Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endurance autojen m20b25 tehot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #31
    No onneksi noilta onnistuu paremmin kuin Alpinalta, Hartgelta ja AC Schnizeriltä aikanaan tuo M20:n virittely. Turhaan ne laitto sinne e30:n nokalle M30 koneen, kun vastaavat tehot saadaan suomalaisilla konsteilla irti M20:sta.

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #32
      Originally posted by pmv
      No onneksi noilta onnistuu paremmin kuin Alpinalta, Hartgelta ja AC Schnizeriltä aikanaan tuo M20:n virittely. Turhaan ne laitto sinne e30:n nokalle M30 koneen, kun vastaavat tehot saadaan suomalaisilla konsteilla irti M20:sta.
      No eihän nyt noita voi verrata...
      Vertaat semmoseen käyttötarkotukseen tehtyä konetta että kestää kisan ehkä kaksi, semmosta minkä pitäs kestää +300tkm
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • 131
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 393
        • Siilinjärvi

        #33
        Itselleni on tulossa 325 ESa ja jotain näistä olemassa olevista olen kuullut/ottanut selvää. Uskon että Eaglen kone on laillinen, uskon myös että sitä on mitattu lukema jota he ilmoittavat. Sitä taas en usko että tuo lukema on oikea, varmaankin se mitä SE penkki on kertonut. Muistettavahan on myös se, että Eagle keskeyttää paljon kisoja konevikoihin, eli tehoilla on kääntöpuolensa, rasitus kasvaa. Tiedän pari muuta joista on mitattu n. 210hp tehoja, jotka ovat varmaankin ihan oikeita, näissä 2,5litrainen kone.

        Miten iso reikä muuten on vakio tiivisteessä oleva reikä? Siis kuinka paljon isompaa mäntää voin käyttää ilman että tarvitsen siirtyä vakiotiivisteestä pois?
        Marko

        http://www.uniball.fi/

        BMW E30 S54B32 SS
        Fiat 131 Abarth g.4 historic

        http://www.131abarth.com/
        http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
        https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

        Comment

        • jpaaso
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 96

          #34
          Siis tehostahan tässä ei ole epäilystä, vaan ilmoitetusta väännöstä. Sitä kun ei voi loihtia koneesta siirtämällä vääntöhuippua korkeammille kierroksille. Oikeastaan ainoa mikä estää IMO ottamasta tasapainotetusta 2.7 koneesta 250bhp+ voisi olla ne vähän onnettoman tuntuiset keinuvivut, kun sen koneen pitäisi sitten kiertää. Keinuthan noissa M20:sissa ensimmäisenä tuntuvat pettävän.

          - JjP

          Comment

          • 131
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 393
            • Siilinjärvi

            #35
            Sama mittausongelmahan siinäkin on. Tuosta kun vähennätte -10% tehoa sekä vääntöä niin eiköhän ole lähempänä todellista.
            Marko

            http://www.uniball.fi/

            BMW E30 S54B32 SS
            Fiat 131 Abarth g.4 historic

            http://www.131abarth.com/
            http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
            https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

            Comment

            • jpaaso
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 96

              #36
              Se on kyllä totta, pointti oli vain että teholukema ei ole mahdoton, mutta vääntölukema vaikuttaa siltä.

              - JjP

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #37
                Originally posted by jpaaso
                Se on kyllä totta, pointti oli vain että teholukema ei ole mahdoton, mutta vääntölukema vaikuttaa siltä.

                - JjP
                Oooonkohan poijjat ottanu huomioon mm. välityssuhteiden vaikutusta mahdolliseen pyöriltä mitattavaan vääntömomenttiin..dynossa voimansiirron/pyörivien massojen häviöt mitataan sitten jarrutuksen aikana varsianaisen ajon jälkeen vapaalla rullauksella. Onkin mahdollista että siinä on virhe tai sitten ei, riippuen mitä on mitattu ja miten 8)...
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • 131
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 393
                  • Siilinjärvi

                  #38
                  Niinpä niin. Yritinkin painottaa juurikin tuota, että kun kukaan ei todellisuudessa tiedä mitään tehdystä mittauksesta, niin spekuloida voi aivan loputtomasti. Meilläpäin on muutamakin penkki, yhdessä käydään jos halutaan kunnon lukemat, toisessa jos halutaan tietää oikeat tehot. :lol: Lisäksi tuosta tehohäviön mittaamisesta, sen varaan en kyllä paljoa laskisi. Lisäksi tuohon renkaalta mittaukseen vaikuttaa mm. ripustusten ja jousituksen toiminta yms. Kunnon takaripustus ja jousitus antaa pienemmän teholukeman renkaalla, kun sama tekniikka huonolla ripustuksella saa suuremman. No, kumpi niistä poistuu paremmin viivalta, sekö jossa on enemmän tehoa renkaalla, vai se jossa on vähemmän? Jos halutaan silkkaa faktaa, pitää kone viedä irrallaan jarruun. Eikä silloinkaan mihinkään jokkismiesten penkkiin vaan ihan oikeaan :wink: Mutta lieneekö semmosia luotettavia kovinkaan montaa? Sundströmin Mazdan konetta penkittivät joskus silloisen Muurala Motorsin penkissä. Miten lie tilanne nyt?
                  Marko

                  http://www.uniball.fi/

                  BMW E30 S54B32 SS
                  Fiat 131 Abarth g.4 historic

                  http://www.131abarth.com/
                  http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                  https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                  Comment

                  • TONI_VAAN
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 210

                    #39
                    hmm??

                    mä en oo vielläkää saannu kysymystä siihen miten vakio 2.5 imusarjalla saahan täytettyä kolmilitrasen tarpeet??
                    taitaa ennen pitkää vaihtaa merkkiä

                    Comment

                    • Jubu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 937
                      • Kuusankoski

                      #40
                      Re: hmm??

                      Originally posted by TONI_VAAN
                      mä en oo vielläkää saannu kysymystä siihen miten vakio 2.5 imusarjalla saahan täytettyä kolmilitrasen tarpeet??
                      taitaa ennen pitkää vaihtaa merkkiä
                      minkälaisen kysymyksen siintä haluat ?

                      Comment

                      • Lauri
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2002
                        • 596
                        • juva

                        #41
                        :roll: :roll: :roll: juustoja jokalähtöön.
                        -87 M3
                        -88 325 ???





                        Comment

                        • Santeri
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 80
                          • Varsinais-Suomi

                          #42
                          Originally posted by jpaaso
                          Siis tehostahan tässä ei ole epäilystä, vaan ilmoitetusta väännöstä. Sitä kun ei voi loihtia koneesta siirtämällä vääntöhuippua korkeammille kierroksille. Oikeastaan ainoa mikä estää IMO ottamasta tasapainotetusta 2.7 koneesta 250bhp+ voisi olla ne vähän onnettoman tuntuiset keinuvivut, kun sen koneen pitäisi sitten kiertää. Keinuthan noissa M20:sissa ensimmäisenä tuntuvat pettävän.

                          - JjP
                          Mutta saako 2,7 koneesta tuollaisia tehoja/vääntöjä sen omilla imu/pakosarjoilla ja ruiskulla? Käsittääkseni ne ovat melko surkeat. Homma on tietysti eri jos on 2,5 koneen imu, pakosarjat ja ruisku mutta silloinhan se on laiton.

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2479
                            • Lohja

                            #43
                            Originally posted by Santeri
                            Originally posted by jpaaso
                            Siis tehostahan tässä ei ole epäilystä, vaan ilmoitetusta väännöstä. Sitä kun ei voi loihtia koneesta siirtämällä vääntöhuippua korkeammille kierroksille. Oikeastaan ainoa mikä estää IMO ottamasta tasapainotetusta 2.7 koneesta 250bhp+ voisi olla ne vähän onnettoman tuntuiset keinuvivut, kun sen koneen pitäisi sitten kiertää. Keinuthan noissa M20:sissa ensimmäisenä tuntuvat pettävän.

                            - JjP
                            Mutta saako 2,7 koneesta tuollaisia tehoja/vääntöjä sen omilla imu/pakosarjoilla ja ruiskulla? Käsittääkseni ne ovat melko surkeat. Homma on tietysti eri jos on 2,5 koneen imu, pakosarjat ja ruisku mutta silloinhan se on laiton.
                            Siis eikös noi oo kuitenkin rakennettu nimenomaan 325i:stä, eli kyllä niissä ne on..
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #44
                              Originally posted by jpaaso
                              Keinuthan noissa M20:sissa ensimmäisenä tuntuvat pettävän.

                              - JjP
                              Niin minäkin olen aina käsittänyt että m20 mosassa keinut on paskoja.
                              Mutta samaanaikaan on ylistetty m10 keinuja.
                              Mutta ellen nyt ole väärin käsittänyt m10,m20 ja m30 koneissa on täysin samallaiset keinuvivut
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              • Santeri
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2003
                                • 80
                                • Varsinais-Suomi

                                #45
                                Originally posted by L.H
                                Originally posted by Santeri
                                Originally posted by jpaaso
                                Siis tehostahan tässä ei ole epäilystä, vaan ilmoitetusta väännöstä. Sitä kun ei voi loihtia koneesta siirtämällä vääntöhuippua korkeammille kierroksille. Oikeastaan ainoa mikä estää IMO ottamasta tasapainotetusta 2.7 koneesta 250bhp+ voisi olla ne vähän onnettoman tuntuiset keinuvivut, kun sen koneen pitäisi sitten kiertää. Keinuthan noissa M20:sissa ensimmäisenä tuntuvat pettävän.

                                - JjP
                                Mutta saako 2,7 koneesta tuollaisia tehoja/vääntöjä sen omilla imu/pakosarjoilla ja ruiskulla? Käsittääkseni ne ovat melko surkeat. Homma on tietysti eri jos on 2,5 koneen imu, pakosarjat ja ruisku mutta silloinhan se on laiton.
                                Siis eikös noi oo kuitenkin rakennettu nimenomaan 325i:stä, eli kyllä niissä ne on..
                                Eli siis laittomia, koska pitää olla alkuperäiset imu ja pakosarjat. ETA-koneen imu- ja pakosarjoilla puhumattakaan ruiskusta ei päästä noihin tuloksiin... kö??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎