Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on paras mootorin ohjaus laite? Säädettävyys toimivuus hinta/laatu suhde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ter0
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 297
    • Tampere

    Hyvä puhe.
    Tarviikohan tuo Autotune™ erillisen pakokaasuanalysaattorin? Vai tarkottaako tuo analysaattori laajakaistalambdaa, ts. eroaako se tavallisesta "edullisesta" laajakaistalambdasta?

    Harvoin nämä asiat yksinkertaisia ovat - tahtoo olla niin että mitä enemmän perehtyy, sen monimutkaisemmaksi asiat menee..
    Opinpalaset voivat olla joskus kalliitakin. Vaan onneksi harrastuksen hintaa ei voi laskea.

    edit:
    Harrastastuneelle harrastajalle joka tahtoo oikeasti oppia jotain moottorinohjauksen sielunelämästä, lienee paras vaihtoehto Megasquirt tai muu vastaava avoimen lähdekoodin ja -raudan moottorinohjaus jossa softat ja kytkennät ovat vapaasti kaikkien saatavilla. Vaikkakin ominaisuudet ovat rajalliset, niin varmana oppii ja paljon ja vielä suht edullisesti, ellei nyt satu rikkomaan jotain kallista osaa samalla. ;D
    Last edited by Ter0; 21-10-2007, 15:42.
    ______________________________
    BP-2010 burnismestari \o/
    ______________________________
    -Ter0
    [email protected]
    TT-Speed Oy

    Comment

    • 1502
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 238
      • Ylöjärvi

      No, onkos väellä kokemusta KMS systeemeistä?

      Ruisku ja sytkä tarvii hommata ja KMS ainakin hinnaltaan halpa ja ominaisuuksiltaan hyvä, mut mites toimivuus yms. kokemuksia.

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1703
        • Rovaniemi

        Originally posted by Ter0 View Post
        Tarviikohan tuo Autotune™ erillisen pakokaasuanalysaattorin? Vai tarkottaako tuo analysaattori laajakaistalambdaa, ts. eroaako se tavallisesta "edullisesta" laajakaistalambdasta?
        Tämä kiinnostaa myös minua, saisikos tarkennuksen?
        E24 635csi

        Comment

        • SporttiJanne
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 38
          • Turku / Rusko / Kyrö

          Originally posted by Ter0 View Post
          Tarviikohan tuo Autotune™ erillisen pakokaasuanalysaattorin? Vai tarkottaako tuo analysaattori laajakaistalambdaa, ts. eroaako se tavallisesta "edullisesta" laajakaistalambdasta?
          Kts. http://www.sporttiauto.com/tuotteet/...i_FI/autotune/

          Muihin mahdollisiin kysymyksiin löytyy vastaus nettisivuilta:


          tai viime kädessä puhelimitse minulta.
          -Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
          Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.

          Comment

          • ///saMuli
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 964
            • Seinäjoki

            Älä Janne välitä noista turhista kommenteista jätkiltä jotka ei oo Autronicia koskaan edes kokeilleet. Kummaa arvostella autotunea jos ei ole nähnyt kuinka se toimii.

            Kannattaa tutustua nimimerkki Saku n projekteihin. Hän käyttää pelkästään Autronickia ja tehnyt monta turbo bemaria. Tuskin edes käyttäisi tota purkkia jos olisi paska.



            Muutaman kerran oon ollu Janneen ja Sakuun yhteydessä ja he ovat kyllä saaneet mut vakuuttumaan Autronicin ominaisuuksista. Toki nämä ominaisuudet maksavat hieman ekstraa. Omaan autoonikin (E46 M3) Autronicia vakavasti harkitsin mutta lakipykälät ja autossa oleva sähköinen kaasupoljin tekivät hommasta mielestäni liian vaikean. Toisin sanoen autoni on liian uusi ja lakipykälät tiukemmat uudemmissa autoissa. Autronic on lisäksi niitä harvoja laitteita jotka osaavat ohjata vanosta ja jopa tuplavanosta. Siihen ei tietääkseni moni purkki pystykään.

            Jos joskus saisin aluille unelma drifter projektin olisi valinnat helppoja:
            BMW M3 E36 kilvettömänä ja taxfree
            Remmiahdin
            Autronic
            Vesiruisku
            https://www.instagram.com/hackberryracing/


            BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

            EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by ///saMuli View Post
              Omaan autoonikin (E46 M3) Autronicia vakavasti harkitsin mutta lakipykälät ja autossa oleva sähköinen kaasupoljin tekivät hommasta mielestäni liian vaikean. Toisin sanoen autoni on liian uusi ja lakipykälät tiukemmat uudemmissa autoissa. Autronic on lisäksi niitä harvoja laitteita jotka osaavat ohjata vanosta ja jopa tuplavanosta. Siihen ei tietääkseni moni purkki pystykään.
              Lakipykälät hyväksyn, mutta jo nyt on ettei sähköistä kaasupoljinta muka pysty toteuttamaan. Eikä se todellakaan ole mitenkään harvinaista että osaa ohjata vanosta. Pystyy siihen muutkin.

              Mikä helvetin autronic-mainostopic tästä on tullut?

              Kahdenlaisia postauksia: Mega on paska ja autronic jumala. Just joo. Ja senkin saa perustella miksi mega on huono, koska tältäkin foorumilta sen potentiaalisia käyttäjiä löytyy ja tarpeeksi morkkaamalla sitä ei uskalleta käyttää.

              Tässä haaste, kertokaa minulle, miksi juuri minun pitäisi siirtyä aftermarket ruiskun käyttäjäksi, mitä se tarjoaa minulle, 12v kannella varustetun vaparikoneen käyttäjälle, mitä nykyinen ratkaisuni ei tarjoa? (MSnS-Extra Hi-Res)
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • ///saMuli
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 964
                • Seinäjoki

                Originally posted by Cell View Post
                Lakipykälät hyväksyn, mutta jo nyt on ettei sähköistä kaasupoljinta muka pysty toteuttamaan. Eikä se todellakaan ole mitenkään harvinaista että osaa ohjata vanosta. Pystyy siihen muutkin.
                En muista mikä juttu siinä oli mut se kaasupoljin olis ollut helpointa toteuttaa mekaanisesti. Kyllä Autronic pystyy sähköiseen kaasupolkimeen mut joku juttu täs oli vaikeuttamassa asiaa..

                Katsastuksen takia olis joutunut vakio ecu kytkemään ton rinnalle niin että siihen tulee kaikki johdot antureilta mutta ei tavallaan lähtisi ecusta ulos.. Tai sitten niin että pikaliittimillä sais nopeasti vaihdettua boksin Autronicista vakio ecuun. Mutta tällöin vakio ecu enää osaa komentaa moottoria jos laitetaan kireämmät nokat ja korvataan vakio MAF MAPilla..

                Eli luovuin koko jutusta pelkästään lakipykälien takia.

                Hmm, moniko moottorinohjaus muka pystyy ohjaamaan tuplavanosta. Vielä vuosi sitten niitä oli harvassa. En toki väitä et Autronic olisi ainoa. Tatecilta on kuulemma ainakin tulossa jos ei jo tullutkin..
                https://www.instagram.com/hackberryracing/


                BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Nojoo, yllättäen se olis helpompaa ollut

                  En lähde noihin katsastusteknisiin asioihin kommentoimaan mitään, kaikki on ratkaistavissa ja tapansa kullakin, mutta ei se varmasti helppoa ole.

                  Onhan noita, motec, tatech, AEM... En ole koko kirjoa tutkinut etenkään juuri tuota ominaisuutta silmällä pitäen mutta ei tuo mikään uniikki ominaisuus ole.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • kalle7876
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 493

                    [QUOTE Autronic on lisäksi niitä harvoja laitteita jotka osaavat ohjata vanosta ja jopa tuplavanosta. Siihen ei tietääkseni moni purkki pystykään.

                    [/QUOTE]
                    on niitä muitakin
                    www.kkdmotorsport.com
                    www.pirkanmaanturbo.fi

                    Comment

                    • Irl-Racing
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1755
                      • Naantali

                      tatech hestec autronic aem motecki ainakin pystyy ohjaamaan vanosieta ja auto tuneki löytyy nykysin tatechista muista en varmaksi mee sanomaan
                      Autot
                      Bmw I8
                      Mini cooper S

                      Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                      IG: Irl_Customs

                      Comment

                      • Irl-Racing
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1755
                        • Naantali

                        Originally posted by Cell View Post
                        Lakipykälät hyväksyn, mutta jo nyt on ettei sähköistä kaasupoljinta muka pysty toteuttamaan. Eikä se todellakaan ole mitenkään harvinaista että osaa ohjata vanosta. Pystyy siihen muutkin.

                        Mikä helvetin autronic-mainostopic tästä on tullut?

                        Kahdenlaisia postauksia: Mega on paska ja autronic jumala. Just joo. Ja senkin saa perustella miksi mega on huono, koska tältäkin foorumilta sen potentiaalisia käyttäjiä löytyy ja tarpeeksi morkkaamalla sitä ei uskalleta käyttää.

                        Tässä haaste, kertokaa minulle, miksi juuri minun pitäisi siirtyä aftermarket ruiskun käyttäjäksi, mitä se tarjoaa minulle, 12v kannella varustetun vaparikoneen käyttäjälle, mitä nykyinen ratkaisuni ei tarjoa? (MSnS-Extra Hi-Res)
                        niinpä niinpä... eikös tämä uusin megagin oo jo aika kattava jos oikein muistan:think
                        Autot
                        Bmw I8
                        Mini cooper S

                        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                        IG: Irl_Customs

                        Comment

                        • emfaiv
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2004
                          • 84
                          • alajärvi

                          lisätään nyt listaan että myöskin euro-96 pystyy hoitamaan vanoksen
                          lähti ku neekeri savimajasta!

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Hoitaako se tupla-vanoksen? Perus singlevanos nyt hoituu millä vaan.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • emfaiv
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2004
                              • 84
                              • alajärvi

                              pistit pahan..täytyy sanoa että en kyllä tiiä. voi olla ettei hoida muuta kuin tuon single vanoksen joka itsellä on.
                              lähti ku neekeri savimajasta!

                              Comment

                              • Ter0
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2003
                                • 297
                                • Tampere

                                Tatechilla onnistuu myös tuplavanos sekä sähkökaasuläppä.. singlevanokseen (3.0 M3:n kone) löytyy jopa suora plug and play kitti. Ja japanianraudoille vtec, avcs jne.

                                Tatechin autotune (ilman ™:ää ) - eli oisko tuo sitten suomeksi automaattinen bensakartan säätö - perustuu laajakaistalambdan antamaan seostietoon ja käyttäjän määrittelemään seosarvoon kuormituspisteittäin. Sen (siis Tatechin) saa myös hienosäätämään/trimmaamaan seosta jatkuvatoimisesti.
                                Mutta kuten muidenkin ruiskumerkkien vastaavat (ja muutkin) toiminnot vaativat luotettavat anturitiedot.

                                Mistä päästäänkin takaisin siihen mikä lienee jo tässä vaiheessa selvää (toivottavasti suurelle osalle threadin lukijoita) että kun asennus menee persiilleen niin menee myös antureiden toiminta persiilleen niin menee myös ruiskun toiminta persiilleen niin menee myös auton toiminta persiilleen niin menee myös ruiskun maine samalla niin menee myös myyjän tienesti jne jne jne...

                                Kysyvä ei tieltä eksy ja maltti on valttia ja nippu muita vanhan kansan viisauksia tähän perään.

                                Cell, yksi syy vaihtaa ruiskumerkkiä vois ajatella olevan vaikkapa mielenkiinto kokeilla jotain muuta merkkiä. En tiiä mitä se tarjoaa, tarjoaako mitään, mutta eipä tuota kokeilematta tiiä.

                                Monille ruiskumerkki lienee ikään kuin oma vaimo - mitä sitä hyvää vaihtamaan. Ja se "parhaus" on subjektiivista.
                                ______________________________
                                BP-2010 burnismestari \o/
                                ______________________________
                                -Ter0
                                [email protected]
                                TT-Speed Oy

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎