memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rubu
    replied
    Porukka ajelee ilmeisesti aika pitkillä vaihtoväleillä bensakoneilla jos öljyt menee mustaksi heti kun uudet on heittänyt sekaan?

    Leave a comment:


  • joni_wt
    replied
    Originally posted by Wiking View Post
    Onko muilla kommentteja liittyen noihin esim. valvolinen ja STP:n motor flusheihin?
    Eli onko se etsittävä jostain käsiin forten tuotteet vai onko noilla kahdella motonetissä myytävällä samat vaikutukset?:think
    Itse kokeilin tuota STP:n ainetta tuohon 210tkm ajettuun m40 koneeseen. Voi kyllä sanoa, että toimi. Melkoista mäskiä sieltä irtosi ja ihan pikimustaa.

    Laitoin sitten uudet halppis öljyt sisään ajoin muutama tuhat kilsaa (vähän liian pitkään ehkä) ja vaihdoin uudelleen öljyt, mutta ilman tuota puhdistusainetta. Taas tuli pikimustat öljyt ulos. Päätin, että pitää vaihtaa vielä kolmannetkin öljyt muutaman tonnin päästä ja ehkäpä vielä tuon puhdistusaineen kera. Katsoopi sitten jos viihtii jo pistää kunnon öljyt koneeseen.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Lokakuussa kun poikkesin Metrossa niin kyselin ohimennen myös tuosta motor Flush:n käytöstä BMW:ssä. Olin tottunut käyttämään noita VAG vehkeissä (käyttävät myös merkkihuollossa). Tyly vastaus oli että BMW ei salli mitään kemikaalien käyttöä. Kunka ollakkaan nyt oli ilmestynyt Forten mainokset pöydille. Kysyin että mites se mieli nyt niin nopeasti on muuttunut .

    Leave a comment:


  • Wiking
    replied
    Onko muilla kommentteja liittyen noihin esim. valvolinen ja STP:n motor flusheihin?
    Eli onko se etsittävä jostain käsiin forten tuotteet vai onko noilla kahdella motonetissä myytävällä samat vaikutukset?:think

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Tuota Fortea ei vissiin enään ihan jokaisesta paikasta saa kuluttaja ostettua?

    Kävin motonetissä niin nappasin korvikkeeksi STP:n Engine Flushia mukaan. Pistin koneeseen ja 15min tyhjäkäyntiä ohjeen mukaisesti. Kyllähän tuolta melkosta lietettä dieselikoneesta tuntu irtoavan. En tiedä onko yhtä hyvä tuote kuin Forte, mutta varmaankin tulee toistekkin tuollainen "huuhtelu" tehtyä.

    Leave a comment:


  • rick the rocket
    replied
    Eli siis yksi 400 ml pullo motor flushhia ja yksi 400 ml top end treatmenttiä on hyvä siis tollaseen 328:n 6,5-7,0 litran öljysäiliöön?

    Leave a comment:


  • [BMW]
    replied
    Moneen autoon on tuo forte motor flush käsittely tullu tehtyy ja voin suositella. Muutamassa tapauksessa persdynolla on tuntenut selvän vaikutuksen. Koskaan ei ole mitää menny rikki eikä kukaan valittanut mitään. Teen tuon käsittelyn varmasti kaikille autoille jotka tulen omistamaan. En tiedä sitten miten usein tuo kannattaa tehdä mutta varmaan 50tkm välein vois olla hyvä. Puteli per moottori on just hyvä määrä.

    Leave a comment:


  • jrasi
    replied
    Originally posted by rick the rocket View Post
    Tuli tyhmä kysymys mieleen. Ohjeissahan sanotaan, että tuota motor flushhia kaadetaan sen 10 % öljysäiliön tilavuudesta. Aloin miettiin, että jos öljynvaihtohuoltoon mennessä mittatikku näyttää vähän yli alarajaa, niin kaadetaanko siinäkin tapauksessa sinne se ohjeiden määräämä öljysäiliöstä se 10 % eli 650 millilitraa vai pitääkö siinä ajatella tuota öljysäiliössä olevaa öljyn määrää? Onko sillä merkitystä?
    Ei se nyt niiin tarkkaa ole. Lähinnä laskettu vain sen mukaan, että 400ml purkki riittää noin 4l tilavuuteen.

    Itse ainakin tarkastan käsiteltävän auton öljytilavuuden vain, että kunhan tikku kastuu, ei ihan tyhjään kattilaan viitti peruaineita heittää sekaan

    Omat kokemukset positiivisia ainakin Fortén Motor Flushista, Diesel Fuel Conditionerista ja Fuel System Cleanerista.

    Tuo Diesel Fuel Conditioner toimii parhaiten naftansuodattimen vaihdon yhteydessä, kun lykkää ne aineet sinne uuteen putsariin ja sitten vaan se miina käymään.

    Leave a comment:


  • rick the rocket
    replied
    Tuli tyhmä kysymys mieleen. Ohjeissahan sanotaan, että tuota motor flushhia kaadetaan sen 10 % öljysäiliön tilavuudesta. Aloin miettiin, että jos öljynvaihtohuoltoon mennessä mittatikku näyttää vähän yli alarajaa, niin kaadetaanko siinäkin tapauksessa sinne se ohjeiden määräämä öljysäiliöstä se 10 % eli 650 millilitraa vai pitääkö siinä ajatella tuota öljysäiliössä olevaa öljyn määrää? Onko sillä merkitystä?

    Leave a comment:


  • Pekuz
    replied


    Tuonne imusarjaan en sitten suosittele kenenkään laittamaan tuota ainetta! Saatika mitään muutakaan, jos dieselistä kyse. Jos on imusarja yms. kunnolla karstottunu egr. yms ja paska lähtee liikkeelle, niin parhaimmillaan voi saada rikki vnt ahtimen...

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Sitä diisseli soossiakin taitaa olla kahta eri soossia, ite ainakin käyttänyt sellaista joka kaadetaan polttoainesuodattimeen ja annetaan sitten käydä tyhjäkäynnillä ~15min. Ehdottomasti kielletty kaasuttelu sen aikana ja muistaakseni juuri sitä "ammattikäyttöön" tarkoitettua soossia.
    Ekassa tapauksessa pomppasi katsastuksessa, savutukset laskivat käsittelyssä yli 3:sta alle 1:een vaparikoneessa. Katsuri ei uskonut puolessa päivässä tapahtuneen mitään muutosta ja halusi vielä ite ottaa savut, oli vähän ihmeissään kun tuli aika rajusti muuttuneet savutukset.
    Toisessa tapauksessa tubodiiselin voimasavut oli sitä luokkaa että koko tienoo peittyi mustaan kitkerään savuun, käsittelyn jälkeen se ei ollu enää kitkerää

    Leave a comment:


  • KuuKi
    replied
    Yleinen ohje Tecalemit oy:stä Forte-aineiden käyttöön on 'vain ammattikäyttöön'. Itse mekaanikkona ihmettelen hieman noita polttoainejärjestelmien (gas treatment + diesel treatment) puhdistusaineiden ammattikäytön rajoitetta. Purkin kyljessä kuitenkin lukee selkeet ohjeet, minkälaiseen määrän se laitetaan, ts. kaadetaan tankkiin esim. tankkauksen yhteydessä. Ei luulis tarvitsevan 'ammattimiestä' tohon hommaan.

    Mä olen meiltä parit purkit tota fortea myynyt frendeille ja opastanut käytön. Vastapalveluksena oon pyytänyt käyttökokemuksia kerrottavan. Siinä mun 'palkka' forte-käsittelystä ja ihan tyytyväinen oon, vaikka en saa n.70e/h tuosta.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Ansseli View Post
    Eilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta
    Siihen rahastukseen sisältyy korjaamon takuu. Se kattilaan kaadettava litku parhaimmillaan irrottaa liikkeelle kaikki karstapaskat ja kylmälimat tukkien öljykierron. Sitten joku kylläminäosaan-kotimekaanikko ajelee voitelemattomalla koneella menemään kunnes korkkaa. En tiedä miten hyvää se polttoainejärjestelmän puhdistusaine tekee jos sen ottaa ja kaataa lähes tyhjään tankkiin ja laittaa nykyaikaisen dieselin käymään käytännössä pelkällä puhdistusaineella. Saman saa aikaan tekemällä niinkuin jotkut mestarit että kaataa puhdistusaineen mahd samalla uusittavan pa-sutarin sisään.

    Ymmärrän ihan hyvin että Tecalemit tolla ohjeistuksella pesee etukäteen kätensä siitä kun joku kotirasvatoope hajottaa koneensa ja on vinkumassa korvausta.

    Leave a comment:


  • Pekuz
    replied
    Originally posted by Ansseli View Post
    Eilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta
    Suurin teho tuosta nafta lisäaineesta saadaan polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä, kun uusi suodatin täytetään ko. aineella...

    Leave a comment:


  • Ansseli
    replied
    Eilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta

    Leave a comment:

Working...
X