Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b23 naputtaa,ongelma saada venat säätöihin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    #16
    Hei miten hyvin sen liuskamitan pitää liikkua siellä keinun ja venttiilin välissä ? kiristänkö sillei että saan just just sen liuskan pois sieltä vai mite ?

    Comment

    • BeniE30
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 452
      • Helsinki

      #17
      Ja nyt on kolmeen kertaan säädetty eli ekalla kerralla meni aivan liian tiukalle ja kävi huonosti ja toisella kerralla ei mitään eroa ja nyt kolmannella kerralla välyksia tuli aivan liikaa naputtaa niin perkeleesti.. eli kuis hyvi sen liuskan siellä pitäs liikkua ?

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1965
        • ......

        #18
        Originally posted by BeniE30 View Post
        Hei miten hyvin sen liuskamitan pitää liikkua siellä keinun ja venttiilin välissä ? kiristänkö sillei että saan just just sen liuskan pois sieltä vai mite ?
        Liuskan pitää liikkua sillalailla "nihkeästi"...

        Comment

        • BeniE30
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 452
          • Helsinki

          #19
          juu.. kannattaakohan se liuskamitta öljytä ensin ?

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #20
            Originally posted by BeniE30 View Post
            juu.. kannattaakohan se liuskamitta öljytä ensin ?

            no eikait sitä nyt öljytä tartte/kannata?

            ite tullut säädettyä sillain, että liikkuu "kuivana" nihkeästi. kun vielä kokeilee sillain, että 0,20 huilaa kevyesti läpi ja 0,30 ei enää mee vaikka miten tunkee, niin aikalailla sillon pitäs olla kohallaan. tietty jos on vielä rakotulkit esmes 0,02mm välein, niin päässee parempiin tuloksiin?

            Comment

            • mie
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 218

              #21
              osaatko ko sä säätää venttiilit oikeen? eli pyöritteletkö mottoria ja säätelet venttiileitä vai nappaatko venakopan auki ja säätelet?

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #22
                Jos M20 on KUNNOSSA niin siinä ei pienet välyksien erot hirveesti tunnu käyntiäänessä. mutta jos taas kaikki on kulunutta ohjareissa/venttiilien välissä on välystä,nokka,keinut,epäkeskot ja keinuakselit kaikki vähän kuluneet niin nämä saa kaikki YHDESSÄ aikaan kivat rallatukset...
                Mutta tuohon koneeseen kuuluu raksuttava käyntiääni luonteeseen, mutta ei toki hirveä klapina ja rallatus.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by mie View Post
                  osaatko ko sä säätää venttiilit oikeen? eli pyöritteletkö mottoria ja säätelet venttiileitä vai nappaatko venakopan auki ja säätelet?
                  Mitä vittua ? Kyllä mä ne suunilleen osaan ja tiedän miten käytännössä tehdään mutta ei tua naputus vai lopu.. johtuuko sitten vain siitä että liikku liuska liian hennosti siellä välissä

                  Comment

                  • BeniE30
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 452
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by vwtyp1 View Post
                    Jos M20 on KUNNOSSA niin siinä ei pienet välyksien erot hirveesti tunnu käyntiäänessä. mutta jos taas kaikki on kulunutta ohjareissa/venttiilien välissä on välystä,nokka,keinut,epäkeskot ja keinuakselit kaikki vähän kuluneet niin nämä saa kaikki YHDESSÄ aikaan kivat rallatukset...
                    Mutta tuohon koneeseen kuuluu raksuttava käyntiääni luonteeseen, mutta ei toki hirveä klapina ja rallatus.
                    Kyllä vanhaomistaja sanoi että on lähiaikoina kansiremppaa siihen tehnyt.. tais vaan sillon olla välykset vähä vituillaan niin uskon että välykset vaan pielessä..

                    Comment

                    • stranger
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 158

                      #25
                      Originally posted by BeniE30 View Post
                      joo onko kellään kokemuksia että onko se paras se tehtaan antama 0.25mm ?
                      hyvin on vakio välyksillä toiminut eikä raklata kummankaan auton m20, kyllä siellä on keinuissa tai ohjureissa väljää jos naputtaa säädöstä huolimatta mutta älkää nyt ainakaan pienentäkö sitä välystä tehtaanarvosta... toki kylmänä m20:ssä on normaalia pieni "naputus" mutta se on vähän erilainen, ääni matalempi ja hävii heti ku kone vähän lämpee, sama ollu kaikissa m20 mitä mulla ollu eli ominaisuus...

                      Comment

                      • ankero
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 40

                        #26
                        e30

                        olen ajatellut ostaa e30 m20b25 koneella, mutta tämä nakutus epäilyttää. ei nyt tähän aiheeseen ihan 100% liity mutta kehtaako kertoa enemmän?

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          #27
                          Originally posted by ankero View Post
                          olen ajatellut ostaa e30 m20b25 koneella, mutta tämä nakutus epäilyttää. ei nyt tähän aiheeseen ihan 100% liity mutta kehtaako kertoa enemmän?
                          Kerro mikä siinä sinua epäilyttää? Se naputushan kuuluu keinuista ja/tai suuttimista. Kumpikaan ei siitä koneesta huonoa tee.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • ankero
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 40

                            #28
                            lähinnä nostimien nakutusta on kaverin m20b20 koneessa ollut, lopulta levis kokonaan, vaihteistossa on sellaista tiettyä tunnottomuutta ja kulutusta olen arvuutellut tuosta m20b25 koneesta :think

                            Comment

                            • Rudenorth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 2415
                              • Iisalmi

                              #29
                              Originally posted by ankero View Post
                              lähinnä nostimien nakutusta on kaverin m20b20 koneessa ollut, lopulta levis kokonaan, vaihteistossa on sellaista tiettyä tunnottomuutta ja kulutusta olen arvuutellut tuosta m20b25 koneesta :think
                              b25 kuluttaa melkeinpä vähemmän bensaa kuin b20.
                              MB W204 C320 CDI
                              Kawasaki Ninja ZX-7R

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                #30
                                Originally posted by ankero View Post
                                lähinnä nostimien nakutusta on kaverin m20b20 koneessa ollut, lopulta levis kokonaan, vaihteistossa on sellaista tiettyä tunnottomuutta ja kulutusta olen arvuutellut tuosta m20b25 koneesta :think
                                Varmasti on ollut nakutusta, mutta tuo hajoaminen tuskin siitä johtui. Ja mikä siis hajosi? Vaihteisiin tulee helposti tunnottomuutta esim. vanhoilla väljillä puslilla. Niiden vaihto uusiin yleensä korjaa tilanteen. Ja harvoin 20v. vanha loota on täysin kunnossa. Kulutus on pienimmillään siinä 7-8L/100km, normi ajossa ehkä 10L/100km pintaan.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎