Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endurance autojen m20b25 tehot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #16
    Noh, silti noi endurance autot taitaa kuitenkin olla noita 2,7 litrasia..
    Ja paskat... kaikki ei ole sitä miltä näyttää..

    Comment

    • petska
      Newbiemmer
      • Mar 2004
      • 15

      #17
      Meinaatko että kaikki ei ole sitä miltä näyttää eli kusetetaan katsastus miesta että on 2.7 kone ja onkin oikeasti 3.5 ja laitetaan vielä turboo kaveriksi niin johan hajaantuu....

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #18
        Meinaatko että kaikki ei ole sitä miltä näyttää eli kusetetaan katsastus miesta että on 2.7 kone ja onkin oikeasti 3.5 ja laitetaan vielä turboo kaveriksi niin johan hajaantuu....
        Ei vaan sitä tosiasiaa, että "kivikautisesta" m20:stä 2.7 litran tilavuudella ei ihan helpolla kaiveta 320Nm vääntöä.

        Comment

        • TONI_VAAN
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 210

          #19
          kysymys

          Originally posted by Henski
          Originally posted by L.H
          Originally posted by Maza
          231 hp/5500 RPM ja vääntöä 320 Nm/3750 RPM
          Kyllä noista lukemista on aika helppo päätellä, että tilavuutta on ~3 litraa.
          Ainakin noissa ilmotetaan tilavuudeks 2,7litraa ja mites m20:stä saadaan 3 litranen?
          vaikka tuolla
          http://www.davelength.net/car/engine.html
          mahtaakohan vakio 2.5:sen imusarja ennää riittää kolmilitraselle
          kysynpä vaan??

          Comment

          • jpaaso
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 96

            #20
            ESA säännöt ovat kuitenkin suht rajalliset, työstetynkin kannen ja vakio imu- sekä pakosarjojen rajat tulevat vastaan ennen näitä väitettyjä ominaisvääntölukemia.

            On paljon todennäköisempää että n. 120Nm/L ominaisväännön sijaan siellä on uskottavampi n. 100Nm/L. Ominais- eli litratehoa kiukaasta voi loihtia tarpeeksi paksulla lompakolla mutta ominaisväännölle tulee vaparissa raja vastaan kun täytöstä ei vain voida parantaa rajattomasti. Puhumattakaan, jos se pitäisi tehdä 2-venttiilikannella ja katukäyttöön suunnitelluilla imu- ja pakosarjoilla.

            - JjP

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2479
              • Lohja

              #21
              Eli noihin lukemiin on siis vastauksena se, että penkki on vaan näyttänyt liikaa ja todellista tehoa ja vääntöä ei ole noin paljon.. :roll:
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • jpaaso
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 96

                #22
                On paljon yksinkertaisempikin selitys ja jokainen autourheilua tunteva sen kyllä tietää.

                ...eikä noihin teholukemiin ole mitään sanottavaa, 230bhp ei ole mikään mahdottomuus mutta etsipä kokeeksi 120Nm/L kaksiventtiilikannella varustettu kattila orggis pako- ja imusarjoin, niin katsotaan sitten lisää.

                - JjP

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2479
                  • Lohja

                  #23
                  Originally posted by jpaaso
                  On paljon yksinkertaisempikin selitys ja jokainen autourheilua tunteva sen kyllä tietää.

                  ...eikä noihin teholukemiin ole mitään sanottavaa, 230bhp ei ole mikään mahdottomuus mutta etsipä kokeeksi 120Nm/L kaksiventtiilikannella varustettu kattila orggis pako- ja imusarjoin, niin katsotaan sitten lisää.

                  - JjP
                  Valoittanet ihmeessä asiaa kertomalla mikä se yksinkertaisempi selitys on..
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4321
                    • Kannus/Kokkola

                    #24
                    Valoittanet ihmeessä asiaa kertomalla mikä se yksinkertaisempi selitys on..
                    Täytyykö vääntää rautalangasta ?

                    Comment

                    • jpaaso
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 96

                      #25
                      Se, että moottoriurheilussa huijaaminen on arkipäivää.

                      On paljon todennäköisempää, että jätkillä on 2.7L pannussa 86mm porausta kuin että ovat jollain konstilla saaneet ominaisväännöt 4- venttiilikannella varustetun, kilpaosista kootun koneen tasolle. Mutta edelleen, en sulje mitään vaihtoehtoa pois, jos löydät jostain 120Nm/L ominaisväännöllä varustetun 2- venttiilikannellisen koneen orggis imu- ja pakusarjoin, niin seison korjattuna. En tosin pidätä hengitystä. :wink:

                      - JjP

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2479
                        • Lohja

                        #26
                        Originally posted by jpaaso
                        Se, että moottoriurheilussa huijaaminen on arkipäivää.

                        On paljon todennäköisempää, että jätkillä on 2.7L pannussa 86mm porausta kuin että ovat jollain konstilla saaneet ominaisväännöt 4- venttiilikannella varustetun, kilpaosista kootun koneen tasolle. Mutta edelleen, en sulje mitään vaihtoehtoa pois, jos löydät jostain 120Nm/L ominaisväännöllä varustetun 2- venttiilikannellisen koneen orggis imu- ja pakusarjoin, niin seison korjattuna. En tosin pidätä hengitystä. :wink:

                        - JjP
                        Niin no siitä mulla ei ole mitään tietoa, että kieltääkö säännöt rakentamasta 3 litrasta konetta..
                        MUTTA jos kieltää, niin onko endurancen sääntöjen rikkominen tosiaan niin helppoa? Luulis, että ei ole mitään järkeä julkisesti ilmottaa teho ja vääntö lukemia, jos niitä ei MITENKÄÄN ole mahdollista saada laillisin keinoin kyseisestä moottorista..
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • jpaaso
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 96

                          #27
                          Luulin vain, että olit itse kirjoittanut koneen olevan ilmoitettu 2.7- litraiseksi. Jonkunlainen käsitys nyt kuitenkin on muodostunut, että 2.7- litrainen se ei ainakaan ole.

                          Kuinka suuri sitten, on se varsinainen kysymys. Kolmelitraista vaihtoehtoa ei M20:sissa vakiona ole ollut ja 1.2mm on suurin poraus mitä saa moottoriin tehdä, tarkoittaisi 2.77L (85.2mm*81mm) olevan suurin sääntöjen sallima kiuas E30:een. Ominaisväännöksi tulee 116Nm/l mikä on vielä AFAIK liian korkea kaksiventtiilikannelle, mutta voi olla että kehitys on kehittynyt ja tiedot kaipaisivat päivittämistä.

                          Huijaaminen on helppoa ja ihan arkipäivää moottoriurheilussa, se on (valitettava) tosiasia. En kyllä itsekään ymmärrä miksi moisia lukemia julkisesti sitten esittelemään, asialle voi löytyä kyllä ihan luonnollinenkin selitys mutta pidän huijaamista vain todennäköisimpänä. Itse asiassa rankkaan sääntöjenvastaisen koneen, virheen dynotuloksessa tai henkselien paukuttelun vähän essonbaarikertoimilla sen edelle, että jätkät tosiaan olisivat rutistaneet tuon verran ominaisvääntöä M20:sta ja edelleen muistettava että orggis imu- ja pakosarjoilla, jotka eivät varmaan virtaa täysin optimaalisesti.

                          - JjP

                          Comment

                          • Jubu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 937
                            • Kuusankoski

                            #28
                            missäs tämä eaglen kehuttu dynolappu on näytillä , vai onko vain "essonbaarissakuulin" tehoja ?

                            Comment

                            • jpaaso
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 96

                              #29
                              Näyttää olevan ihan Eagle Racingin webbisivulla.

                              - JjP

                              Comment

                              • L.H
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 2479
                                • Lohja

                                #30
                                No mä taidan kyllä joka tapauksessa unohtaa sen vapari koneen tekemisen, mutta soitin kuitenkin ihan huvikseen M-sportille ja kysyin Puukalta mitä niiden mainostama 240 heppainen kone pitää sisällään: Vapaavirtausputsari, peltisatsi, putkisto, 272 asteinen nokka, työstetty kansi(sanoi koneistuksen hinnaksi n.750euroa), puristuksia nostettu ja unichippi. Takapyöriltä mitattu 214 hv, vääntö lukemaa en tullut kysyneeksi..

                                Uskotaan uskotaan, että on järkevämpi tehdä turbokone.. :wink:
                                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎