Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Irl-Racing
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1755
    • Naantali

    Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

    Elikkä mikä on ollu sinun mielestä paras mootorin ohjaus. etin itse omaan projektiin mootorin ohjausta ja en tiiä mikä olisi paras vaihto ehto . kertokaa mielipiteitänne Hesteckistä Tatechista Autronikinsta jne
    586
    Autronic
    0%
    51
    Motec
    0%
    69
    Haltec
    0%
    32
    Tatech
    0%
    105
    Hestec
    0%
    114
    Kms
    0%
    25
    Megasquirt
    0%
    180
    Euro 96
    0%
    10
    Autot
    Bmw I8
    Mini cooper S

    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

    IG: Irl_Customs
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    ......
    Last edited by Hammu; 21-04-2009, 18:28.

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4646
      • Tuusula

      #3
      Autronicci ja Motecci on kai niitä parhaita, niitä ainakin PPF:n kaverit käyttävät ja heillä ei tuntuisi olevan rahasta kiinni.
      Tatechista on joillain ollut huonoja kokemuksia, mega on halpa mutta vaatii perehtymistä, hestecci on monella osoittautunut hyvin toimivaksi ratkaisuksi.

      Seachilla löytyy lisäinfoa & faktoja, tämä nyt oli tällaista yleistä mutuilua (käyttökokemuksia löytyy vain megasta)
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Motec ja Autronic painivat omassa luokassaan huippumalleineen tarjoten ylivoimaisestai eniten ominaisuuksia ja tarkkuutta säätämiseen.
        Hinnatkin tosin se 2000-4000e

        Seuraavaksi kai tulevat Hestec, Tatech, DTA, Haltech
        siinä 1000-1500e haarukassa

        Mega on sitten hyvin riippuvainen tekijästään ja ohjelmistaan ominaisuuksien suhteen...
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Erich
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 783
          • Hämeenkyrö

          #5
          Zenith-Strömberg ja kärjet. Hyvänä kakkosena tulee K-Jetronic.

          Unohdit määritellä sen "parhaan"? Mitä ominaisuuksia mitataan ja mihin tarkoitukseen?
          Last edited by Erich; 27-09-2007, 11:56.
          6 - E24 635
          7 - E38 740
          8 - E31 850

          Comment

          • Irl-Racing
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1755
            • Naantali

            #6
            no aluksi ihan vaan vapaasti hengittävään koneeseen eli sais ton virran jakajan pois tilalle suora sytytys

            myöhemmin ehkä turbotukseen

            Ite oon saanu kuulla aika paljon huonoa tosta autronicista (200sx)
            ja on vähän kalliskin..

            saisko linkkii tosta motecista?

            Projekti on tollanen vakio 88vm m-tech 2 johon mulla on 2,8l alpinan kone.
            Autot
            Bmw I8
            Mini cooper S

            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

            IG: Irl_Customs

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Mitä tavoittelet suorasytytyksellä?

              Ihan mielenkiinnosta, onko kyseessä vakio b6 kone?

              Mitä huonoa olet autronicista kuullut? Motecia on turha edes harkita jos jo autronic tuntuu kalliilta.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                Originally posted by Jipsu View Post
                Ite oon saanu kuulla aika paljon huonoa tosta autronicista (200sx)
                ja on vähän kalliskin..

                saisko linkkii tosta motecista?
                Kiinnostaa kovasti kans mitä huonoa tossa Autronicissa on ollut ja miten "paljon" on paljon?

                Onko taas joku laajakaista lambda tee se itse mies yrittänyt säätää syttykarttoja ahdinpeliin ilman dynoa ja hajoittanut koneen??

                Ootko koskaan kuullut sellaisesta kuin www.google.fi
                Se on siitä jännä että kun sinne kirjoittaa Motec, niin se etsii sivuja missä käsitellään Moteccia
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Irl-Racing
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1755
                  • Naantali

                  #9
                  ei oo saatu kunnolla säätöihin vaikee säätää jne en oo ite perehtyny mutta tosa 1 200sx on ollu jo kauan säädöt ihan päin pers.. ja siinä on autronic :think

                  on ihan vakio b6 kone . tarkotus sais ton virran jakajan pois (ei oo viranjakajan kantta)saa katsastuksesta läpi kun teho on "tuntematon" ja saa hyvän startin tohon turbotukseen

                  voihan se olla säätäjästäkin kiinni

                  onko kellään kokemuksia tatechista`?
                  Last edited by Irl-Racing; 27-09-2007, 14:18.
                  Autot
                  Bmw I8
                  Mini cooper S

                  Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                  IG: Irl_Customs

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by Jipsu View Post
                    ei oo saatu kunnolla säätöihin vaikee säätää jne en oo ite perehtyny mutta tosa 1 200sx on ollu jo kauan säädöt ihan päin pers.. ja siinä on autronic :think

                    on ihan vakio b6 kone . tarkotus sais ton virran jakajan pois (ei oo viranjakajan kantta)saa katsastuksesta läpi kun teho on "tuntematon" ja saa hyvän startin tohon turbotukseen

                    voihan se olla säätäjästäkin kiinni

                    onko kellään kokemuksia tatechista`?
                    Onko sitä joku ammattimies säätänyt dynossa vai ei?
                    Eli yksi auto jossa homma ei toimi on "paljon"?
                    Sillä perusteella ei kyllä kannata tehdä niitä johtopäätöksiä
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Irl-Racing
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1755
                      • Naantali

                      #11
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Onko sitä joku ammattimies säätänyt dynossa vai ei?
                      Eli yksi auto jossa homma ei toimi on "paljon"?
                      Sillä perusteella ei kyllä kannata tehdä niitä johtopäätöksiä
                      ei kannatakkaan ja en oo perehtyny ketä on tehny


                      ku oli itella ajatus ostaa sm2 mutta sitten kaverit rupes puhuu et on ihan paska nii on ruvenny epäilyttämään että onko hyvä:think


                      mutta hestec vaikuttaa hyvältä ei oo ainakaan kuullu mitään huonoa siitä
                      Last edited by Irl-Racing; 27-09-2007, 14:50.
                      Autot
                      Bmw I8
                      Mini cooper S

                      Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                      IG: Irl_Customs

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Jipsu View Post
                        hestec vaikuttaa hyvältä ei oo ainakaan kuullu mitään huonoa siitä
                        On niissäkin ollut huolia, esim Virtalan Ristolta meni yksi kausi munilleen pikku bugin vuoksi. Itsellä ollut Hestec about 17 vuotta ja syypää probleemeihin on aina katsellut peilistä (mulkku!). Hestecin hyvä puoli on se, että tietotaito löytyy tästä maasta.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Ei oo saatu säätöihin? Just joo, varmaan se arpookin itse jotain arvoja...

                          Katso niitä ominaisuuksia suhteessa hintaan ja siihen mitä tarvitset, kuulopuheet on kuulopuheita ja 100% varmasti JOKAINEN myynnissä oleva ruisku on KÄYTTÖKELPOINEN. Selitykset siitä että on vaikea/mahdoton säätää taitaa kyllä olla ammattitaidottomuutta, ei ole todellakaan mitään rakettitiedettä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Irl-Racing
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1755
                            • Naantali

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Ei oo saatu säätöihin? Just joo, varmaan se arpookin itse jotain arvoja...

                            Katso niitä ominaisuuksia suhteessa hintaan ja siihen mitä tarvitset, kuulopuheet on kuulopuheita ja 100% varmasti JOKAINEN myynnissä oleva ruisku on KÄYTTÖKELPOINEN. Selitykset siitä että on vaikea/mahdoton säätää taitaa kyllä olla ammattitaidottomuutta, ei ole todellakaan mitään rakettitiedettä.
                            juu koitan saada vaan tietoo ja katsella minkä ostaa autronikki on muutenki vähän kallis mut tatech haltec tai hesteckki olis hyvän hintasia

                            onko teillä oma kohtaisiaa kokemuksia autronikista tai muissta vempaimista ?
                            Autot
                            Bmw I8
                            Mini cooper S

                            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                            IG: Irl_Customs

                            Comment

                            • Irl-Racing
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1755
                              • Naantali

                              #15
                              Originally posted by Tzeimi View Post
                              On niissäkin ollut huolia, esim Virtalan Ristolta meni yksi kausi munilleen pikku bugin vuoksi. Itsellä ollut Hestec about 17 vuotta ja syypää probleemeihin on aina katsellut peilistä (mulkku!). Hestecin hyvä puoli on se, että tietotaito löytyy tästä maasta.
                              hyvä tietää toi hestec olis kyl hinnaltaan aika hyvä
                              Autot
                              Bmw I8
                              Mini cooper S

                              Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                              IG: Irl_Customs

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎