistä ym. aikamoisen määrän paskaa? Näin minä sen ymmärtäisin, vaikken vielä olekaan Nasalla töissä.

    Leave a comment:

Working...
X