Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endurance autojen m20b25 tehot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2479
    • Lohja

    #46
    Originally posted by Santeri
    Originally posted by L.H
    Originally posted by Santeri
    Originally posted by jpaaso
    Siis tehostahan tässä ei ole epäilystä, vaan ilmoitetusta väännöstä. Sitä kun ei voi loihtia koneesta siirtämällä vääntöhuippua korkeammille kierroksille. Oikeastaan ainoa mikä estää IMO ottamasta tasapainotetusta 2.7 koneesta 250bhp+ voisi olla ne vähän onnettoman tuntuiset keinuvivut, kun sen koneen pitäisi sitten kiertää. Keinuthan noissa M20:sissa ensimmäisenä tuntuvat pettävän.

    - JjP
    Mutta saako 2,7 koneesta tuollaisia tehoja/vääntöjä sen omilla imu/pakosarjoilla ja ruiskulla? Käsittääkseni ne ovat melko surkeat. Homma on tietysti eri jos on 2,5 koneen imu, pakosarjat ja ruisku mutta silloinhan se on laiton.
    Siis eikös noi oo kuitenkin rakennettu nimenomaan 325i:stä, eli kyllä niissä ne on..
    Eli siis laittomia, koska pitää olla alkuperäiset imu ja pakosarjat. ETA-koneen imu- ja pakosarjoilla puhumattakaan ruiskusta ei päästä noihin tuloksiin... kö??
    RAKENNETTU 325i:STÄ, ei 325e:stä.. Eli ei ole mitään ETA-koneita..
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #47
      Originally posted by Wittu_joo
      Mutta ellen nyt ole väärin käsittänyt m10,m20 ja m30 koneissa on täysin samallaiset keinuvivut
      Ei niitä ainakaan samalla varaosanumerolla myydä.
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • Santeri
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 80
        • Varsinais-Suomi

        #48
        Originally posted by L.H
        Originally posted by Santeri
        Originally posted by L.H
        Originally posted by Santeri
        Originally posted by jpaaso
        Siis tehostahan tässä ei ole epäilystä, vaan ilmoitetusta väännöstä. Sitä kun ei voi loihtia koneesta siirtämällä vääntöhuippua korkeammille kierroksille. Oikeastaan ainoa mikä estää IMO ottamasta tasapainotetusta 2.7 koneesta 250bhp+ voisi olla ne vähän onnettoman tuntuiset keinuvivut, kun sen koneen pitäisi sitten kiertää. Keinuthan noissa M20:sissa ensimmäisenä tuntuvat pettävän.

        - JjP
        Mutta saako 2,7 koneesta tuollaisia tehoja/vääntöjä sen omilla imu/pakosarjoilla ja ruiskulla? Käsittääkseni ne ovat melko surkeat. Homma on tietysti eri jos on 2,5 koneen imu, pakosarjat ja ruisku mutta silloinhan se on laiton.
        Siis eikös noi oo kuitenkin rakennettu nimenomaan 325i:stä, eli kyllä niissä ne on..
        Eli siis laittomia, koska pitää olla alkuperäiset imu ja pakosarjat. ETA-koneen imu- ja pakosarjoilla puhumattakaan ruiskusta ei päästä noihin tuloksiin... kö??
        RAKENNETTU 325i:STÄ, ei 325e:stä.. Eli ei ole mitään ETA-koneita..
        Mutta eikö 2,7 kone ole juuri eta? vai saako 325i koneesta porauksella riittävän suuren?

        Tässä otteita säännöistä: lainaus akk sääntökirjasta.

        "19.70.4.1. Sylinterilohko – sylinterikansi

        Sylinterilohko ja sylinterikansi tulee olla samankokoisesta moottorista eli samaa sarjaa. Alkuperäistä sylinterihalkaisijaa voidaan lisätä max.1.2 mm (porauksen aiheuttama mahdollinen tilavuusrajan ylitys huomioitava auton vähimmäispainossa). Putkittaminen ns. valurautaputkilla on sallittu samoilla ehdoilla kuin poraaminen. Ylimääräiset aukot lohkossa ja kannessa saadaan sulkea. Sylinterilohkon saa tasohioa. Alkuperäisen sylinterikannen viritys vapaa, edellyttäen että imu- ja pakokanavien, venttiili koneiston ja nokka-akselin (akselien) paikka säilytetään (ml. venttiilien asennuskulma).


        19.70.4.5. Kiertokanget, kampiakseli

        Alkuperäiset osat on voitava tunnistaa. Osia voidaan hioa, keventää, tasapainottaa ja lämpökäsitellä. Myös aineen lisäys (esim. naarmun korjaustäyttö) on sallittu. Iskupituus tulee säilyttää alkuperäisenä."

        Comment

        • L.H
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2479
          • Lohja

          #49
          Originally posted by Santeri
          Originally posted by L.H
          Originally posted by Santeri
          Originally posted by L.H
          Originally posted by Santeri
          Originally posted by jpaaso
          Siis tehostahan tässä ei ole epäilystä, vaan ilmoitetusta väännöstä. Sitä kun ei voi loihtia koneesta siirtämällä vääntöhuippua korkeammille kierroksille. Oikeastaan ainoa mikä estää IMO ottamasta tasapainotetusta 2.7 koneesta 250bhp+ voisi olla ne vähän onnettoman tuntuiset keinuvivut, kun sen koneen pitäisi sitten kiertää. Keinuthan noissa M20:sissa ensimmäisenä tuntuvat pettävän.

          - JjP
          Mutta saako 2,7 koneesta tuollaisia tehoja/vääntöjä sen omilla imu/pakosarjoilla ja ruiskulla? Käsittääkseni ne ovat melko surkeat. Homma on tietysti eri jos on 2,5 koneen imu, pakosarjat ja ruisku mutta silloinhan se on laiton.
          Siis eikös noi oo kuitenkin rakennettu nimenomaan 325i:stä, eli kyllä niissä ne on..
          Eli siis laittomia, koska pitää olla alkuperäiset imu ja pakosarjat. ETA-koneen imu- ja pakosarjoilla puhumattakaan ruiskusta ei päästä noihin tuloksiin... kö??
          RAKENNETTU 325i:STÄ, ei 325e:stä.. Eli ei ole mitään ETA-koneita..
          Mutta eikö 2,7 kone ole juuri eta? vai saako 325i koneesta porauksella riittävän suuren?

          Tässä otteita säännöistä: lainaus akk sääntökirjasta.

          "19.70.4.1. Sylinterilohko – sylinterikansi

          Sylinterilohko ja sylinterikansi tulee olla samankokoisesta moottorista eli samaa sarjaa. Alkuperäistä sylinterihalkaisijaa voidaan lisätä max.1.2 mm (porauksen aiheuttama mahdollinen tilavuusrajan ylitys huomioitava auton vähimmäispainossa). Putkittaminen ns. valurautaputkilla on sallittu samoilla ehdoilla kuin poraaminen. Ylimääräiset aukot lohkossa ja kannessa saadaan sulkea. Sylinterilohkon saa tasohioa. Alkuperäisen sylinterikannen viritys vapaa, edellyttäen että imu- ja pakokanavien, venttiili koneiston ja nokka-akselin (akselien) paikka säilytetään (ml. venttiilien asennuskulma).


          19.70.4.5. Kiertokanget, kampiakseli

          Alkuperäiset osat on voitava tunnistaa. Osia voidaan hioa, keventää, tasapainottaa ja lämpökäsitellä. Myös aineen lisäys (esim. naarmun korjaustäyttö) on sallittu. Iskupituus tulee säilyttää alkuperäisenä."
          Mulla OLI semmonen käsitys, että noi olis stroukattu, mutta nyt en sano enää yhtään mitään.. :roll:
          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

          Comment

          • 131
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 393
            • Siilinjärvi

            #50
            Nyt meinaa mennä puurot ja vellit (poraukset ja iskut) sekaisin. Siis jos tehdään 2,7 ETAn kampuralla 325i niin on laiton, mutta jos porataan sallittu maksimi 1,2mm niin on luvallinen. 325etaa ei saa sotkea 325i koneen osien kanssa eikä päinvastoin. Esim. eta 325iin imu/pakosarjoin on luvaton. Samoin 325i etan kampuralla.
            Olinko tarpeeksi sekava :lol:
            Marko

            http://www.uniball.fi/

            BMW E30 S54B32 SS
            Fiat 131 Abarth g.4 historic

            http://www.131abarth.com/
            http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
            https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

            Comment

            • TONI_VAAN
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 210

              #51
              Re: hmm??

              Originally posted by Jubu
              Originally posted by TONI_VAAN
              mä en oo vielläkää saannu kysymystä siihen miten vakio 2.5 imusarjalla saahan täytettyä kolmilitrasen tarpeet??
              taitaa ennen pitkää vaihtaa merkkiä
              minkälaisen kysymyksen siintä haluat ?
              siis vastausta siittä että miten 2.5 imusarja jaksaa syöttää sen meno veen mitä tuommoinen kolmilitraseks porattu mylly vaatii :f:

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #52
                Vertaappa 325i:n imusarjan poikkipinta-alaa venttiilin maksimi avautumisella saavutettavaan poikkipinta-alaan esim. Ja toisekseen uskoisin tuon imusarjan hengittävän ihan kohtuullisesti jo vakiona joten tuskin se ensimmäinen pullonkaula on..Turha tässä on tietenkin rueta väittelemään jonniin joutavista kun aina sieltä jostain löytyy parannettavaa..AINA!! se on fakta..vaikka ois mikä F1 mylly niin jossain on aina puristettavaa lisää..
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • jyrkkis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 503
                  • Jänkä

                  #53
                  Proteesi

                  Ehdotus: Kisaan mukaan ja eaglesta protesti, sillä ne sisäkalut selviää. Tosin sehän maksaa jos ei sieltä mitään laitonta löydy :wink: Mutta ne ei pelaa jotka pelkää...
                  Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                  Never Fuck With The Countryboys

                  Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                  Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #54
                    tällä foorumilla kirjottaa kaksi eaglen miestä eli kysykääpä vaikka antti199 mitä niille on tehty :wink:
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2479
                      • Lohja

                      #55
                      Originally posted by seidltuning
                      tällä foorumilla kirjottaa kaksi eaglen miestä eli kysykääpä vaikka antti199 mitä niille on tehty :wink:
                      Luuletko että kertoo.. :wink:
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • seidltuning
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1941
                        • Vantaa

                        #56
                        tai ostakaa niiltä kone ja avatkaa se?
                        G30 530e Sedan
                        E30 325i Cabriolet

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎