Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 kalkatus 2000-4000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #31
    Originally posted by [biohazard] View Post
    joo tuossa päivällä vähä aloteltiin jo operaatiota niin nyt on siinä vaiheessa että kone pois keulilta huomenna . Mitenkäs se mitataa/nähään onko ne kaulat STD koossa?
    mouserilla? ja mittoja turha kysyy, niitä ei voi muistaa
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • next
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 44

      #32
      Mitat on 45mm ja 80mm

      Ylikoko kulkee sitten .25 väleillä eli jos tönäri näyttää esim 44.8 niin se on ylikoossa jo ja runkolaakereissa sama homma.

      Tönärillä kuitenkin näkee jo niin tarkasti että onko se ylikoossa. Kierouttahan sillä ei näe
      Toivottavasti ei tule turhaa työtä, lähinnä ettei ole kampura paskana.
      Last edited by next; 12-09-2007, 16:35.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #33
        Originally posted by next View Post
        Mitat on 45mm ja 80mm

        Ylikoko kulkee sitten .25 väleillä eli jos tönäri näyttää esim 44.8 niin se on ylikoossa jo ja runkolaakereissa sama homma.

        Tönärillä kuitenkin näkee jo niin tarkasti että onko se ylikoossa. Kierouttahan sillä ei näe
        Toivottavasti ei tule turhaa työtä, lähinnä ettei ole kampura paskana.

        STD-mitat ovat kiertokangenkaulalle 45mm ja runkolaakerikaulalle 60mm.

        Tarkoitat varmaankin, että akseli on ALIkoossa, eikä ylikoossa. Eikä ensimmäinen alikoko voi olla 44,8, jos ne kerran menee 0,25mm välein. Ensimmäinen alikoko on silloin 44,75mm kiertokangenkaulalla ja runkolaakerikaulalla ensimmäinen alikoko on 59,75mm.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #34
          Laitetaan nyt tähän vaikka ei mitään hyötyä varmaan olekkaan:

          M20 Runkolaakeritapin halkaisija:
          Punainen merkintä 59.98-59.99mm
          Sininen merkintä 59.97-59.98mm

          Kampilaakeritapin halkaisija 44.975-44.991mm

          Runkolaakerivälys 0.030-0.070mm

          Kampiakselin päittäisvälys 0.080-0.163mm

          Kampilaakerivälys 0.020-0.055mm

          Kiertokangen sivuttaisvälys kampiakselilla 0.41mm
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • next
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 44

            #35
            Originally posted by T3 View Post
            STD-mitat ovat kiertokangenkaulalle 45mm ja runkolaakerikaulalle 60mm.

            Tarkoitat varmaankin, että akseli on ALIkoossa, eikä ylikoossa. Eikä ensimmäinen alikoko voi olla 44,8, jos ne kerran menee 0,25mm välein. Ensimmäinen alikoko on silloin 44,75mm kiertokangenkaulalla ja runkolaakerikaulalla ensimmäinen alikoko on 59,75mm.
            Alikoko tai ylikoko se ja sama tavallaan. Sovitaan että alikoko mutta laakereina ylikokoko.
            Muistin väärin ton 80mm siis 60mm oli.

            Joo mutta siis pointtina se että tönärillä se näyttää olevan .2 pienempi vaikka todellisuudessa onkin .25.
            Ei voi koskaan tietää jos joku täällä mittaa ja toteaa "ei ollu kun kympin alle niin on se vakio" jolloinka se siis oli jo alikoossa kun olikin väljä tönäri.

            Itsellä oli mikrometri millä mitata mutta harvalla kuitenkaan tallissa on.

            Comment

            • [biohazard]
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 255
              • kiuruvesi

              #36
              Originally posted by next View Post
              Mitat on 45mm ja 80mm

              Ylikoko kulkee sitten .25 väleillä eli jos tönäri näyttää esim 44.8 niin se on ylikoossa jo ja runkolaakereissa sama homma.

              Tönärillä kuitenkin näkee jo niin tarkasti että onko se ylikoossa. Kierouttahan sillä ei näe
              Toivottavasti ei tule turhaa työtä, lähinnä ettei ole kampura paskana.
              kiitos tiedosta . niin toivottavasti ei ole paskana.

              Comment

              • next
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 44

                #37
                No ei ne ole kalliita vaikka olisikin kulunut liikaa. Omasta ehjästä stanusta pulitin 100€

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #38
                  Originally posted by next View Post
                  Itsellä oli mikrometri millä mitata mutta harvalla kuitenkaan tallissa on.
                  Eiköhän kunnon Mauserilla aka. työntömitalla saa paremmin laakerikaulat mitattua kuin mikrometrillä, jolla voi helposti mitata väärästä kohtaa ympyrämäisiä kappaleita?

                  P.S. Meillä muuten löytyy töissä puisessa pehmustetussa kotelossa Mauser-merkkinen työntömitta. Pikkaisen laadukkaamman oloinen kuin Bilteman vastikkeet...

                  Comment

                  • [biohazard]
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 255
                    • kiuruvesi

                    #39
                    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                    Eiköhän kunnon Mauserilla aka. työntömitalla saa paremmin laakerikaulat mitattua kuin mikrometrillä, jolla voi helposti mitata väärästä kohtaa ympyrämäisiä kappaleita?

                    P.S. Meillä muuten löytyy töissä puisessa pehmustetussa kotelossa Mauser-merkkinen työntömitta. Pikkaisen laadukkaamman oloinen kuin Bilteman vastikkeet...
                    aito mauseri n.60€

                    Comment

                    • MasaTDS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1606
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Eiköhän kunnon Mauserilla aka. työntömitalla saa paremmin laakerikaulat mitattua kuin mikrometrillä, jolla voi helposti mitata väärästä kohtaa ympyrämäisiä kappaleita?

                      P.S. Meillä muuten löytyy töissä puisessa pehmustetussa kotelossa Mauser-merkkinen työntömitta. Pikkaisen laadukkaamman oloinen kuin Bilteman vastikkeet...
                      juu no ehkä noi kannattaa kuitenkin mitata mikrolla
                      E24 635csi
                      M-B W140
                      Citroen c4 coupe
                      H-D sportster chopper

                      Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                      Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                      Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                      www.mpanet.fi

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #41
                        Originally posted by MasaTDS View Post
                        juu no ehkä noi kannattaa kuitenkin mitata mikrolla
                        Ei niitä paljon sen tarkemmin yksipistemikrometrillä saa, sillä oikea mittaustulos saadaan vain kun mikrometrin kärkienvälinen suora menee tasan laakerikaulan keskipisteen läpi.

                        Itse veisin kyllä kampuran suosiolla moottorikoneistamolle, jossa mittaus hoituu helposti ja tarkasti ja samalla saadan tarvittaessa kiillotettua/koneistettua kampura.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎