Itsellä samapamaus ja puslat kuulemma ok, perä ei ole irti. Kuuluuko sulla tuota pamausta paikalla ollessa. Eli kun tyhjäkäynniltä vaihdat vaikka kolmoselle, sitten ykköselle ja sitten takaisiin tyhjäkäynnille, niin kuuluuko pamaus?
xzxz
"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Itsellä samapamaus ja puslat kuulemma ok, perä ei ole irti. Kuuluuko sulla tuota pamausta paikalla ollessa. Eli kun tyhjäkäynniltä vaihdat vaikka kolmoselle, sitten ykköselle ja sitten takaisiin tyhjäkäynnille, niin kuuluuko pamaus?
xzxz
Samaa vikaa kärsitään. Käynnistän auton vapaalla laitan kytkimen pohjaan ja ykkösen sisään niin pamahtaa. Sitten laitan kytkimen pohjaan, vaihteen vapaalle, irroitan kytkimen, taas kytkin pohjaan ja vaikka kolmoselle, niin pamahtaa. Sama toistuu ajossa vaihteita käytettäessä. Se vaan antaa äänen kardaanille, jolloin ei varsinaisesti kuulosta vaihdelaatikkovialta, mutta sitä se on.
Tosiaan bemarihuollossa katsoivat kaikki mahdolliset tyyppiviat jne.. ja missään muualla ei ollut väljää kuin vaihdelaatikossa. Harvemmin vaihteisto paukkuu vielä 210tkm kohdalla, mutta nyt näinkin. Myös kytkin on suhteellisen kulunut, joten vaihdan sen huollossa samalla. Kokonaiskustannusarvio n. 2500€. Ei ole halpaa touhua.
Kelkka on täysin irti vastakkaisista nurkista eli 2 irti 2 kiinni joten kuten.. Pitää vissiin purkaa puoli autoa ennen kuin sinne pääsee hitsivehkeillä tökkimään??
Comment