Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämpö ongelmia m20b25 kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    #16
    Originally posted by kaol View Post
    Termostaatti edelleen. Tuon olisi vaihtanut jo vesipumpun yhteydessä helposti. Lisäkustannuksetkaan ei olisi olleet suuren, vaikka olisi vaihtanut "varmuuden vuoksi".

    Viskopropellin tehtävä ei ole jäähdyttää moottoria, vaan syylärin kennoa ja sitä kautta myös nestettä. Jos termostaatti on kiinni, niin vesipumppu kierrättää nestettä pelkästään moottorissa, eikä lukitusta viskosta ole kierron ulkopuolella olevalle syylärille mitään iloa.


    EDIT: Olin tyhmä, enkä lukenut, että oli testattu ilman termostaattiakin.

    EDIT2: Eihän syyläri olisi tukossa... Syyläri on kyllä oikean kokoinen autoosi, eli koossa ei ole vika.
    joo nyt tänään ilmasin KUNNOLLA tuon järjestelmän ja pesin syylärin niin sisältä kuin ulkoakin niin lämmöt pysyvät ajossa normaalina vain jos puhaltaa lämmintä! tyhjäkäyntiä ei kauaa kärsi pyörittää.eli parani melko paljon jo, tänään kokeiltiin ja todettiin että tuo minun käytetty "ehjä" visko ei olekkaan ehjä eli pyörii hennosti vaikka kone kuuma vaikuttaako tämä mitenkä,voiko vika olla siinä?
    Last edited by [biohazard]; 27-08-2007, 00:19.

    Comment

    • Tepijr
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 653
      • Oulu

      #17
      Eihän vaan oo paisari päässy nyyskähtämään liian alas?

      Tai eihän syylärin yläletku ole liian korkealla suhteessa paisariin??(joka menee term.koppaan)

      Niin ja visko toimii lähes kierrosten mukaan, ei lämpötilan.... Eli kun kaasutat se rupeli lähtee pyörimään lujempaa jne.. eli jos ei lähe kierrosten mukana pyörimään lujempaa on viskosi tod.näk.sökönä.
      Last edited by Tepijr; 27-08-2007, 00:43.
      Parhaat pelaa

      Comment

      • [biohazard]
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 255
        • kiuruvesi

        #18
        Originally posted by Tepijr View Post
        Eihän vaan oo paisari päässy nyyskähtämään liian alas?

        Tai eihän syylärin yläletku ole liian korkealla suhteessa paisariin??(joka menee term.koppaan)

        Niin ja visko toimii lähes kierrosten mukaan, ei lämpötilan.... Eli kun kaasutat se rupeli lähtee pyörimään lujempaa jne.. eli jos ei lähe kierrosten mukana pyörimään lujempaa on viskosi tod.näk.sökönä.
        paisari on aikalailla samalla tasolla kuin syylärin ylävesiletku, visko on sitten mitä ilmeisimmin paskana kerta ei vaikuta kierroksiin millään lailla

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #19
          Originally posted by Tepijr View Post
          Niin ja visko toimii lähes kierrosten mukaan, ei lämpötilan.... Eli kun kaasutat se rupeli lähtee pyörimään lujempaa jne.. eli jos ei lähe kierrosten mukana pyörimään lujempaa on viskosi tod.näk.sökönä.
          Tuo on osittain valetta.
          Viskokytkin tarraa kiinni, sen sisällä oleva silikonineste lämpölaajenee riittävästi. Viskoa lämmittää syyläriltä tuleva lämmin ilma, ei moottori.
          Viskotuuletin pyörii vapaana ollessaan hieman moottorin kierrosnopeuden mukaan, mutta ajossa pääasiassa ajoviiman mukaisesti.
          Jos visko on tarrannut kiinni kokonaan, pyörii viskotuuletin täysin moottorin kierrosluvun mukaisesti. Pitää myös muistaa, että visko ei ota "kerrasta kiinni", kuten sähköflekti, vaan rauhallisemmin lämpölaajenemisen mukaisesti.

          Summasummarum: Jos syylärissä ei kierrä lämmin neste, et voi varmuudella todeta viskon kuntoa, ellet laita sitä kattilaan kiehumaan tms.
          Eli lämpeneekö se syyläri kunnolla ajossa?
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • [biohazard]
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 255
            • kiuruvesi

            #20
            Originally posted by kaol View Post
            Tuo on osittain valetta.
            Viskokytkin tarraa kiinni, sen sisällä oleva silikonineste lämpölaajenee riittävästi. Viskoa lämmittää syyläriltä tuleva lämmin ilma, ei moottori.
            Viskotuuletin pyörii vapaana ollessaan hieman moottorin kierrosnopeuden mukaan, mutta ajossa pääasiassa ajoviiman mukaisesti.
            Jos visko on tarrannut kiinni kokonaan, pyörii viskotuuletin täysin moottorin kierrosluvun mukaisesti. Pitää myös muistaa, että visko ei ota "kerrasta kiinni", kuten sähköflekti, vaan rauhallisemmin lämpölaajenemisen mukaisesti.

            Summasummarum: Jos syylärissä ei kierrä lämmin neste, et voi varmuudella todeta viskon kuntoa, ellet laita sitä kattilaan kiehumaan tms.
            Eli lämpeneekö se syyläri kunnolla ajossa?
            syyläri lämpenee normaalisti ajossa.. voisiko tuota viskoa lämmittää vaikka lämpöpuhaltimella ja sitten nakata paikoilleen ja kokeilla toimiiko?

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #21
              Originally posted by [biohazard] View Post
              syyläri lämpenee normaalisti ajossa.. voisiko tuota viskoa lämmittää vaikka lämpöpuhaltimella ja sitten nakata paikoilleen ja kokeilla toimiiko?
              Voit esim sanomalehdellä tms koittaa pysäyttää tuota viskoa sillon kun kone on kuuma. Jos sanomalehdestäsi tulee silppua niin visko on varmasti ehjä, jos taas puhallin pysähtyy kiltisti niin viskoremontti edessä. Viskon korjaamisesta löytyy juttua haulla. Kaikessa lyhykäisyydessään homma menee niin että lisätään silikooniöljyä viskoon ja homma rokkaa taas.

              Comment

              • [biohazard]
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 255
                • kiuruvesi

                #22
                Originally posted by Juubi View Post
                Voit esim sanomalehdellä tms koittaa pysäyttää tuota viskoa sillon kun kone on kuuma. Jos sanomalehdestäsi tulee silppua niin visko on varmasti ehjä, jos taas puhallin pysähtyy kiltisti niin viskoremontti edessä. Viskon korjaamisesta löytyy juttua haulla. Kaikessa lyhykäisyydessään homma menee niin että lisätään silikooniöljyä viskoon ja homma rokkaa taas.
                minkälaista silikooni öljyä se pitää olla,että osaa ostaa?

                Comment

                • Tepijr
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 653
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by kaol View Post
                  Tuo on osittain valetta.
                  Viskokytkin tarraa kiinni, sen sisällä oleva silikonineste lämpölaajenee riittävästi. Viskoa lämmittää syyläriltä tuleva lämmin ilma, ei moottori.
                  Viskotuuletin pyörii vapaana ollessaan hieman moottorin kierrosnopeuden mukaan, mutta ajossa pääasiassa ajoviiman mukaisesti.
                  Jos visko on tarrannut kiinni kokonaan, pyörii viskotuuletin täysin moottorin kierrosluvun mukaisesti. Pitää myös muistaa, että visko ei ota "kerrasta kiinni", kuten sähköflekti, vaan rauhallisemmin lämpölaajenemisen mukaisesti.

                  Summasummarum: Jos syylärissä ei kierrä lämmin neste, et voi varmuudella todeta viskon kuntoa, ellet laita sitä kattilaan kiehumaan tms.
                  Eli lämpeneekö se syyläri kunnolla ajossa?
                  No joo, mä tohon moottorinlämpötilan vaikutukseen juurikin meinasin...

                  Ja kyll sen viskon pitäis lähtä rajusti pyörii ku kylmällä koneella lyö lämää..
                  Parhaat pelaa

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #24
                    Originally posted by [biohazard] View Post
                    minkälaista silikooni öljyä se pitää olla,että osaa ostaa?
                    Lisää visko aiheesta:



                    Ja öljyksi kelpaa siis ainakin:
                    Scanian kuorma-autojen viskoissa käyttämä silikoniöljy
                    Toyota silicone oil, part number 08816-03001

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎