Noh, silti noi endurance autot taitaa kuitenkin olla noita 2,7 litrasia..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Endurance autojen m20b25 tehot
Collapse
X
-
Meinaatko että kaikki ei ole sitä miltä näyttää eli kusetetaan katsastus miesta että on 2.7 kone ja onkin oikeasti 3.5 ja laitetaan vielä turboo kaveriksi niin johan hajaantuu....
Comment
-
-
kysymys
Originally posted by HenskiOriginally posted by L.HOriginally posted by Maza231 hp/5500 RPM ja vääntöä 320 Nm/3750 RPM
http://www.davelength.net/car/engine.html
kysynpä vaan??
Comment
-
-
ESA säännöt ovat kuitenkin suht rajalliset, työstetynkin kannen ja vakio imu- sekä pakosarjojen rajat tulevat vastaan ennen näitä väitettyjä ominaisvääntölukemia.
On paljon todennäköisempää että n. 120Nm/L ominaisväännön sijaan siellä on uskottavampi n. 100Nm/L. Ominais- eli litratehoa kiukaasta voi loihtia tarpeeksi paksulla lompakolla mutta ominaisväännölle tulee vaparissa raja vastaan kun täytöstä ei vain voida parantaa rajattomasti. Puhumattakaan, jos se pitäisi tehdä 2-venttiilikannella ja katukäyttöön suunnitelluilla imu- ja pakosarjoilla.
- JjP
Comment
-
-
On paljon yksinkertaisempikin selitys ja jokainen autourheilua tunteva sen kyllä tietää.
...eikä noihin teholukemiin ole mitään sanottavaa, 230bhp ei ole mikään mahdottomuus mutta etsipä kokeeksi 120Nm/L kaksiventtiilikannella varustettu kattila orggis pako- ja imusarjoin, niin katsotaan sitten lisää.
- JjP
Comment
-
-
Originally posted by jpaasoOn paljon yksinkertaisempikin selitys ja jokainen autourheilua tunteva sen kyllä tietää.
...eikä noihin teholukemiin ole mitään sanottavaa, 230bhp ei ole mikään mahdottomuus mutta etsipä kokeeksi 120Nm/L kaksiventtiilikannella varustettu kattila orggis pako- ja imusarjoin, niin katsotaan sitten lisää.
- JjP“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Se, että moottoriurheilussa huijaaminen on arkipäivää.
On paljon todennäköisempää, että jätkillä on 2.7L pannussa 86mm porausta kuin että ovat jollain konstilla saaneet ominaisväännöt 4- venttiilikannella varustetun, kilpaosista kootun koneen tasolle. Mutta edelleen, en sulje mitään vaihtoehtoa pois, jos löydät jostain 120Nm/L ominaisväännöllä varustetun 2- venttiilikannellisen koneen orggis imu- ja pakusarjoin, niin seison korjattuna. En tosin pidätä hengitystä. :wink:
- JjP
Comment
-
-
Originally posted by jpaasoSe, että moottoriurheilussa huijaaminen on arkipäivää.
On paljon todennäköisempää, että jätkillä on 2.7L pannussa 86mm porausta kuin että ovat jollain konstilla saaneet ominaisväännöt 4- venttiilikannella varustetun, kilpaosista kootun koneen tasolle. Mutta edelleen, en sulje mitään vaihtoehtoa pois, jos löydät jostain 120Nm/L ominaisväännöllä varustetun 2- venttiilikannellisen koneen orggis imu- ja pakusarjoin, niin seison korjattuna. En tosin pidätä hengitystä. :wink:
- JjP
MUTTA jos kieltää, niin onko endurancen sääntöjen rikkominen tosiaan niin helppoa? Luulis, että ei ole mitään järkeä julkisesti ilmottaa teho ja vääntö lukemia, jos niitä ei MITENKÄÄN ole mahdollista saada laillisin keinoin kyseisestä moottorista..“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Luulin vain, että olit itse kirjoittanut koneen olevan ilmoitettu 2.7- litraiseksi. Jonkunlainen käsitys nyt kuitenkin on muodostunut, että 2.7- litrainen se ei ainakaan ole.
Kuinka suuri sitten, on se varsinainen kysymys. Kolmelitraista vaihtoehtoa ei M20:sissa vakiona ole ollut ja 1.2mm on suurin poraus mitä saa moottoriin tehdä, tarkoittaisi 2.77L (85.2mm*81mm) olevan suurin sääntöjen sallima kiuas E30:een. Ominaisväännöksi tulee 116Nm/l mikä on vielä AFAIK liian korkea kaksiventtiilikannelle, mutta voi olla että kehitys on kehittynyt ja tiedot kaipaisivat päivittämistä.
Huijaaminen on helppoa ja ihan arkipäivää moottoriurheilussa, se on (valitettava) tosiasia. En kyllä itsekään ymmärrä miksi moisia lukemia julkisesti sitten esittelemään, asialle voi löytyä kyllä ihan luonnollinenkin selitys mutta pidän huijaamista vain todennäköisimpänä. Itse asiassa rankkaan sääntöjenvastaisen koneen, virheen dynotuloksessa tai henkselien paukuttelun vähän essonbaarikertoimilla sen edelle, että jätkät tosiaan olisivat rutistaneet tuon verran ominaisvääntöä M20:sta ja edelleen muistettava että orggis imu- ja pakosarjoilla, jotka eivät varmaan virtaa täysin optimaalisesti.
- JjP
Comment
-
-
No mä taidan kyllä joka tapauksessa unohtaa sen vapari koneen tekemisen, mutta soitin kuitenkin ihan huvikseen M-sportille ja kysyin Puukalta mitä niiden mainostama 240 heppainen kone pitää sisällään: Vapaavirtausputsari, peltisatsi, putkisto, 272 asteinen nokka, työstetty kansi(sanoi koneistuksen hinnaksi n.750euroa), puristuksia nostettu ja unichippi. Takapyöriltä mitattu 214 hv, vääntö lukemaa en tullut kysyneeksi..
Uskotaan uskotaan, että on järkevämpi tehdä turbokone.. :wink:“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
Comment