Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25:n imari, ruiskut, MAF ja ECU M20B20:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ice0018
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 20
    • Kokkola

    M20B25:n imari, ruiskut, MAF ja ECU M20B20:een

    Elikkä tuossa makoilisi ylimääräisenä M20B25:n yllämainitut laitteet ja mietinkin onko mitään hyötyä laittaa niitä M20B20:en vastaavien rojujen tilalle. Onko tuloksena vain toimimaton laite ja kasvanut polttoaineen kulutus vai sopiiko tuo imari edes tuohon kanteen?
    The BMW E28 automobile platform was the basis for the 1981 through 1987 BMW 5-Series automobiles.
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #2
    Samaa olen ma miettinyt, mulla on tossa kokonainen m20b25 mylly missä alakerrassa laakerivika, että olisko noista hyötyä, vai kasvanut bensankulutus ja hävinnyt alavääntö..


    PS. Ton koneen saa hakee pois nurkista maleksimasta polkuhinnalla..
    Last edited by Peltsii; 29-08-2007, 16:27.
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Ootko kakskasiin niittä laittamassa? En usko että on kauheasti kumpaakaan, siis hyötyä eikä haittaa. Toinen asia sit että jos sul on toi B20 l-jetillä ni eipä taida oikeen heittämällä mennä?
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • ice0018
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 20
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by Supra^ View Post
        Ootko kakskasiin niittä laittamassa? En usko että on kauheasti kumpaakaan, siis hyötyä eikä haittaa. Toinen asia sit että jos sul on toi B20 l-jetillä ni eipä taida oikeen heittämällä mennä?
        Mistäköhän tuon saisi helposti selville onko l-jetillä? Vm. 87 on tuo pata.. Jep, kakskasiin menee.
        The BMW E28 automobile platform was the basis for the 1981 through 1987 BMW 5-Series automobiles.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by ice0018 View Post
          Mistäköhän tuon saisi helposti selville onko l-jetillä? Vm. 87 on tuo pata.. Jep, kakskasiin menee.
          87 eli varmaan l-jetillä, niinku toi kaverinki johon 2.3jurpoa laitetaan. Kato et onko virranjakaja lohkos vai kannes.

          ja edittiä: Imusarja sopii kanteen heittämällä, ja kaasuläpän tienoilla olevia alipaineletkuhässäköitä joutuu pikkasen muuttamaan, mutta jos on l- (99% varmuudella on) ni toi motronicin ecu jne on mahoton sovittaa sinne jossei sit vaiha koko ruiskuu motronicciin, ja siinä taas tulee vastaan tuo virranjakaja jne. Omasta mielestä kaikinpuolin turha operaatio.
          Last edited by Supra^; 28-08-2007, 22:43.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Originally posted by ice0018 View Post
            Mistäköhän tuon saisi helposti selville onko l-jetillä? Vm. 87 on tuo pata.. Jep, kakskasiin menee.
            jos virranjakaja lohkon kyljessä ljetti ja kannenpäässä motronic
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Viilataan pilkkua, mutta M20 koneneissa ei missään ole MAF anturia vaan AFM.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • ice0018
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 20
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by Eepo View Post
                jos virranjakaja lohkon kyljessä ljetti ja kannenpäässä motronic
                Ok. L-jettihän tuo sitten on. Eipä taida kannattaa jumpata tuota vaihtoa. Tänks!
                The BMW E28 automobile platform was the basis for the 1981 through 1987 BMW 5-Series automobiles.

                Comment

                • ice0018
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 20
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Viilataan pilkkua, mutta M20 koneneissa ei missään ole MAF anturia vaan AFM.
                  Mutta mittaa kuitenkin ilman määrää
                  The BMW E28 automobile platform was the basis for the 1981 through 1987 BMW 5-Series automobiles.

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by ice0018 View Post
                    Mutta mittaa kuitenkin ilman määrää
                    Mutta MAF-anturi/mittari on Mass Air Flow meter, jollaista ei m20-moottoreista löydy... Ilmamääränmittaus sitten eri mittareilla..

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Mutta MAF-anturi/mittari on Mass Air Flow meter, jollaista ei m20-moottoreista löydy... Ilmamääränmittaus sitten eri mittareilla..
                      Pistetään nyt vielä konkreettinen selvennys:

                      MAF=Mass Air Flow sensor ---> mittaa ilman massan.
                      AFM=Air Flow Meter --->ilmamäärämittari, eli mittaa ilman määrän.

                      Tee siitä 2.3 litranen vaihtamalla kampiakseli ja männät, ja löysää pikkasen ilmamäärämittarin jousta. Ei ehkä helpoin, mutta halvin +20-30hp konversio.

                      Tai hanki samalla matalapuristeiset 2.3 männät multa ja fööni kylkeen


                      [OT]Peltsii laitoin sulle privaa alakerrasta[/OT]
                      Last edited by Supra^; 29-08-2007, 10:23.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎