Originally posted by kaol
View Post
lämpö ongelmia m20b25 kanssa
Collapse
X
-
joo nyt tänään ilmasin KUNNOLLA tuon järjestelmän ja pesin syylärin niin sisältä kuin ulkoakin niin lämmöt pysyvät ajossa normaalina vain jos puhaltaa lämmintä! tyhjäkäyntiä ei kauaa kärsi pyörittää.eli parani melko paljon jo, tänään kokeiltiin ja todettiin että tuo minun käytetty "ehjä" visko ei olekkaan ehjä eli pyörii hennosti vaikka kone kuuma vaikuttaako tämä mitenkä,voiko vika olla siinä?Last edited by [biohazard]; 27-08-2007, 00:19.
-
Eihän vaan oo paisari päässy nyyskähtämään liian alas?
Tai eihän syylärin yläletku ole liian korkealla suhteessa paisariin??(joka menee term.koppaan)
Niin ja visko toimii lähes kierrosten mukaan, ei lämpötilan.... Eli kun kaasutat se rupeli lähtee pyörimään lujempaa jne.. eli jos ei lähe kierrosten mukana pyörimään lujempaa on viskosi tod.näk.sökönä.Last edited by Tepijr; 27-08-2007, 00:43.Parhaat pelaa
Comment
-
paisari on aikalailla samalla tasolla kuin syylärin ylävesiletku, visko on sitten mitä ilmeisimmin paskana kerta ei vaikuta kierroksiin millään laillaOriginally posted by Tepijr View PostEihän vaan oo paisari päässy nyyskähtämään liian alas?
Tai eihän syylärin yläletku ole liian korkealla suhteessa paisariin??(joka menee term.koppaan)
Niin ja visko toimii lähes kierrosten mukaan, ei lämpötilan.... Eli kun kaasutat se rupeli lähtee pyörimään lujempaa jne.. eli jos ei lähe kierrosten mukana pyörimään lujempaa on viskosi tod.näk.sökönä.
Comment
-
Tuo on osittain valetta.Originally posted by Tepijr View PostNiin ja visko toimii lähes kierrosten mukaan, ei lämpötilan.... Eli kun kaasutat se rupeli lähtee pyörimään lujempaa jne.. eli jos ei lähe kierrosten mukana pyörimään lujempaa on viskosi tod.näk.sökönä.
Viskokytkin tarraa kiinni, sen sisällä oleva silikonineste lämpölaajenee riittävästi. Viskoa lämmittää syyläriltä tuleva lämmin ilma, ei moottori.
Viskotuuletin pyörii vapaana ollessaan hieman moottorin kierrosnopeuden mukaan, mutta ajossa pääasiassa ajoviiman mukaisesti.
Jos visko on tarrannut kiinni kokonaan, pyörii viskotuuletin täysin moottorin kierrosluvun mukaisesti. Pitää myös muistaa, että visko ei ota "kerrasta kiinni", kuten sähköflekti, vaan rauhallisemmin lämpölaajenemisen mukaisesti.
Summasummarum: Jos syylärissä ei kierrä lämmin neste, et voi varmuudella todeta viskon kuntoa, ellet laita sitä kattilaan kiehumaan tms.
Eli lämpeneekö se syyläri kunnolla ajossa?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
syyläri lämpenee normaalisti ajossa.. voisiko tuota viskoa lämmittää vaikka lämpöpuhaltimella ja sitten nakata paikoilleen ja kokeilla toimiiko?Originally posted by kaol View PostTuo on osittain valetta.
Viskokytkin tarraa kiinni, sen sisällä oleva silikonineste lämpölaajenee riittävästi. Viskoa lämmittää syyläriltä tuleva lämmin ilma, ei moottori.
Viskotuuletin pyörii vapaana ollessaan hieman moottorin kierrosnopeuden mukaan, mutta ajossa pääasiassa ajoviiman mukaisesti.
Jos visko on tarrannut kiinni kokonaan, pyörii viskotuuletin täysin moottorin kierrosluvun mukaisesti. Pitää myös muistaa, että visko ei ota "kerrasta kiinni", kuten sähköflekti, vaan rauhallisemmin lämpölaajenemisen mukaisesti.
Summasummarum: Jos syylärissä ei kierrä lämmin neste, et voi varmuudella todeta viskon kuntoa, ellet laita sitä kattilaan kiehumaan tms.
Eli lämpeneekö se syyläri kunnolla ajossa?
Comment
-
Voit esim sanomalehdellä tms koittaa pysäyttää tuota viskoa sillon kun kone on kuuma. Jos sanomalehdestäsi tulee silppua niin visko on varmasti ehjä, jos taas puhallin pysähtyy kiltisti niin viskoremontti edessä. Viskon korjaamisesta löytyy juttua haulla. Kaikessa lyhykäisyydessään homma menee niin että lisätään silikooniöljyä viskoon ja homma rokkaa taas.Originally posted by [biohazard] View Postsyyläri lämpenee normaalisti ajossa.. voisiko tuota viskoa lämmittää vaikka lämpöpuhaltimella ja sitten nakata paikoilleen ja kokeilla toimiiko?
Comment
-
minkälaista silikooni öljyä se pitää olla,että osaa ostaa?Originally posted by Juubi View PostVoit esim sanomalehdellä tms koittaa pysäyttää tuota viskoa sillon kun kone on kuuma. Jos sanomalehdestäsi tulee silppua niin visko on varmasti ehjä, jos taas puhallin pysähtyy kiltisti niin viskoremontti edessä. Viskon korjaamisesta löytyy juttua haulla. Kaikessa lyhykäisyydessään homma menee niin että lisätään silikooniöljyä viskoon ja homma rokkaa taas.
Comment
-
No joo, mä tohon moottorinlämpötilan vaikutukseen juurikin meinasin...Originally posted by kaol View PostTuo on osittain valetta.
Viskokytkin tarraa kiinni, sen sisällä oleva silikonineste lämpölaajenee riittävästi. Viskoa lämmittää syyläriltä tuleva lämmin ilma, ei moottori.
Viskotuuletin pyörii vapaana ollessaan hieman moottorin kierrosnopeuden mukaan, mutta ajossa pääasiassa ajoviiman mukaisesti.
Jos visko on tarrannut kiinni kokonaan, pyörii viskotuuletin täysin moottorin kierrosluvun mukaisesti. Pitää myös muistaa, että visko ei ota "kerrasta kiinni", kuten sähköflekti, vaan rauhallisemmin lämpölaajenemisen mukaisesti.
Summasummarum: Jos syylärissä ei kierrä lämmin neste, et voi varmuudella todeta viskon kuntoa, ellet laita sitä kattilaan kiehumaan tms.
Eli lämpeneekö se syyläri kunnolla ajossa?
Ja kyll sen viskon pitäis lähtä rajusti pyörii ku kylmällä koneella lyö lämää..Parhaat pelaa
Comment
-
Lisää visko aiheesta:Originally posted by [biohazard] View Postminkälaista silikooni öljyä se pitää olla,että osaa ostaa?
Ja öljyksi kelpaa siis ainakin:
Scanian kuorma-autojen viskoissa käyttämä silikoniöljy
Toyota silicone oil, part number 08816-03001
Comment

Comment