jees... auto on 320i e30. Eli öljynpaineen merkkivalo ei sammu vaan palaa jatkuvasti. Mistähän tuollainen homma voisi johtua? johto on kiinni ja anturi vaihdettu. missä vika?
m20b20 Öljynpainevalo
Collapse
X
-
sitähän se valo tarkoittaa mut lähinnä tarkoitin että millä siitä voisi varmistua että paineet on hukassa? vois varmaan tarkistaa esim. mekaanisella öljynpaine mittarilla mut voisiko joku kertoa mihin voisi laittaa sellaisen mekaanisen mittarin letkun kiinni konetilaan??sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwmihemulla alkoi moottoriremontin jälkeen palaan öljynpainevalo ja sen aiheutti väärä öljynsuodatin, en tiedä hyödyttääkö tieto mitään mutta yks mahollisuus.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Vaihda ensin se öljynpaineanturi, sehän ei paljoa maksa, alle 10€:lla saat sen mistä vain. Sehän on melkein ON/OFF tyyppinen kikkula, jos paine alle anturin arvon (esim. 0.5bar), se johtaa virran maihin => valo palaa mittaristossa. Jos yli sen, se ei johda ja mittariston valo ei pala.
Kyllä noi anturiviat on aikamoisen yleisiä. Ne joko rikkoutuu totaalisesti tai sitten alkavat vuotamaan läpi. Ainakin mulla teki kaksikin anturia saman, ihmettelin pitkään öljyläikkää ja mistä se tulee. Tuli suoraan anturin läpi, abikoliittimen juuresta, ja valui johtoa myöten kytkinkopan päälle ja sieltä maahan.
t: Timo
Comment
-
-
Henski
Originally posted by bmwbmwanturi vaihdettu ja palaa silti... joku tässä kirjoittikin että kun oli vaihtanu öljyn suodattimen niin alkoi palaa eikä millään sammunu. liekkö sama vika...!
anturille menevä johto
suodatin oikea
koneessa riittävästi öljyä
Comment
-
Nyt sitten katos tuosta omasta kamppeesta öljynpaineet. Eli kone tuo m20b20, öljyt mobil 5w50 + suodatin vaihdettu n. 1000km sitten, öljynpaine anturi nyt juuri vaihdettu uuteen, johdoissa ym. ei ole vikaa. Checkpanel ei herjaa mitään.
Auto oli pukkien varassa kallistettuna oikealle kyljelle muutaman päivän tankin vaihdon takia, samalla myös venttiilivälysten säätö + uusi venttiilikopan tiiviste. Öljyt jouduin kerran laskemaan pois, (auton ollessa tasallaan)ja nyt öljyntaso on ylämerkissä. Ennen öljypainevalo sammui aina normaalisti, nyt ei enää sammunut. On testattu pyörittää pelkällä startilla (puolan johto irti) pitemmän aikaa, mutta ei sammu.
Nyt otin sitten venttiilikopan irti ja kovin kuivalta näyttää. Nokan voiteluputki ei ole tukossa. Mitenkähän voi öljynpaineet kadota noin yhtäkkiä? Oisko öljypumppu voinu vetää jotenkin ilmoja? voisko tuo suodattimen vaihto muka auttaa?
Comment
-
Comment