memebuy23buy

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by mika68 View Post
    Ai kieltää
    Ainakin e34 käyttöohjekirjassa kielletään laittamasta mitään lisä aineita tai vastaavia öljyjen sekaan.

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Originally posted by Käyrä View Post
    Miksi??
    Ettei pääse pikeentymään ja toisaalta piruuttani Tuleepahan testattua, hajooko se kone siihen

    Leave a comment:


  • e34_aki
    replied
    Forte tuotteet kuuluu ainakin skodan huolto ohjelmaan, bensan/diiselin sekaan laitettava oli muistaakseni joka 30tkm välein.. Moottorin puhdistus laitettiin tapaus kohtaisesti ja taisipa olla johonkin moottoriin jopa ihan huolto ohjelmassakin..

    Ja seuraavaks joku varmaa inttää et skoda on ihan paska yms. Mutta ihan samat moottorit niissä on kuin muissakin vag konsernin vessoissa..

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Originally posted by Samppasika View Post
    Melkoinen puolesta vastaan väittely tästäkin sikisi Oma kanta on, että teen forte pesun joka inspection 2 huollossa tästä eteenpäin... ;
    Miksi??

    Leave a comment:


  • Polarman
    replied
    Itse tein forte käsittelyn e39 523 -98 ajettu 200tkm.Pullo maksoi noin 20 euroa ja huomasin että tyhjäkäynnillä kävi nätimmin.(voi johtua öljymerkin vaihdosta.castrolista teboil diamondiin.)Öljyillä oli ajettu n.12tkm ja oli todella mustaa pois otettaessa. Käsittelyn jälkeen ajettu jo 2000km ilman ongelmia.
    En tiedä oliko hyötyä ,mutta tulipa tehtyä :think

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Melkoinen puolesta vastaan väittely tästäkin sikisi Oma kanta on, että teen forte pesun joka inspection 2 huollossa tästä eteenpäin... ;

    Leave a comment:


  • mika68
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Anteeksi, ei ollut tarkoitus kuulustella eikä syyttää. Yleisesti vain kannattaa miettiä onko tarvetta moisten aineiden käyttöön. Bmw kieltää lisäaineet voiteluaineissa. Tuo 25tkm vaihtoväli on aika pitkä...
    Ai kieltää
    Kas kummaa, kun Laakkosella käytetään juuri kyseistä Forte lisäainetta moottorin "sisäpesussa".
    Edelliseen Touringiin sain tutulta Laakkosen asentajalta pullon kokeiltavaksi.
    Öljyt oli kyllä todella mustat sen puolentunnin käytön jälkeen. Käyntiin ei ollut suurempaa vaikutusta.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Joo eiku oma innostus lähti vain siitä, kun kuulin toisten saavuttamista tuloksista. Eli kun itelläki vanha kone, jolla tosin ajettu vain 175tkm (M52B25), niin arvelin, että tekisi ehkä hyvää tehdä tuo moottoripesu. Mutta en ole (enkä ole vieläkään) ihan varma siitä, että voiko irronnut lika myös päätyä vääriin paikkoihin, ja olla moottorille vahingollinen (aika samantyyppinen juttu kuin tuo tomaatin öljynvaihdon dilemma, mistä on täällä paljon ollut puhetta).

    Näissä vanhoissa E39:issä tuo vaihtoväli on tosiaan 15tkm, eikä 25tkm niinkuin uudemmissa. Castrolilta löytyy öljyjä joille luvataan 30tkm, ja se on ihan OK. Löytyy myös öljyjä, jotka eivät kestä edes 25:ttä (halvin Castrolin malli). Itse olen aina laittanut tuommosta pidempikestoista, ja vaihtanut 15tkm välein, noin.

    Tero

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Anteeksi, ei ollut tarkoitus kuulustella eikä syyttää. Yleisesti vain kannattaa miettiä onko tarvetta moisten aineiden käyttöön. Bmw kieltää lisäaineet voiteluaineissa. Tuo 25tkm vaihtoväli on aika pitkä...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Hetkinen pojjaat... en minä ole väittänyt, että minun auto nakuttaisi tai että tarvisin kiihtyvyyttä lisää. Melkonen kolmannen asteen kuulustelu! Olen kyllä autoani huoltanut aivan normaalisti, n. 13-15tkm välein uudet öljyt.
    Minä voisin taas kysyä mitkä on ne hyödyt ehjässä moottorissa tuolla aineella?Jos ei ole ylimääräisiä ääniä tms. niin miten tuon aineen pitäisi auttaa tai parantaa moottorin toimintaa?

    Siis suomeksi:Mitä sillä haetaan kunnossa olevasta ja oikein huolletusta moottorista?Kuten sinun autossasi näyttäisi olevan.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Hetkinen pojjaat... en minä ole väittänyt, että minun auto nakuttaisi tai että tarvisin kiihtyvyyttä lisää. Melkonen kolmannen asteen kuulustelu! Olen kyllä autoani huoltanut aivan normaalisti, n. 13-15tkm välein uudet öljyt.

    Kyselin vain, että mitä mahdollisia haittoja tuolla käsittelyllä voi olla ehjälle moottorille. No, menin jo ja vaihdoin Castrolit ilman tätä ihmepesua.

    Tero

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Itse tein forte-käsittelyn +200tkm ajettuun M20B25:een enkä huomannut minkäänlaista eroa. Likaiseen / pitkillä öljynvaihtoväleillä ajettuun moottoriin nuo voivatkin auttaa mutta epäilen että normaalein välein huollettuun koneeseen vaikuttavat yhtään.
    Toki ei se kone siitä miksikään mene eikä ne litkut paljoa maksa joten siitä vaan kokeilemaan

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vaihda ennemmin öljyt tiuhempaa, eikä vasta keltaisella valolla (n.15tkm?) Öljyn vaihtoa tulisi tihentää kun moottori kuluu ja vanhenee, oletko tehnyt näin?
    Mun autossa valojen mukaan vaihtoväli näyttää olevan noin 25 tkm (kuten kai pitääkin). Yli vuotta en kuitenkaan meinaa noilla öljyillä ajaa vaikka vähän vajaaksi kilometrit jääkin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Moi,

    Olenpa lukenut useamman ylistävän kommentin Forte-moottorinpesun tuloksista . 0-100:set paranee, nakutusäänet vähenee yms. yms. Viimeisimmän mainospuheen sain Samppasialta livenä .

    Lueskelin kuiteski jotain vanhoja ketjuja, ja niissä esitettiin huolenaiheita siitä, että mikäli nuo moottorista irtoavat karstapaskat menevät semmoisiin paikkoihin, joissa ei öljynpaine huuhtele/murenna niitä öljyn sekaan, että saattaa olla jopa typerää ehjää moottoria alkaa "koestamaan" noilla litkuilla.

    Oisko tähän kommentteja ?

    Tero
    Mietitään hetki...

    Mitä luulet, että sieltä tulee ulos? Miksi?
    Oletko käyttänyt huonoja öljyjä liian pitkillä vaihtoväleillä?
    Tapahtui niin tai näin, miksi suorituskyky paranisi?
    Millaista nakutusta koneesi pitää? Olisiko remontin aika?
    Oletko koskaan kurkannut n.200tkm ajettuu nykyaikaiseen moottoriin joka huollettu normaalisti?

    Kyllä kai nuo jossain +350tkm ajetussa naputtavassa m40:ssa voi hetkeksi parantaa tilannetta. Mutta jos auto on huollettu normaalisti, niin en jaksa uskoa, että suurtakaan iloa. Vaihda ennemmin öljyt tiuhempaa, eikä vasta keltaisella valolla (n.15tkm?) Öljyn vaihtoa tulisi tihentää kun moottori kuluu ja vanhenee, oletko tehnyt näin?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Ite aikoinaan kokeilin m40 koneeseen 316i-89 ja sen jälkeen tuli niin sankat öljyt ulos että voi juku.
    M43B18 sama homma. Sen jälkeen kone näki vielä 50tkm kovaa elämää minulla, ei hajonnut.
    Originally posted by teropa View Post
    Moi,

    Olenpa lukenut useamman ylistävän kommentin Forte-moottorinpesun tuloksista . 0-100:set paranee, nakutusäänet vähenee yms. yms. Viimeisimmän mainospuheen sain Samppasialta livenä .

    Lueskelin kuiteski jotain vanhoja ketjuja, ja niissä esitettiin huolenaiheita siitä, että mikäli nuo moottorista irtoavat karstapaskat menevät semmoisiin paikkoihin, joissa ei öljynpaine huuhtele/murenna niitä öljyn sekaan, että saattaa olla jopa typerää ehjää moottoria alkaa "koestamaan" noilla litkuilla.

    Oisko tähän kommentteja ?

    Tero
    Kiihtyvyyttä saat lisää kun ostat nopeamman auton. Käyntiäänestä: saattoi olla placebovaikutus mutta omaan korvaan moottori kävi (ja vetikin) siistimmin
    Noista epäpuhtauksien kulkeutumisista: Kaikkeahan voi sattua, mutta luitko yhdenkään kohdalla tuota tapahtuneen vai pelkkää spekulointia?
    Last edited by petrolhead; 22-08-2007, 23:36.

    Leave a comment:

Working...
X