Forte-käsittely, onko vaaratonta?
Collapse
X
-
Porukka ajelee ilmeisesti aika pitkillä vaihtoväleillä bensakoneilla jos öljyt menee mustaksi heti kun uudet on heittänyt sekaan?
-
-
Originally posted by Wiking View PostOnko muilla kommentteja liittyen noihin esim. valvolinen ja STP:n motor flusheihin?
Eli onko se etsittävä jostain käsiin forten tuotteet vai onko noilla kahdella motonetissä myytävällä samat vaikutukset?:think
Laitoin sitten uudet halppis öljyt sisään ajoin muutama tuhat kilsaa (vähän liian pitkään ehkä) ja vaihdoin uudelleen öljyt, mutta ilman tuota puhdistusainetta. Taas tuli pikimustat öljyt ulos. Päätin, että pitää vaihtaa vielä kolmannetkin öljyt muutaman tonnin päästä ja ehkäpä vielä tuon puhdistusaineen kera. Katsoopi sitten jos viihtii jo pistää kunnon öljyt koneeseen.
Leave a comment:
-
-
Lokakuussa kun poikkesin Metrossa niin kyselin ohimennen myös tuosta motor Flush:n käytöstä BMW:ssä. Olin tottunut käyttämään noita VAG vehkeissä (käyttävät myös merkkihuollossa). Tyly vastaus oli että BMW ei salli mitään kemikaalien käyttöä. Kunka ollakkaan nyt oli ilmestynyt Forten mainokset pöydille. Kysyin että mites se mieli nyt niin nopeasti on muuttunut.
Leave a comment:
-
-
Onko muilla kommentteja liittyen noihin esim. valvolinen ja STP:n motor flusheihin?
Eli onko se etsittävä jostain käsiin forten tuotteet vai onko noilla kahdella motonetissä myytävällä samat vaikutukset?:think
Leave a comment:
-
-
Tuota Fortea ei vissiin enään ihan jokaisesta paikasta saa kuluttaja ostettua?
Kävin motonetissä niin nappasin korvikkeeksi STP:n Engine Flushia mukaan. Pistin koneeseen ja 15min tyhjäkäyntiä ohjeen mukaisesti. Kyllähän tuolta melkosta lietettä dieselikoneesta tuntu irtoavan. En tiedä onko yhtä hyvä tuote kuin Forte, mutta varmaankin tulee toistekkin tuollainen "huuhtelu" tehtyä.
Leave a comment:
-
-
Eli siis yksi 400 ml pullo motor flushhia ja yksi 400 ml top end treatmenttiä on hyvä siis tollaseen 328:n 6,5-7,0 litran öljysäiliöön?
Leave a comment:
-
-
Moneen autoon on tuo forte motor flush käsittely tullu tehtyy ja voin suositella. Muutamassa tapauksessa persdynolla on tuntenut selvän vaikutuksen. Koskaan ei ole mitää menny rikki eikä kukaan valittanut mitään. Teen tuon käsittelyn varmasti kaikille autoille jotka tulen omistamaan. En tiedä sitten miten usein tuo kannattaa tehdä mutta varmaan 50tkm välein vois olla hyvä. Puteli per moottori on just hyvä määrä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rick the rocket View PostTuli tyhmä kysymys mieleen. Ohjeissahan sanotaan, että tuota motor flushhia kaadetaan sen 10 % öljysäiliön tilavuudesta. Aloin miettiin, että jos öljynvaihtohuoltoon mennessä mittatikku näyttää vähän yli alarajaa, niin kaadetaanko siinäkin tapauksessa sinne se ohjeiden määräämä öljysäiliöstä se 10 % eli 650 millilitraa vai pitääkö siinä ajatella tuota öljysäiliössä olevaa öljyn määrää? Onko sillä merkitystä?
Itse ainakin tarkastan käsiteltävän auton öljytilavuuden vain, että kunhan tikku kastuu, ei ihan tyhjään kattilaan viitti peruaineita heittää sekaan
Omat kokemukset positiivisia ainakin Fortén Motor Flushista, Diesel Fuel Conditionerista ja Fuel System Cleanerista.
Tuo Diesel Fuel Conditioner toimii parhaiten naftansuodattimen vaihdon yhteydessä, kun lykkää ne aineet sinne uuteen putsariin ja sitten vaan se miina käymään.
Leave a comment:
-
-
Tuli tyhmä kysymys mieleen. Ohjeissahan sanotaan, että tuota motor flushhia kaadetaan sen 10 % öljysäiliön tilavuudesta. Aloin miettiin, että jos öljynvaihtohuoltoon mennessä mittatikku näyttää vähän yli alarajaa, niin kaadetaanko siinäkin tapauksessa sinne se ohjeiden määräämä öljysäiliöstä se 10 % eli 650 millilitraa vai pitääkö siinä ajatella tuota öljysäiliössä olevaa öljyn määrää? Onko sillä merkitystä?
Leave a comment:
-
-
Sitä diisseli soossiakin taitaa olla kahta eri soossia, ite ainakin käyttänyt sellaista joka kaadetaan polttoainesuodattimeen ja annetaan sitten käydä tyhjäkäynnillä ~15min. Ehdottomasti kielletty kaasuttelu sen aikana ja muistaakseni juuri sitä "ammattikäyttöön" tarkoitettua soossia.
Ekassa tapauksessa pomppasi katsastuksessa, savutukset laskivat käsittelyssä yli 3:sta alle 1:een vaparikoneessa. Katsuri ei uskonut puolessa päivässä tapahtuneen mitään muutosta ja halusi vielä ite ottaa savut, oli vähän ihmeissään kun tuli aika rajusti muuttuneet savutukset.
Toisessa tapauksessa tubodiiselin voimasavut oli sitä luokkaa että koko tienoo peittyi mustaan kitkerään savuun, käsittelyn jälkeen se ei ollu enää kitkerää
Leave a comment:
-
-
Yleinen ohje Tecalemit oy:stä Forte-aineiden käyttöön on 'vain ammattikäyttöön'. Itse mekaanikkona ihmettelen hieman noita polttoainejärjestelmien (gas treatment + diesel treatment) puhdistusaineiden ammattikäytön rajoitetta. Purkin kyljessä kuitenkin lukee selkeet ohjeet, minkälaiseen määrän se laitetaan, ts. kaadetaan tankkiin esim. tankkauksen yhteydessä. Ei luulis tarvitsevan 'ammattimiestä' tohon hommaan.
Mä olen meiltä parit purkit tota fortea myynyt frendeille ja opastanut käytön. Vastapalveluksena oon pyytänyt käyttökokemuksia kerrottavan. Siinä mun 'palkka' forte-käsittelystä ja ihan tyytyväinen oon, vaikka en saa n.70e/h tuosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ansseli View PostEilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa
Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta
Ymmärrän ihan hyvin että Tecalemit tolla ohjeistuksella pesee etukäteen kätensä siitä kun joku kotirasvatoope hajottaa koneensa ja on vinkumassa korvausta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ansseli View PostEilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa
Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta
Leave a comment:
-
-
Eilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa
Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta
Leave a comment:
-
Leave a comment: