Originally posted by mika68
View Post
Forte-käsittely, onko vaaratonta?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Käyrä View PostMiksi??Tuleepahan testattua, hajooko se kone siihen
Leave a comment:
-
-
Forte tuotteet kuuluu ainakin skodan huolto ohjelmaan, bensan/diiselin sekaan laitettava oli muistaakseni joka 30tkm välein.. Moottorin puhdistus laitettiin tapaus kohtaisesti ja taisipa olla johonkin moottoriin jopa ihan huolto ohjelmassakin..
Ja seuraavaks joku varmaa inttää et skoda on ihan paska yms. Mutta ihan samat moottorit niissä on kuin muissakin vag konsernin vessoissa..
Leave a comment:
-
-
Itse tein forte käsittelyn e39 523 -98 ajettu 200tkm.Pullo maksoi noin 20 euroa ja huomasin että tyhjäkäynnillä kävi nätimmin.(voi johtua öljymerkin vaihdosta.castrolista teboil diamondiin.)Öljyillä oli ajettu n.12tkm ja oli todella mustaa pois otettaessa. Käsittelyn jälkeen ajettu jo 2000km ilman ongelmia.
En tiedä oliko hyötyä ,mutta tulipa tehtyä :think
Leave a comment:
-
-
Melkoinen puolesta vastaan väittely tästäkin sikisiOma kanta on, että teen forte pesun joka inspection 2 huollossa tästä eteenpäin... ;
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAnteeksi, ei ollut tarkoitus kuulustella eikä syyttää. Yleisesti vain kannattaa miettiä onko tarvetta moisten aineiden käyttöön. Bmw kieltää lisäaineet voiteluaineissa. Tuo 25tkm vaihtoväli on aika pitkä...
Kas kummaa, kun Laakkosella käytetään juuri kyseistä Forte lisäainetta moottorin "sisäpesussa".
Edelliseen Touringiin sain tutulta Laakkosen asentajalta pullon kokeiltavaksi.
Öljyt oli kyllä todella mustat sen puolentunnin käytön jälkeen. Käyntiin ei ollut suurempaa vaikutusta.
Leave a comment:
-
-
Joo eiku oma innostus lähti vain siitä, kun kuulin toisten saavuttamista tuloksista. Eli kun itelläki vanha kone, jolla tosin ajettu vain 175tkm (M52B25), niin arvelin, että tekisi ehkä hyvää tehdä tuo moottoripesu. Mutta en ole (enkä ole vieläkään) ihan varma siitä, että voiko irronnut lika myös päätyä vääriin paikkoihin, ja olla moottorille vahingollinen (aika samantyyppinen juttu kuin tuo tomaatin öljynvaihdon dilemma, mistä on täällä paljon ollut puhetta).
Näissä vanhoissa E39:issä tuo vaihtoväli on tosiaan 15tkm, eikä 25tkm niinkuin uudemmissa. Castrolilta löytyy öljyjä joille luvataan 30tkm, ja se on ihan OK. Löytyy myös öljyjä, jotka eivät kestä edes 25:ttä (halvin Castrolin malli). Itse olen aina laittanut tuommosta pidempikestoista, ja vaihtanut 15tkm välein, noin.
Tero
Leave a comment:
-
-
Anteeksi, ei ollut tarkoitus kuulustella eikä syyttää. Yleisesti vain kannattaa miettiä onko tarvetta moisten aineiden käyttöön. Bmw kieltää lisäaineet voiteluaineissa. Tuo 25tkm vaihtoväli on aika pitkä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teropa View PostHetkinen pojjaat... en minä ole väittänyt, että minun auto nakuttaisi tai että tarvisin kiihtyvyyttä lisää. Melkonen kolmannen asteen kuulustelu! Olen kyllä autoani huoltanut aivan normaalisti, n. 13-15tkm välein uudet öljyt.
Siis suomeksi:Mitä sillä haetaan kunnossa olevasta ja oikein huolletusta moottorista?Kuten sinun autossasi näyttäisi olevan.
Leave a comment:
-
-
Hetkinen pojjaat... en minä ole väittänyt, että minun auto nakuttaisi tai että tarvisin kiihtyvyyttä lisää. Melkonen kolmannen asteen kuulustelu! Olen kyllä autoani huoltanut aivan normaalisti, n. 13-15tkm välein uudet öljyt.
Kyselin vain, että mitä mahdollisia haittoja tuolla käsittelyllä voi olla ehjälle moottorille. No, menin jo ja vaihdoin Castrolit ilman tätä ihmepesua.
Tero
Leave a comment:
-
-
Itse tein forte-käsittelyn +200tkm ajettuun M20B25:een enkä huomannut minkäänlaista eroa. Likaiseen / pitkillä öljynvaihtoväleillä ajettuun moottoriin nuo voivatkin auttaa mutta epäilen että normaalein välein huollettuun koneeseen vaikuttavat yhtään.
Toki ei se kone siitä miksikään mene eikä ne litkut paljoa maksa joten siitä vaan kokeilemaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVaihda ennemmin öljyt tiuhempaa, eikä vasta keltaisella valolla (n.15tkm?) Öljyn vaihtoa tulisi tihentää kun moottori kuluu ja vanhenee, oletko tehnyt näin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teropa View PostMoi,
Olenpa lukenut useamman ylistävän kommentin Forte-moottorinpesun tuloksista. 0-100:set paranee, nakutusäänet vähenee yms. yms. Viimeisimmän mainospuheen sain Samppasialta livenä
.
Lueskelin kuiteski jotain vanhoja ketjuja, ja niissä esitettiin huolenaiheita siitä, että mikäli nuo moottorista irtoavat karstapaskat menevät semmoisiin paikkoihin, joissa ei öljynpaine huuhtele/murenna niitä öljyn sekaan, että saattaa olla jopa typerää ehjää moottoria alkaa "koestamaan" noilla litkuilla.
Oisko tähän kommentteja ?
Tero
Mitä luulet, että sieltä tulee ulos? Miksi?
Oletko käyttänyt huonoja öljyjä liian pitkillä vaihtoväleillä?
Tapahtui niin tai näin, miksi suorituskyky paranisi?
Millaista nakutusta koneesi pitää? Olisiko remontin aika?
Oletko koskaan kurkannut n.200tkm ajettuu nykyaikaiseen moottoriin joka huollettu normaalisti?
Kyllä kai nuo jossain +350tkm ajetussa naputtavassa m40:ssa voi hetkeksi parantaa tilannetta. Mutta jos auto on huollettu normaalisti, niin en jaksa uskoa, että suurtakaan iloa. Vaihda ennemmin öljyt tiuhempaa, eikä vasta keltaisella valolla (n.15tkm?) Öljyn vaihtoa tulisi tihentää kun moottori kuluu ja vanhenee, oletko tehnyt näin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Scyber View PostIte aikoinaan kokeilin m40 koneeseen 316i-89 ja sen jälkeen tuli niin sankat öljyt ulos että voi juku.
Originally posted by teropa View PostMoi,
Olenpa lukenut useamman ylistävän kommentin Forte-moottorinpesun tuloksista. 0-100:set paranee, nakutusäänet vähenee yms. yms. Viimeisimmän mainospuheen sain Samppasialta livenä
.
Lueskelin kuiteski jotain vanhoja ketjuja, ja niissä esitettiin huolenaiheita siitä, että mikäli nuo moottorista irtoavat karstapaskat menevät semmoisiin paikkoihin, joissa ei öljynpaine huuhtele/murenna niitä öljyn sekaan, että saattaa olla jopa typerää ehjää moottoria alkaa "koestamaan" noilla litkuilla.
Oisko tähän kommentteja ?
Tero
Noista epäpuhtauksien kulkeutumisista: Kaikkeahan voi sattua, mutta luitko yhdenkään kohdalla tuota tapahtuneen vai pelkkää spekulointia?Last edited by petrolhead; 22-08-2007, 23:36.
Leave a comment:
-
Leave a comment: