Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b23 viheltää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3229
    • Joensuu

    m20b23 viheltää

    nyt on sellaiseksi ongelmaksi tullut että tyhjäkäynti seilaa ihan hulluna, ja jostakin kuuluu ulinaa, kuulostaa lähinnä että vihellys kuuluisi venttiilikopan alta, onko mahdollista? vesipumppu ei vihellä ja jakohihnan kiristin rulla on juuri vaihdettu, myös konehuoneeseen tulee savua/höyryä jostakin.
    Last edited by Zetz; 30-09-2007, 12:33.
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #2
    Originally posted by _zz_ View Post
    voiko jakopään hihnaksi laittaa 128 hampaisen (b23) jos vaihtaa uuden kiristimen? vai pitääkö olla tuo 127 hampainen? kun sattui löytymään tuollanen 128 hampainen hihna uutena hyllystä, niin ei kehtaisi enää ostaa tuota toista hihnaa enää, sitten, onko mahdollista että kiristin rulla viheltää todella kovaa? vai mahdollisesti vihellys kuuluu jostakin muualta, kun vesipumppu se ei ainakaan ollut.
    samalla joku tarkka tietävä voisi kertoa että mistä johtuu kun ei alakieroksilla väännä ollenkaan ja jos sytytystä säätää aikasemmalle, tyhjäkäynti seilaa ihan jumalattomasti, ja jos ottaa kierrokset yli 5000 niin pätkäsee, ihan kun rajoitin tulis vastaan, mutta saman tekee rajoittamattomanakin

    eipä tuon luulis kesää tekevän vaikka pidemmän remmin sinne laitat, kiristinhän ottaa löysät jokatapauksessa pois...kunhan vaan katsot et kiristimessä piisaa säätö...vinkkinä ei kannata ihan summassa väännellä niitä syttypyöriä ym. vaan vie vaikka jonnekki nyrkkipajalle niin ne katsoo että toimiiko jakaja niinku pitää ja laittaa ennakot kohilleen, voi muuttua tällä jo aikalailla...

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #3
      Originally posted by Saarikoski View Post
      eipä tuon luulis kesää tekevän vaikka pidemmän remmin sinne laitat, kiristinhän ottaa löysät jokatapauksessa pois...kunhan vaan katsot et kiristimessä piisaa säätö...
      Mutta ei siinä riitä säätö. Vanha 128-hampainen hihna toimii vain sen vanhan isomman kiristinpyörän kanssa, mutta sellaista tuskin enää mistään uutena löytää. Siihen on luultavasti joku syykin, että aikoinaan vaihdettiin kiristinpyörä pienemmäksi ja hihna hampaan verran lyhyemmäksi.
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • Zetz
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 3229
        • Joensuu

        #4
        mutta mutta, onko se ihan 100varma ettei siin sitte riitä säätö? kun onhan se hiukka turhaa myydä noita 128 hampaisia hihnoja jos niihin ei rullia enää saa, kun jokakertahan se kannattaa vaihtaa. onko tietoa onko b20 ja b23 sama hihnapyörä nokka-akselissa?
        puh/txt/whatsapp: 0452673541
        näillä mennään talvella:
        e39 523ia arctic silver
        e87 116i Japanrot
        ja näillä kesällä:
        e30 328i *Rot m50b28

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3229
          • Joensuu

          #5
          miten toi virranjakaja tulee tonne paikoilleen? sehä ei voi olla kun tietyssä asennossa, mutta se akseli siinä sisällä voi pyöriä kun sen ottaa pois. mutta kun pyöriän kärki näyttää siihen pieneen loveen jakajassa, sytytys on täysin hukassa, jos pyöriän laittaa ennakkoon, niin systytys löytyy, mutta e käy kunnolla.
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #6
            Originally posted by _zz_ View Post
            niin ei kehtaisi enää ostaa tuota toista hihnaa enää,
            ---------------------------------------------

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • Meisseli
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1003
              • Kotka

              #7
              Originally posted by _zz_ View Post
              mutta mutta, onko se ihan 100varma ettei siin sitte riitä säätö?
              Kyllä se aika varma on. Olen kerran sellaista M20B20 pataan sovittanut uudemman mallisen kiristimen kaveriksi ja eipä käyttänyt edes läheltä että olisi kiristynyt tarpeeksi.
              Eioo penaria alla enää.. :(

              Comment

              • Freak
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2539
                • .

                #8
                Kaverin koneeseen tuli aikoinaan myös 128-hampainen hihna uudella kiristimellä. Hihnan sai oikeaan kireyteensä muokkaamalla kiristintä, mutta itse olisin ehdottomasti ostanut uuden, oikeanlaisen hihnan. Liian pitkällä hihnalla ja muokatulla kiristimellä hihnan puoliskot kulkevat todella likeltä toisiaan eikä ole ollenkaan varmaan etteikö olisi voinut sattua tilanne, jossa hihnan hammaspuolet ottavat yhteen. Käsin painamalla sen nimittäin sai tehtyä.

                Ei kai se koneremppa voi olla enää yhdestä uudesta hihnasta kiinni?
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3229
                  • Joensuu

                  #9
                  hmm.. no kaippa se pitää ostaa sitten se uusi hihna. onko virranjakajan hihnapyörässä jotain merkkiä milloin sytytyksen pitäisi olla oikein?
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2539
                    • .

                    #10
                    Originally posted by _zz_ View Post
                    onko virranjakajan hihnapyörässä jotain merkkiä milloin sytytyksen pitäisi olla oikein?
                    Ei, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Laita hihnaa asennettaessa kampiakselin ja nokka-akselin merkit kohdalleen ja pyörität jakajan pyörijän sen pienen pienen loven kohdalle mikä on siinä jakajan rungossa. Tarkista, että jakajassa riittää ennakonsäädölle varaa pyöritellä ettei osu mihinkään.

                    Kun hihna on oikealla kireydellä ja kiristin kiinni, tarkista merkkien paikkansa pitävyys niin kampiakselilta ja nokka-akselilta kuin myös jakajasta se pyörijän asento. Jos kaikki on ok, niin auton pitäisi lähteä näiden puolesta ongelmitta käyntiin.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Zetz
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 3229
                      • Joensuu

                      #11
                      uusia ongelmia. lue eka viesti


                      vihellys loppuu kun antaa tarpeeksi kierroksia autolle, mutta kun kaasusta päästää irti, niin vihellys alkaa taas.
                      Last edited by Zetz; 30-09-2007, 13:36.
                      puh/txt/whatsapp: 0452673541
                      näillä mennään talvella:
                      e39 523ia arctic silver
                      e87 116i Japanrot
                      ja näillä kesällä:
                      e30 328i *Rot m50b28

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                      Comment

                      • mauo
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 70
                        • Järvenpää

                        #12
                        Tullut esiin eri koneessa mutta tarkista huohotin venttiili joka on letkun varrella joka lähtee vena kopalta...
                        e34 520i
                        e36 M3
                        e30 320i
                        e21 320
                        e28 520i
                        e21 316
                        e36 325i
                        e30 316i

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Kumman hihnan laitoit...? Ettei se jakohihna yrittäis siellä nyt paritella jonkun, ellei jopa itsensä kanssa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • superfast
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 567
                            • Kurikka

                            #14
                            Ettei ois hihna liian tiukalla:think
                            E60 525 Msport
                            E36 318ti compact

                            Comment

                            • Meisseli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1003
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by superfast View Post
                              Ettei ois hihna liian tiukalla:think
                              Eikös kiristimessä ole jousi joka sen itsestään tiukkaa, miten sen liian tiukalle saisi?
                              Eioo penaria alla enää.. :(

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎