Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin sanoi itsensä irti 316 vm.87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Q76
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 5

    Kytkin sanoi itsensä irti 316 vm.87

    Katso alimmaisin viesti.
    Last edited by Q76; 30-08-2007, 19:23.
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Tarkasta kuitenkin kytkimen työsylinteri vaihteiston kyljestä, on melko paljon yleisempi vikapaikka kun säiliö itsessään.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Veikkaisin kytkimen työsylinteriä, näkyykö missään vuotoa?
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Q76
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 5

        #4
        Vuotoa ei nyt näy, mutta maahan saakka olivat nesteet vuotaneet. Täytyy tarkasta työsylinteri tässä kunhan kerkiän.

        Comment

        • himonussija
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 392
          • Finland

          #5
          Työsylinterin tiivisteet antautuvat useista autoista joissa on nesteellä toimiva kytkin ja nesteitä ei koskaan vaihdeta. Jostain syystä kestää pidempään jos nesteet vaihtaa säännöllisesti, vaikka tiiviste meneekin joskus jokatapauksessa.

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #6
            Niin siis jarrunesteet valuu maahan, toimiivat meinaan samalla säiliöllä e30.ssä ja aika monessa muussakin. Itsellä olleita vuotokohtia liittimet säiliön pohjassa.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              Originally posted by Scitso View Post
              Niin siis jarrunesteet valuu maahan, toimiivat meinaan samalla säiliöllä e30.ssä ja aika monessa muussakin. Itsellä olleita vuotokohtia liittimet säiliön pohjassa.
              joissain malleissa on molemmille omat säiliönsä... harvinaista mut mahdollista.
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Q76
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 5

                #8
                Ongelma korjattu työsylinterin vaihdon jälkeen.

                Comment

                • Q76
                  Newbiemmer
                  • Aug 2007
                  • 5

                  #9
                  Tossa meneellä viikolla vaihdoin sen työsylinterin koska kytkin lakkasi toimimasta. Auto toimi moitteettomasti tähän saakka. Tänään kytkin alkoi tekemään sellaista että välillä, vaikka kytkin muuten toimii moitteettomasti, se menee aivan tunnottomaksi eikä ota kiinni, esim. kone sammui koska kytkin pohjassa ja vaihde päällä. Ajon aikana kytkin reistailee välillä vaihdetta vaihtaessa. Missä on vika? Kytkinnesteet ovat maksimissa, mitään ei näytä auton alla tiputtavan.

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    #10
                    Originally posted by Q76 View Post
                    Tossa meneellä viikolla vaihdoin sen työsylinterin koska kytkin lakkasi toimimasta. Auto toimi moitteettomasti tähän saakka. Tänään kytkin alkoi tekemään sellaista että välillä, vaikka kytkin muuten toimii moitteettomasti, se menee aivan tunnottomaksi eikä ota kiinni, esim. kone sammui koska kytkin pohjassa ja vaihde päällä. Ajon aikana kytkin reistailee välillä vaihdetta vaihtaessa. Missä on vika? Kytkinnesteet ovat maksimissa, mitään ei näytä auton alla tiputtavan.
                    huonosti ilmattu...?
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    • Q76
                      Newbiemmer
                      • Aug 2007
                      • 5

                      #11
                      Originally posted by GOOFY View Post
                      huonosti ilmattu...?
                      Tätä epäiltiin isänkin kanssa. Pyysi kysymään että mikä on oikeaoppinen tapa tehdä ilmaus, mitä ottaa huomioon jne? Että voi tehdä seuraavaksi kunnolla.

                      Comment

                      • 1502
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 238
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Kyl sen pitäs tulla kunnolla kun vaan valuttaa, ainakin itellä toiminu valutuksen jälkeen ok.

                        Toinen mahdllisuus on tippakannulla työntää alhaalta takas päin nestettä, aina toiminu tuokin konsti.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎