memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Patriot
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Niin ja veikkaan, että se on ihan normaalia. Kahdessa tosi hyvin tikkaavassa m50:sessä venakopan alapuoli oli ihan mustana karstasta eikä lähtenyt edes millään liukkareilla pois. Hiekkapuhallus auttoi.
    Ilmeisesti Forten koostumus ei riitä tuon kylmälimapikipaskan poistoon, koska sama öljyhän kannessakin kiertää? Toisaalta voi olla ihan hyvä, ettei se kaikki paska lähde liikkeelle kerralla, jos lainkaan. Tuossa yksittäisessä M50-kannessa kaikki paska lähti kansiremontin yhteydessä tapahtuneessa liuotinpesussa pois.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Hieman asian vierestä.
    Onko kukaan käyttänyt Diesel öljyjä bensakoneissa? Käsittääkseni ainoa erohan "diesel öljyssä" ja bensa öljyssä on pesevyys, eli diesel öljy olisi paremmin pesevää.
    Onko kenelläkään tästä tarkempaa faktaa tai kokemuksia? Onko muita eroja? Kenties haittapuolia?

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ei forte sitä venakopan ala pintaa putsaa jos sitä tarkoitat. Se ei puhdistu muuten kuin mekaanisesti.
    Niin ja veikkaan, että se on ihan normaalia. Kahdessa tosi hyvin tikkaavassa m50:sessä venakopan alapuoli oli ihan mustana karstasta eikä lähtenyt edes millään liukkareilla pois. Hiekkapuhallus auttoi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Patriot View Post

    Laittakaahan kuvia jos on venakopan alapuolisesta tilasta kuvia ennen ja jälkeen forte-käsittelyn. Yhden M50-kannen nähneenä sitä paskaa voi oikeasti olla runsaasti, liekö normaalia, en tiedä.
    Ei forte sitä venakopan ala pintaa putsaa jos sitä tarkoitat. Se ei puhdistu muuten kuin mekaanisesti.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Originally posted by joni_wt View Post
    Ja sanottakoon vielä, että autoa ostaessa kun kurkkasin öljytikkuun, oli se öljy ihan hyvän näköistä! Eli se ei ollut mustaa ennen tuota Flushia.
    Näillä analyytikonlahjoilla kannattaa lopettaa forumille kirjoittelu heti ja hakea esim. Nasalle töihin arvioimaan satelliittien aurinkopaneelien kuntoa 2Mpix digidigikuvista.

    Laittakaahan kuvia jos on venakopan alapuolisesta tilasta kuvia ennen ja jälkeen forte-käsittelyn. Yhden M50-kannen nähneenä sitä paskaa voi oikeasti olla runsaasti, liekö normaalia, en tiedä.

    Leave a comment:


  • Radon
    replied
    Originally posted by joni_wt View Post
    Ja sanottakoon vielä, että autoa ostaessa kun kurkkasin öljytikkuun, oli se öljy ihan hyvän näköistä! Eli se ei ollut mustaa ennen tuota Flushia.
    Öljyjen pesevyydessä tuntuisi myös olevan melkoisia eroja toiset pysyy hyvin kirkkaina ja toiset on lähes heti vaihdon jälkeen hyvin tummia. Luultavasti turvallisempaa koneelle on käyttää hyvää pesevää öljyä säännöllisesti kuin näitä liuotusaineita jotka voi saada liian ison määrän mähmää kerralla kiertoon.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by otsiR View Post
    Tänään vaihatin öljyt tuon forte käsittelyn kanssa,lähdin pohjoiseen joulua viettämään ja 70 km ajon jälkeen auto hyytyy eikä vastaa kaasuun,koneen merkkivalo syttyy ja tienposkeen hinausautoa odottamaan.En tiedä oliko sillä litkulla osuutta asiaan mutta mieltä lämmittää joka tapauksessa kovasti.Taitaa vaihtua automerkki takas Audiin kuhan tuo vika on korjattu.
    Tottahan toki, niissä ei voi olla vikoja.

    Aika paska vikakuvaus ylipäätään.

    Leave a comment:


  • -manageri-
    replied
    Originally posted by otsiR View Post
    Tänään vaihatin öljyt tuon forte käsittelyn kanssa,lähdin pohjoiseen joulua viettämään ja 70 km ajon jälkeen auto hyytyy eikä vastaa kaasuun,koneen merkkivalo syttyy ja tienposkeen hinausautoa odottamaan.En tiedä oliko sillä litkulla osuutta asiaan mutta mieltä lämmittää joka tapauksessa kovasti.Taitaa vaihtua automerkki takas Audiin kuhan tuo vika on korjattu.
    Samalla tavalla se Audikin hyytyy, ei se varmaankaan puhu sulle että kannattaa jättää tämä reissu väliin?

    Leave a comment:


  • otsiR
    replied
    Tänään vaihatin öljyt tuon forte käsittelyn kanssa,lähdin pohjoiseen joulua viettämään ja 70 km ajon jälkeen auto hyytyy eikä vastaa kaasuun,koneen merkkivalo syttyy ja tienposkeen hinausautoa odottamaan.En tiedä oliko sillä litkulla osuutta asiaan mutta mieltä lämmittää joka tapauksessa kovasti.Taitaa vaihtua automerkki takas Audiin kuhan tuo vika on korjattu.

    Leave a comment:


  • Shappire
    replied
    Originally posted by Ansis View Post
    Yleensä eka öljynvaihtoproseduuri oli tarkastaa että jäähdytysnestettä on riittävästi, flekti ja visko toimii ja sen jälkeen ajaa auto tallin taakse. Sitten lisättiin pari litraa polttoöljyä öljyn sekaan, uusittiin öljynsuodatin ja jätettiin tunniksi käyntiin jollain 3500 kierroksilla.

    Tuli muuten melko paljon paskaa pois öljyn mukana, sit uudet öljyt ja filtteri koneesen ja menoks.
    Tässä pian historiaan siirtyvän Saabistin konsteja.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    tupla tai jotain.. pois pois

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Lokakuussa kun poikkesin Metrossa niin kyselin ohimennen myös tuosta motor Flush:n käytöstä BMW:ssä. Olin tottunut käyttämään noita VAG vehkeissä (käyttävät myös merkkihuollossa). Tyly vastaus oli että BMW ei salli mitään kemikaalien käyttöä. Kunka ollakkaan nyt oli ilmestynyt Forten mainokset pöydille. Kysyin että mites se mieli nyt niin nopeasti on muuttunut .
    Muistaakseni niillä oli joku kampanja että jos saat myytyä miljoona pulloa Fortea saat 3 € "provikkaa" tjsp.

    Tai sitten haluavat vaan huollossa huonona aikana vähän jotain lisämyyntiä saada aikaiseksi. Syy muutokseen ei ole , luulen , tekninen tai se että tehtaan ohjeet olisi muuttuneet.

    Originally posted by Rubu View Post
    Porukka ajelee ilmeisesti aika pitkillä vaihtoväleillä bensakoneilla jos öljyt menee mustaksi heti kun uudet on heittänyt sekaan?
    En tiedä mihin tämä kommentti liittyi mutta ahdetuissa varsinkin öljytikku on aina musta vaikka olisi juuri öljyt vaihdettu (ja valutettukin huolella..)

    Omiini kun vaihdan öljyt (vapari vapari) , kallistan auton vielä lopuksi toiseen asentoon kun tiputus ropusta on harventunut , ja tuleehan sieltä lietettä vielä se kahvikupillinen.
    Last edited by petrolhead; 19-12-2009, 17:45.

    Leave a comment:


  • Erska
    replied
    täälläpäin kanssa öljynvaihdossa laiteltu n 1l dieseliä öljyn sekaan ja annettu käydä n.15-20min ja aika paljon paskaa tullut öljyn seassa...tosin tyhjäkäynnillä ja kuormittamatta konetta.

    Forte käsittelyn jäljet nähneenä. Kaveri käytti paikallisessa öljynvaihtopaikassa jossa Forte-pesu tehtiin 280tkm ajettuun 518i M40 koneella ajettuun bemariin jossa käyntiääni oli todella siisti.

    Hieman aikaa käsittelyn jälkeen rupesi nokka nakuttamaan, venttiilikopan avattua huomasi kaiken karstapaskan nousseen kanteen ja pilattua nokan..

    auto oli samalla omistajalla ollut uudesta asti (89)....... joten käsittely teki hallaa ko koneelle...

    Leave a comment:


  • Ansis
    replied
    Joskus "vanhaan hyvään aikaan" tuli jenkkiautojenkin kanssa touhuttua, siellähän öljyt vaihtui uusiin aina autoa uuteen vaihdettaessa. No eihän öljypropusta tullut sen avaamalla joskus mitään ennen kun tökkäsi meisselillä öljypohjaan kertyneeseen paskaan reiän sen kautta.

    Yleensä eka öljynvaihtoproseduuri oli tarkastaa että jäähdytysnestettä on riittävästi, flekti ja visko toimii ja sen jälkeen ajaa auto tallin taakse. Sitten lisättiin pari litraa polttoöljyä öljyn sekaan, uusittiin öljynsuodatin ja jätettiin tunniksi käyntiin jollain 3500 kierroksilla.

    Tuli muuten melko paljon paskaa pois öljyn mukana, sit uudet öljyt ja filtteri koneesen ja menoks.

    Vain yksi kone oli sammunut tuon pesun aikana (n. 35 konetta käsitelty noin), se oli ilmeisesti huono? se oli helppo laittaa metallinkeräykseen, kaikki nesteet oli automaattisesti poistuneet valumisastiaan.

    Leave a comment:


  • joni_wt
    replied
    Originally posted by Rubu View Post
    Porukka ajelee ilmeisesti aika pitkillä vaihtoväleillä bensakoneilla jos öljyt menee mustaksi heti kun uudet on heittänyt sekaan?
    No juu, en tiiä miten pitkillä väleillä tuolla autolla on ajettu, ei oo hääviä huoltokirjaa. Tuo kyseinen puhdistusaine+öljynvaihto oli siis itselleni ensimmäinen tuon auton kohdalla.

    Ja sen takia se öljy heti mustaksi menikin uudestaan, kun eihän sitä kaikkea paskaa sieltä millään saa ekalla kerralla ulos. Vaan se sekoittuu siihen uuteen öljyyn jne. Mistään mitään tiedä, mutta näin minä sen järkeilin.

    Ja sanottakoon vielä, että autoa ostaessa kun kurkkasin öljytikkuun, oli se öljy ihan hyvän näköistä! Eli se ei ollut mustaa ennen tuota Flushia.

    Leave a comment:

Working...
X